![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() patrolentäs suihkun kärjet. kummat laitat? eri avautumis paineet.. mulla olis sama homma ajattelin kokeilla ilman kannen aukaisua pumppu ja turbo paikolleen vaan..vakio paineilla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
vaparin massatiiviste kestää myös turbo käyttöö kohtuullisesti, oikeastaan helvetin hyvin jos kaikki muut asiat on kunnossa, tietysti metallinen on parempi. sd33 ja sd33t tiivisteet käy kaikki (tai ainakin lähes kaikki) keskenään -84 ja uudemmissa moottoreissa.
vanhan mallin koneeseen (-80-83) käy myös toi uudemman kannentiiviste mut uudempaan ku laittaa vanhemman massatiivistettä joutuu tekee tiivisteeseen muutaman 4mm vesireijän, muuten sopii sekin. vanhemman ja uudemman koneen erottaa helpoiten sillä et vanhempi on panos mallin oljynsuodattimella ja uudempi normi patruuna malli. suuttimista sen verta et ei oo seksuaalis ta merkitystä et kummat on. kunhan ovat kunnossa. oikein jos hipistellään nii kait jotain eroo sais mitattua mut käytännössä taitaa olla se ja sama et kummasta ovat, kunhan kaikki kuus on samoilla arvoilla keskenään. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja ainakin tuossa uudemman mallin vaparissa on myös öljyruiskut männille joka on hyvä asia ahtamista ajatellen.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
sd33 ja sd33t on vuodesta -84 lähestulkoon samat moottorit. eroina olen huomannut et turbossa on metallinen kansipahvi ja turbon öljynjäähdytin on hieman kookkaampi....
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
onko noissa -84 uudemmissa myös männät samat? vanhemmissa kun oli vaparissa 5 rengasta ja turbossa muistaakseni 3..?
itse juuri löin nippuun -83 alunperin vaparin massapahvilla kun vanha antautui vanhuuttaan, kyllä uskon että se lähes yhtä hyvin siellä kestää turbotettunakin... ja suuttimet ovat myös tuon vaparin.. Viimeksi muokannut mikkoimp : 24.08.2011 20:29 Perustelu: suuttimet.. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo uudemmassa vaparissa 3 rengasta. Turbon männässä ylimmän renkaan yläpuolelle sorvattu pieniä uria, vaparissa näitä ei ollut, muuta eroa en löytänyt. Nuo urat varmaan jotain männän laen jäähdytykseen/lämpölaajenemiseen liittyviä juttuja.
Mulla muuten on alkup. 5 renkainen männänrengassarja ylimääräisenä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
hieno homma jos kerran heittämällä käy tuo tiiviste...muuten tuo on ja jää vaparin hiluilla kasatuksi lukuunottamatta tuota pumppua ja tiivistettä,pakosarjan teen itse ja turboksi alustavasti suunnittelin w124 300turbodiisseli mesen vakioturboa...näin äkikseltään vois kuvitella sen lähtevän jo alhaalta mukaan eikä kummemmin ahdistavan yläkierroksilla...toki jos jollain on parempaa tietoa hyväksi havaitusta ahtimesta niin kertokaa ihmeessä...tuossa ei taida olla öljynlauhdutinta vissiin ollenkaan,ainakaa ei viel ole tullut vastaan,mut tallista ens hätään löytyy 325i jatkeen vanha lauhdutin,ja omegan vanha cooleri,saavat luvan kelvata ainakin aluksi.mites noissa on tuo jakopää,onko siel ketjua ollenkaa vai onko se hammasrattailla?ja tuo kotterohan on -82,sisäänajettu...
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kannentiiviste bj40 | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.09.2010 22:20 |
kannentiiviste!!!??? | maage | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.01.2010 07:56 |
Myyty Kannentiiviste 2H 10/84> | burton | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.10.2009 22:37 |
Vuotava kannentiiviste | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 21.12.2007 00:21 | |
O: FJ-40:n kannentiiviste | Eskimo | O/M/V Muut | 0 | 16.05.2005 10:37 |