![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
Kisa asiaa.Terve Paavo. Itse olen vundeeranut saamaa asiaa ja onhan näitä kisoja maailmalla, itse olen seuraillut Amerikan puolelta tuota TOP TRUCK CHALLENGE kisaa, siinä on kaiken näköistä kivikkoa, mutakkoo, mäen nousua, rekan hinausta, vetarin purku ja kasaus ja jossain taisin nähdä pätkän missä otettiin aikaa kuinka nopeasti kuski ylitti jalkaisin vinksin vonksin ajetut kisapelit. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=86196 Mielestäni pitäisi lähteä liikkeelle vaatimattomasti 3-5 pätkällä jotta saa kisan hoidettua mahdollisimman hyvin, kun tuntuu tuo toimitsijoiden saaminen olevan suurin haaste kisaan kuin kisaan. Ja pystyy tarvittaessa ajattamaan pätkät kahteen kertaan joko samaan suuntaan tai toiseen suuntaan niin siinähän jo tuplaantuu radat ja homma hoituu samalla henkilökunalla. Mielestäni harva paikka kestää harjoitus ajot joten pätkiä ei saisi etukäteen harjoitella ja ratamestari ei luonnollisesti saa osallistua kisaan kun on joutunt ajamalla kellottamaan pätkät. Ajettaville pätkille maksimi ajat ja jos aika täyttyy niin max aika + ajamaton matka muutetaan minuuteiksi. (esim. 1m=1min, niin on helppo laskea.) Tämähän edellyttää että joka pätä mitataan ja mekitään vaikka 10 metrin välein joista tuomareiden on sitten helppo rullamitalla mitat. Pätkät rajataan lippusiimoin ja lippusiimaan osumisesta rangaistaan x minuutilla/rengas. Tällä estetään liian suuret tilanne nopeudet ja vaarallisen leveät ajolinjat, kokonaan poistuminen radalta (4 rengasta ylittää lippusiiman) on sama kuin keskeytys. Joka pätkällä vähintään kaksi tuomaria jotka kumpikin ottaa myös aikaa ja mekitsee virheet ja ajan aikakorttiin. Kypärät, ehdottomasti! Turvavyöt ,ehdottomasti ja aina kiinni enen kuin saa autoa liikuttaa. Apumies/vinssimonkey saa kulkea pätkät jalan ja kulkea pätkän ulkopuolellakin. Kaatuma rauta tai katto ehdottomasti, kun kyseessä on kuitenkin nopeuskisa niin riski kaatua kasvaa. Sarjat. Joko avoin tai iso (esim. 35" ylöspäin) ja pikkupyöräiset (34" asti). Jos kaksi sarjaa niin pikkupyöräiset on ajatettava ensin ja sitten isot, kun ratahan muuttuu ja todennäköisesti vaikeutuu kisan kuluessa. Lähtöjärjestys arvotaan ja kaikki pätkät on ajettava xx.xx kellon aikaan mennessä, pätkien ja siirtymien ulkopuolella saa koittaa korjata autoa kun ei häiritse muiden liikkumista tai suoritusta. Vähiten aikaa kuluttanut on voittaja. Pelastus henkilökunta oltava paikalla, ehdottomasti. Katselualueet ja katselijoiden turvallisuus huomioitava tarkasti. Esim. pätkät rajataan punaisella nauhalla ja katselijoiden karsinat vihreällä nauhalla. katselu alueet aina rinteiden yläpuolelle tai riitävän kauas jotta kilpa autot eivät voi kaatua tai pyöriä katsomoon. Tomottis on tullut mietiskeltyä ja kommentoidaan lisää jahka mieleen tulee. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.08.2011 20:03 |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Moi,
> rekan hinausta Tää oli hyvä idea! Siis ei välttämättä just rekka vaan jotain isoa ja painavaa. > kuinka nopeasti kuski ylitti jalkaisin vinksin vonksin ajetut kisapelit Harkinnan arvoista yhtenä ei-ajettavana erikoiskokeena, tulispahan kuskienkin suorityskykyjen erot esiin. TTC (jenkkilän ja aussien) on tähän suunnitelmaan verrattuna kyllä ultimate rankkoja, ei taida löytyä - tarpeeksi noin rakenneltuja autoja - aikaa ja rahaa tehdä tuollasia ratoja Tän Raajärven kisan idea on enemmän ajamista, vinssaamista on varmasti mutta kalustorikot enempi onnettomia saattumia (eikä tollasia TTC tarkasti suunniteltu ja valmisteltu "ansa" jossa pitää olla tosi hyvä tuuri että pääsee pätkän loppuun). > tuntuu tuo toimitsijoiden saaminen olevan suurin haaste kisaan kuin kisaan Ei oo ollut vielä iso ongelma, toki suunnitelma on aina ollut tyyliin "pärjätään kohtuullisen kokoisella porukalla". > ajamaton matka muutetaan minuuteiksi. (esim. 1m=1min, niin on helppo laskea.) > joka pätä mitataan ja mekitään vaikka 10 metrin välein Raajärvellä on tilaa ja reittejä, pätkät luultavasti luokkaa kilsan tai enemmän, kukaan jaksa merkata montaa kilsaa millään järkevällä tavalla; joten tarkka matkan mittaus edellyttäis järjestäjien GPS:llä paikkatietoa -> koordinaattien välitystä -> laskentaa jne. eli turhan monimutkaista. Tavoitteena on, että tuloslaskenta hoituu parilla kellolla (joiden ei tartte olla tarkasti synkassa), VHF/PMR radioilla, kynällä/paperilla ja taulukkolaskentaohjelmalla. Puhtaasti KISS, niin toimii taatusti ja kaikki osaa. > Pätkät rajataan lippusiimoin ja lippusiimaan osumisesta rangaistaan x minuutilla/rengas. Tällä > estetään liian suuret tilanne nopeudet ja vaarallisen leveät ajolinjat, kokonaan poistuminen radalta > (4 rengasta ylittää lippusiiman) on sama kuin keskeytys. Joka pätkällä vähintään kaksi tuomaria > jotka kumpikin ottaa myös aikaa ja mekitsee virheet ja ajan aikakorttiin. Kuulostaa trialilta, mutta joiltain osin ehkä sovellettavissa. Jos pätkät on pitkiä niin kukaan tuskin jaksaa siimottaa niitä umpeen. Raajärvellä uran merkintä vois olla "pysytään puulinjojen sisäpuolella" ja tulkinnan varaisissa kohdissa lippusiimaa (eikun sulkunauhaa). -Paavo |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Noi pura kasaa oman auton vetari tms. on aika huonoja omasta mielestä kun autoja on niin erilaisia. Kisatyyppi kuulostaa muuten kyllä hauskalta.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
"Road Book" tyyppinen kisa vois toimia. Eli just olisi erikoiskokeita, joissa olisi ajoneuvoluokille eri reitit määrättyinä. Joka erikoiskokeen Road Book annettaisiin vasta ek:n lähdössä...... eli ei tietäisi etukäteen mitä edessä.
Croatia Trophyn sääntöjä: http://croatia-trophy.org/offroad/ct...hy-2011-rules/ |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tän tyyppiseen kisaan olis kyllä ideoita
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Nyt on hyvä aika esittäää ne. Tässä tai privaatimmin.
-Paavo / 050-511 9240 / paavo miukumauku leinonen punkt fi |
|
#8
|
||||
|
||||
Kisaa?Lainaus:
Joo Raajärvellä taitaa nuo mittakaavat olla hieman erit kuin täällä pääkaupunkiseudulla ja itse ajattelin kisaa jossa pätkät on n. 500m-1 km pituisia vaikeita, joissa mahdollisen ajan täyttymiseen tai keskeytykseen on varauduttava ja näin jouduttaisiin mittaamaan ajamaton matka jotta paremmuus pätkällä varmasti selviäisi. Pätkät tyyliin, vinsattavia mutahauta pätkiä ja vinsattavia kalliopätkiä ja joku mahdollinen metsä osuus jossa saataisiin nopeus kuitenkin pidettyä haastavilla kohdilla turvallisen alhaisena. Samoin taas pätkät olisivat lähellä toisiaan ja näin oli tärkeätä sulkunauhoittaa pätkät ja yleisökarsinat selvästi. Varsinkin jos kisa olisi täällä pääkaupunkiseudulla ja mainostamiseen olisi satsattu niin yleisöäkin tulisi paljon paikalle. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 13.08.2011 22:05 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Raajärvellä officrossia ja yösafari 3.9. | Paavo | Tapahtumat | 2 | 10.08.2011 22:17 |
| OffiCrossia Raajärvellä 21.5.2011 | Paavo | Tapahtumat | 66 | 08.06.2011 21:03 |
| Officrossikisa Raajärvellä 28.8.2010 | Paavo | Tapahtumat | 120 | 16.04.2011 12:20 |
| lapland trophy suunnistuskilpailu raajärvellä | roottori | Tapahtumat | 2 | 12.02.2005 10:50 |
| Syksyn viimeinen rynnistys Raajärvellä | Kupla | Tapahtumat | 3 | 13.11.2004 23:17 |