Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.08.2011, 19:33
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MehtäSika Näytä viesti
mikä on tuon blowerin välitys suhde?
mitenkä suuri ilman tuotto on tuossa?
Näissä moottoreissa välitys suhde on 2.05, eli ahdin pyörii pari kertaa kampiakselia nopeammin. Jos moottorissa on myös pakokaasuahdin (turbo), niin välitys on 1.95.

Ilman tuottoa ei lue korjaamokäsikirjassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.08.2011, 08:49
MehtäSika MehtäSika ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: Nilsiä
Viestit: 171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Näissä moottoreissa välitys suhde on 2.05, eli ahdin pyörii pari kertaa kampiakselia nopeammin. Jos moottorissa on myös pakokaasuahdin (turbo), niin välitys on 1.95.

Ilman tuottoa ei lue korjaamokäsikirjassa.
Kaverilla on aikalailla samannäköinen bloweri ilrrallaan jostain 6 detroitista ja ilman tuotto pitäisi olla 6.6 kuutiota (1000rpm/min)
minkähänlaisiin paineisiin tuo kykenee?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.08.2011, 19:26
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Oliskohan ollu täydellä laukalla 0.57 bar? Jos nyt oikein muistan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.08.2011, 15:38
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

pistähän uusia kuvia vaikka mitään ei ois tapahtunu niitä on sit mukava katella näitä kuorma-auto projekteja on liian vähän
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.08.2011, 20:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Ei ole tapahtunut mitään ihmeenpää, jotain pientä...

Polttoainesuodattimien hankkiminen oli oma hommansa. Etsin netistä 15-20 eri merkillä, ja vain muutama tekee tuohon suodattimia. Putsarit ovat kertapanos-tyyppisiä, kierteet 13/16-12 ja 1-12 UN. Ebaystä löytyi niitä tietenkin, mutta loppujen lopuksi paikallinen tarvikeliike hommasi kauniin oranssit FRAM:mit. Toinen suodatin on luontevasti made in usa, ja toinen yllättävästi south africa.



Öljypohjan sisään tuli tosiaan kurkittua. DD koneissa on kaksi öljynpaine venttiiliä. Ensimmäinen (7.0 bar) on heti pumpun jälkeen. Toinen (3.5 bar) taas suodattimen ja jäähdyttimen jälkeen, ennen öljykanavia. Joku suomalainen seppä on joskus pidellyt konetta, ja sekoittanut noiden venttiilien paikat. Venttiilit ovat aivan samanlaisia, eri paine säädetään yksinkertaisesti laittamalla putkisokka eri reikään. Valussa näkyy vielä COOLER SIDE ja OPP. COOLER tekstit helpottamaan tunnistusta. 7 bar venttiili ei ollut avautunut ollenkaan, ja se oli täynnä öljy kuraa. Hoonasin sylinterit, hioin männät, ja laitoin venttiilit oikein päin paikoilleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.08.2011, 21:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Eipä mitään ole oikein tapahtunut, mutta laitetaan nyt pari kuvaa edes. Sisu seisoo sateessa pihalla, DD on kuivassa tallissa.



Siinä on kuva suodattimista, saattaa jollekin olla apua jos samanlaiseen moottoriin etsii putsareita. Eli Frammit ovat polttoaineen karkea- ja hienosuodatin. Vaakassa makaava harmaa töttero on öljyn suodatin, ja viereisessä pahvilaatikossa näkyy sen valmistaja ja osanumero.

Suodattimet makaavat öljypohjan päällä. Se tuli oikaistua, putsattua maalista, ruosteesta ja öljyn kurasta. Ja pintaan kerros mustaa panssarimaalia.

Edessä oleva musta tötterö on öljynsuodattimen kotelo. Jollakin huoltomiehellä ei ilmeisesti ole ollut tuumaisia työkaluja, joten kiristyspultti oli nuljattu putkitongeilla pilalle. Sorvasin pultin avainkannan jämät pois, ja sovitin päähän M14 kovan mutterin. Puikolla kiinni, ja avot, hyvä tuli. Putsarin purkkia hiplasin vielä hieman, ja maalia päälle.



Paljon puhuttu blower killuttelee vielä narun päässä, tässä kuvassa se on ylös-alaisin. Lamellit alkavat olla melko puhtaat, on niitä muutama tunti rätillä ja CRC:llä hinkattukin. Ahtimen molemmin puolin näkyvissä urissa kulkevat pultit, joilla puhallin on kiinni lohkossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.09.2011, 21:12
sisuli sisuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.11
Sijainti: suomi
Viestit: 80
Perusasetus

jakolaatikko


Kontio Sisun jakolaatikon öljymäärä, mistä tarkistetaan?
Löydän täyttö/tarkistus propun vain etuvedon siirtokotelon kyljestä, mutta sehän on aivan liian alhaalla voidellakseen sisäänmenoakselia, vai onko?
Peli on -72 malli, Leyland turbo diesel, jakari näyttäis olevan sama kuin Protossa, Sisun leimoilla mutta ilmeisesti Rockwell, ainakin laakerit tuumakokoa.
Mistä löytyy parhaiten teknistä tietoa tohon ihanuuteen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzukin tuunausta oska80 Maasturiprojektit 39 20.01.2015 23:18
Suzukin ja Pajeron Tuunausta offipete Maasturiprojektit 5 15.10.2007 18:59
Suzuki Jimnyn tuunausta MiggoVilkastus Tekniikka & Jutustelu 11 04.06.2007 08:07
Venäläistä tuunausta.. samisami2 Chit-Chat 3 15.02.2007 11:23
stRangen "tuunausta" pee Tekniikka & Jutustelu 7 18.09.2006 21:07


Sivu luotu: 22:27 (GMT +2).