Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2011, 16:11
metsämies75:n Avatar
metsämies75 metsämies75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.12.10
Sijainti: vuokatti
Viestit: 258
Perusasetus

patrol


entäs suihkun kärjet. kummat laitat? eri avautumis paineet.. mulla olis sama homma ajattelin kokeilla ilman kannen aukaisua pumppu ja turbo paikolleen vaan..vakio paineilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.08.2011, 16:23
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

vaparin massatiiviste kestää myös turbo käyttöö kohtuullisesti, oikeastaan helvetin hyvin jos kaikki muut asiat on kunnossa, tietysti metallinen on parempi. sd33 ja sd33t tiivisteet käy kaikki (tai ainakin lähes kaikki) keskenään -84 ja uudemmissa moottoreissa.
vanhan mallin koneeseen (-80-83) käy myös toi uudemman kannentiiviste mut uudempaan ku laittaa vanhemman massatiivistettä joutuu tekee tiivisteeseen muutaman 4mm vesireijän, muuten sopii sekin.

vanhemman ja uudemman koneen erottaa helpoiten sillä et vanhempi on panos mallin oljynsuodattimella ja uudempi normi patruuna malli.

suuttimista sen verta et ei oo seksuaalis ta merkitystä et kummat on. kunhan ovat kunnossa. oikein jos hipistellään nii kait jotain eroo sais mitattua mut käytännössä taitaa olla se ja sama et kummasta ovat, kunhan kaikki kuus on samoilla arvoilla keskenään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.08.2011, 21:52
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Ja ainakin tuossa uudemman mallin vaparissa on myös öljyruiskut männille joka on hyvä asia ahtamista ajatellen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2011, 19:11
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

sd33 ja sd33t on vuodesta -84 lähestulkoon samat moottorit. eroina olen huomannut et turbossa on metallinen kansipahvi ja turbon öljynjäähdytin on hieman kookkaampi....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2011, 20:27
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

onko noissa -84 uudemmissa myös männät samat? vanhemmissa kun oli vaparissa 5 rengasta ja turbossa muistaakseni 3..?
itse juuri löin nippuun -83 alunperin vaparin massapahvilla kun vanha antautui vanhuuttaan, kyllä uskon että se lähes yhtä hyvin siellä kestää turbotettunakin...
ja suuttimet ovat myös tuon vaparin..

Viimeksi muokannut mikkoimp : 24.08.2011 20:29 Perustelu: suuttimet..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.08.2011, 08:28
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Joo uudemmassa vaparissa 3 rengasta. Turbon männässä ylimmän renkaan yläpuolelle sorvattu pieniä uria, vaparissa näitä ei ollut, muuta eroa en löytänyt. Nuo urat varmaan jotain männän laen jäähdytykseen/lämpölaajenemiseen liittyviä juttuja.

Mulla muuten on alkup. 5 renkainen männänrengassarja ylimääräisenä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2011, 15:36
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

hieno homma jos kerran heittämällä käy tuo tiiviste...muuten tuo on ja jää vaparin hiluilla kasatuksi lukuunottamatta tuota pumppua ja tiivistettä,pakosarjan teen itse ja turboksi alustavasti suunnittelin w124 300turbodiisseli mesen vakioturboa...näin äkikseltään vois kuvitella sen lähtevän jo alhaalta mukaan eikä kummemmin ahdistavan yläkierroksilla...toki jos jollain on parempaa tietoa hyväksi havaitusta ahtimesta niin kertokaa ihmeessä...tuossa ei taida olla öljynlauhdutinta vissiin ollenkaan,ainakaa ei viel ole tullut vastaan,mut tallista ens hätään löytyy 325i jatkeen vanha lauhdutin,ja omegan vanha cooleri,saavat luvan kelvata ainakin aluksi.mites noissa on tuo jakopää,onko siel ketjua ollenkaa vai onko se hammasrattailla?ja tuo kotterohan on -82,sisäänajettu...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kannentiiviste bj40 Lalli bj40 Tekniikka & Jutustelu 2 16.09.2010 22:20
kannentiiviste!!!??? maage Tekniikka & Jutustelu 3 07.01.2010 07:56
Myyty Kannentiiviste 2H 10/84> burton O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 12.10.2009 22:37
Vuotava kannentiiviste Tekniikka & Jutustelu 20 21.12.2007 00:21
O: FJ-40:n kannentiiviste Eskimo O/M/V Muut 0 16.05.2005 10:37


Sivu luotu: 16:30 (GMT +2).