Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.08.2011, 20:27
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

onko noissa -84 uudemmissa myös männät samat? vanhemmissa kun oli vaparissa 5 rengasta ja turbossa muistaakseni 3..?
itse juuri löin nippuun -83 alunperin vaparin massapahvilla kun vanha antautui vanhuuttaan, kyllä uskon että se lähes yhtä hyvin siellä kestää turbotettunakin...
ja suuttimet ovat myös tuon vaparin..


Viimeksi muokannut mikkoimp : 24.08.2011 20:29 Perustelu: suuttimet..
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2011, 08:28
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Joo uudemmassa vaparissa 3 rengasta. Turbon männässä ylimmän renkaan yläpuolelle sorvattu pieniä uria, vaparissa näitä ei ollut, muuta eroa en löytänyt. Nuo urat varmaan jotain männän laen jäähdytykseen/lämpölaajenemiseen liittyviä juttuja.

Mulla muuten on alkup. 5 renkainen männänrengassarja ylimääräisenä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.08.2011, 15:36
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

hieno homma jos kerran heittämällä käy tuo tiiviste...muuten tuo on ja jää vaparin hiluilla kasatuksi lukuunottamatta tuota pumppua ja tiivistettä,pakosarjan teen itse ja turboksi alustavasti suunnittelin w124 300turbodiisseli mesen vakioturboa...näin äkikseltään vois kuvitella sen lähtevän jo alhaalta mukaan eikä kummemmin ahdistavan yläkierroksilla...toki jos jollain on parempaa tietoa hyväksi havaitusta ahtimesta niin kertokaa ihmeessä...tuossa ei taida olla öljynlauhdutinta vissiin ollenkaan,ainakaa ei viel ole tullut vastaan,mut tallista ens hätään löytyy 325i jatkeen vanha lauhdutin,ja omegan vanha cooleri,saavat luvan kelvata ainakin aluksi.mites noissa on tuo jakopää,onko siel ketjua ollenkaa vai onko se hammasrattailla?ja tuo kotterohan on -82,sisäänajettu...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2011, 16:28
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

jakopää on rattailla.
kyllä siellä öljynjäähdytin pitäisi olla, se vaan on vesi/öljy malliltaan koneen oikeassa kyljessä..
eiköhän tuo turbo nyt ainakin parempi ole kuin se alkuperäinen hitachi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.08.2011, 17:34
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

älä turhaan virittele mitään ylimääräsiä jäähdyttimiä, orkkis öjlyn vesijäähdytin riittää kyllä.

garretin to3 on osoittautunu hyväks ahtimeks vaparin pumpullakin. siis sellanen mitä löytyy esim 9000 saabeista. nelos koneisista valmeteista joissa tehot luokkaa 90-150hv niin löytyy hyviä ahtimia patrollin ahtamiseen, osa vaan tosin hukkaportittomia.
tollanen mesen ahdinkin toimii varmasti hyvin mut itte ainakin pitäisin ahdot maltillisina, patrollissa tuntuu nousevan pakopaineet kohtuu korkeelle kierroksilla jos turbo alkaa yhtään ahistaa...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2011, 18:49
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

täytyypä ottaa silmä käteen ja katella se lauhdutin...olkoon siellä jos siinä kerta kapasiteetti riittää...itellä ois juurikin tuollainen garretin t03 turbo joutilaana,tuntuis vaan et noin pienellä hyrrällä juurikin nousee pakopaineet,ja alkaako sitte jo sakkaamaan yläkierroksilla...cosworth sierrassa ollu alunperin kiinni...haaveissa olis saada jo jostain 1500/2000rpm:n kohdalta kovastikin vääntöä ja turbo mukaan,ja sais pelittää ylös asti...yks mikä on pyöriny mielessä vois olla sprinterin muuttuvasiipinen turbo...tiedä sitten häntä millaisia murheenkryynejä ovat,täytyy katsoa mihin ratkaisuun päätyy...jos laittais tuollaisen hienon sähkö turbon... http://www.youtube.com/watch?v=7-6cpENHGXU
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2011, 19:20
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNaukki Näytä viesti
täytyypä ottaa silmä käteen ja katella se lauhdutin...olkoon siellä jos siinä kerta kapasiteetti riittää...itellä ois juurikin tuollainen garretin t03 turbo joutilaana,tuntuis vaan et noin pienellä hyrrällä juurikin nousee pakopaineet,ja alkaako sitte jo sakkaamaan yläkierroksilla...cosworth sierrassa ollu alunperin kiinni...haaveissa olis saada jo jostain 1500/2000rpm:n kohdalta kovastikin vääntöä ja turbo mukaan,ja sais pelittää ylös asti...yks mikä on pyöriny mielessä vois olla sprinterin muuttuvasiipinen turbo...tiedä sitten häntä millaisia murheenkryynejä ovat,täytyy katsoa mihin ratkaisuun päätyy...jos laittais tuollaisen hienon sähkö turbon... http://www.youtube.com/watch?v=7-6cpENHGXU

cossun orkkis ahdin pelaa patrollissa tosi hienosti, ahtoja ei parane nostaa yli 1,2 bar, hajoo ahdin ja pakopaineetkin alkaa nousta turhan korkeelle.

hukkaportti toimintaan ja johkii kiloon ahdot nii kohtuu verkkaseen alkaa liikkua eikä pitäs pakopaineitten karkailla pahemmin.

vnt ahtimet itte ainakin unohtaisin kokonaan.

mulla oli cossun ahdin patrollissa ja turbonpumppu ruuvattuna, isohko cooleri, 1,5 ahdoilla pyöri 39,5" pokkeri iloseen mut ahdin ei kestäny. isot poijaat on kertoillu et about 1,2bar menee kipuraja noilla to3 garreteilla...


ei se patrollin kone mitään ämpärin kokosta tarvii, tehoo siitä ei järkevästi saa ku sen pari sattoo vakio sisuskalut omaavalla pumpulla, joten pienemmällä ahtimellakin pärjää.

pers dyno sano et ittellä oli about 150hv renkaalta tolla cossun ahtimella, jos vertailu kohteena käyttää et samat muut kalikat on kii mut hyrränä on garetin gt32 ja niillä irtos 173hv renkaalta...


pakopaineiden karkailu alkaa yleensä yli 4000rpm joten silläkään ei kauheeta merkitystä kun harvemmin tarvii niin korkeelle kierrättää.

tosin oma huussi kiertää kuuden tonnnin jenkakellon tappiin ja vetää hienosti yli viiteen, no verona saa maksaa et neljäs kone menossa täytys tutustuu lisää pumppuun ja rajoittaa kierroksii hieman...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kannentiiviste bj40 Lalli bj40 Tekniikka & Jutustelu 2 16.09.2010 22:20
kannentiiviste!!!??? maage Tekniikka & Jutustelu 3 07.01.2010 07:56
Myyty Kannentiiviste 2H 10/84> burton O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 12.10.2009 22:37
Vuotava kannentiiviste Tekniikka & Jutustelu 20 21.12.2007 00:21
O: FJ-40:n kannentiiviste Eskimo O/M/V Muut 0 16.05.2005 10:37


Sivu luotu: 13:56 (GMT +2).