![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() täytyypä ottaa silmä käteen ja katella se lauhdutin...olkoon siellä jos siinä kerta kapasiteetti riittää...itellä ois juurikin tuollainen garretin t03 turbo joutilaana,tuntuis vaan et noin pienellä hyrrällä juurikin nousee pakopaineet,ja alkaako sitte jo sakkaamaan yläkierroksilla...cosworth sierrassa ollu alunperin kiinni...haaveissa olis saada jo jostain 1500/2000rpm:n kohdalta kovastikin vääntöä ja turbo mukaan,ja sais pelittää ylös asti...yks mikä on pyöriny mielessä vois olla sprinterin muuttuvasiipinen turbo...tiedä sitten häntä millaisia murheenkryynejä ovat,täytyy katsoa mihin ratkaisuun päätyy...jos laittais tuollaisen hienon sähkö turbon... ![]() ![]() ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
cossun orkkis ahdin pelaa patrollissa tosi hienosti, ahtoja ei parane nostaa yli 1,2 bar, hajoo ahdin ja pakopaineetkin alkaa nousta turhan korkeelle. hukkaportti toimintaan ja johkii kiloon ahdot nii kohtuu verkkaseen alkaa liikkua eikä pitäs pakopaineitten karkailla pahemmin. vnt ahtimet itte ainakin unohtaisin kokonaan. mulla oli cossun ahdin patrollissa ja turbonpumppu ruuvattuna, isohko cooleri, 1,5 ahdoilla pyöri 39,5" pokkeri iloseen mut ahdin ei kestäny. isot poijaat on kertoillu et about 1,2bar menee kipuraja noilla to3 garreteilla... ei se patrollin kone mitään ämpärin kokosta tarvii, tehoo siitä ei järkevästi saa ku sen pari sattoo vakio sisuskalut omaavalla pumpulla, joten pienemmällä ahtimellakin pärjää. pers dyno sano et ittellä oli about 150hv renkaalta tolla cossun ahtimella, jos vertailu kohteena käyttää et samat muut kalikat on kii mut hyrränä on garetin gt32 ja niillä irtos 173hv renkaalta... pakopaineiden karkailu alkaa yleensä yli 4000rpm joten silläkään ei kauheeta merkitystä kun harvemmin tarvii niin korkeelle kierrättää. tosin oma huussi kiertää kuuden tonnnin jenkakellon tappiin ja vetää hienosti yli viiteen, no verona saa maksaa et neljäs kone menossa ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos erilaisempi toteutus kiinnostaa niin löytys tällainenkin. Ois jännä nähä miten tuo toimis patessa mutta ku ei itekään ehdi kokeilla
![]() http://forums.offipalsta.com/showthr...377#post793377 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
no perkeles,sehän on parempi ku hyvä jos tuo ylijäämä turbo toimii tossa...pitänee huomenna napata kansi paikalleen ja ruveta suunnitteleen pakosarjalle laippaa et pääsee äpöstään.hivenen vaan ihmetyttää ku ennen purkamista kävi vaan neljällä ja savutti helvetisti eikä auttanu suuttimien vaihtokaan,1 ja 5 pytty pois pelistä ja kannessakaa ei mitää vikaa näyttäny olevan...luotetaan siihen et vika on tossa vakio syöttöpumpussa...
![]() kiitoksia neuvoista ja vinkeistä!!!!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvii olla arvailujen varassa kun laittaa sen pakopainemittarin, meleko heleppoo.
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
tottahan helevetissä tuohon pakopainemittari tulee,mut vähemmällä pääsee ku näin ennen operaatiota selvittelee muitten kokemuksia ettei heti ekalla koeajolla viikkojen oluenjuonnin ja asennuksen jälkeen tarvi nousta raivoon ku katiska ei toimikkaan....
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
tuskin laatikoilla on paljonkaan kestävyydessä eroa, 5 pykäläisiä on toki enemmän rikki saatu kun on vedätetty.
alavääntö tappaa paikat ![]() oliko muuten kannesta kammiot pahasti halki, entä venttiilien välit? itse tappelin tappien kanssa hetken aikaa kunnes sain kaikki venttiilit toimimaan,varmaan kymmenen kertaa sai sen painin akselin nypätä irti ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kannentiiviste bj40 | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.09.2010 22:20 |
kannentiiviste!!!??? | maage | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.01.2010 07:56 |
Myyty Kannentiiviste 2H 10/84> | burton | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.10.2009 22:37 |
Vuotava kannentiiviste | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 21.12.2007 00:21 | |
O: FJ-40:n kannentiiviste | Eskimo | O/M/V Muut | 0 | 16.05.2005 10:37 |