![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ja ainakin tuossa uudemman mallin vaparissa on myös öljyruiskut männille joka on hyvä asia ahtamista ajatellen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
sd33 ja sd33t on vuodesta -84 lähestulkoon samat moottorit. eroina olen huomannut et turbossa on metallinen kansipahvi ja turbon öljynjäähdytin on hieman kookkaampi....
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
onko noissa -84 uudemmissa myös männät samat? vanhemmissa kun oli vaparissa 5 rengasta ja turbossa muistaakseni 3..?
itse juuri löin nippuun -83 alunperin vaparin massapahvilla kun vanha antautui vanhuuttaan, kyllä uskon että se lähes yhtä hyvin siellä kestää turbotettunakin... ja suuttimet ovat myös tuon vaparin.. Viimeksi muokannut mikkoimp : 24.08.2011 20:29 Perustelu: suuttimet.. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo uudemmassa vaparissa 3 rengasta. Turbon männässä ylimmän renkaan yläpuolelle sorvattu pieniä uria, vaparissa näitä ei ollut, muuta eroa en löytänyt. Nuo urat varmaan jotain männän laen jäähdytykseen/lämpölaajenemiseen liittyviä juttuja.
Mulla muuten on alkup. 5 renkainen männänrengassarja ylimääräisenä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
hieno homma jos kerran heittämällä käy tuo tiiviste...muuten tuo on ja jää vaparin hiluilla kasatuksi lukuunottamatta tuota pumppua ja tiivistettä,pakosarjan teen itse ja turboksi alustavasti suunnittelin w124 300turbodiisseli mesen vakioturboa...näin äkikseltään vois kuvitella sen lähtevän jo alhaalta mukaan eikä kummemmin ahdistavan yläkierroksilla...toki jos jollain on parempaa tietoa hyväksi havaitusta ahtimesta niin kertokaa ihmeessä...tuossa ei taida olla öljynlauhdutinta vissiin ollenkaan,ainakaa ei viel ole tullut vastaan,mut tallista ens hätään löytyy 325i jatkeen vanha lauhdutin,ja omegan vanha cooleri,saavat luvan kelvata ainakin aluksi.mites noissa on tuo jakopää,onko siel ketjua ollenkaa vai onko se hammasrattailla?ja tuo kotterohan on -82,sisäänajettu...
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
jakopää on rattailla.
kyllä siellä öljynjäähdytin pitäisi olla, se vaan on vesi/öljy malliltaan koneen oikeassa kyljessä.. eiköhän tuo turbo nyt ainakin parempi ole kuin se alkuperäinen hitachi ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
älä turhaan virittele mitään ylimääräsiä jäähdyttimiä, orkkis öjlyn vesijäähdytin riittää kyllä.
garretin to3 on osoittautunu hyväks ahtimeks vaparin pumpullakin. siis sellanen mitä löytyy esim 9000 saabeista. nelos koneisista valmeteista joissa tehot luokkaa 90-150hv niin löytyy hyviä ahtimia patrollin ahtamiseen, osa vaan tosin hukkaportittomia. tollanen mesen ahdinkin toimii varmasti hyvin mut itte ainakin pitäisin ahdot maltillisina, patrollissa tuntuu nousevan pakopaineet kohtuu korkeelle kierroksilla jos turbo alkaa yhtään ahistaa... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kannentiiviste bj40 | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.09.2010 22:20 |
kannentiiviste!!!??? | maage | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.01.2010 07:56 |
Myyty Kannentiiviste 2H 10/84> | burton | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.10.2009 22:37 |
Vuotava kannentiiviste | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 21.12.2007 00:21 | |
O: FJ-40:n kannentiiviste | Eskimo | O/M/V Muut | 0 | 16.05.2005 10:37 |