Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.08.2011, 06:13
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Kisa asiaa.


Terve Paavo.
Itse olen vundeeranut saamaa asiaa ja onhan näitä kisoja maailmalla, itse olen seuraillut Amerikan puolelta tuota TOP TRUCK CHALLENGE kisaa, siinä on kaiken näköistä kivikkoa, mutakkoo, mäen nousua, rekan hinausta, vetarin purku ja kasaus ja jossain taisin nähdä pätkän missä otettiin aikaa kuinka nopeasti kuski ylitti jalkaisin vinksin vonksin ajetut kisapelit.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=86196

Mielestäni pitäisi lähteä liikkeelle vaatimattomasti 3-5 pätkällä jotta saa kisan hoidettua mahdollisimman hyvin, kun tuntuu tuo toimitsijoiden saaminen olevan suurin haaste kisaan kuin kisaan. Ja pystyy tarvittaessa ajattamaan pätkät kahteen kertaan joko samaan suuntaan tai toiseen suuntaan niin siinähän jo tuplaantuu radat ja homma hoituu samalla henkilökunalla.

Mielestäni harva paikka kestää harjoitus ajot joten pätkiä ei saisi etukäteen harjoitella ja ratamestari ei luonnollisesti saa osallistua kisaan kun on joutunt ajamalla kellottamaan pätkät.

Ajettaville pätkille maksimi ajat ja jos aika täyttyy niin max aika + ajamaton matka muutetaan minuuteiksi. (esim. 1m=1min, niin on helppo laskea.)
Tämähän edellyttää että joka pätä mitataan ja mekitään vaikka 10 metrin välein joista tuomareiden on sitten helppo rullamitalla mitat.

Pätkät rajataan lippusiimoin ja lippusiimaan osumisesta rangaistaan x minuutilla/rengas. Tällä estetään liian suuret tilanne nopeudet ja vaarallisen leveät ajolinjat, kokonaan poistuminen radalta (4 rengasta ylittää lippusiiman) on sama kuin keskeytys. Joka pätkällä vähintään kaksi tuomaria jotka kumpikin ottaa myös aikaa ja mekitsee virheet ja ajan aikakorttiin.

Kypärät, ehdottomasti!
Turvavyöt ,ehdottomasti ja aina kiinni enen kuin saa autoa liikuttaa. Apumies/vinssimonkey saa kulkea pätkät jalan ja kulkea pätkän ulkopuolellakin.
Kaatuma rauta tai katto ehdottomasti, kun kyseessä on kuitenkin nopeuskisa niin riski kaatua kasvaa.

Sarjat.
Joko avoin tai iso (esim. 35" ylöspäin) ja pikkupyöräiset (34" asti).
Jos kaksi sarjaa niin pikkupyöräiset on ajatettava ensin ja sitten isot, kun ratahan muuttuu ja todennäköisesti vaikeutuu kisan kuluessa.

Lähtöjärjestys arvotaan ja kaikki pätkät on ajettava xx.xx kellon aikaan mennessä, pätkien ja siirtymien ulkopuolella saa koittaa korjata autoa kun ei häiritse muiden liikkumista tai suoritusta.

Vähiten aikaa kuluttanut on voittaja.

Pelastus henkilökunta oltava paikalla, ehdottomasti.

Katselualueet ja katselijoiden turvallisuus huomioitava tarkasti.
Esim. pätkät rajataan punaisella nauhalla ja katselijoiden karsinat vihreällä nauhalla. katselu alueet aina rinteiden yläpuolelle tai riitävän kauas jotta kilpa autot eivät voi kaatua tai pyöriä katsomoon.

Tomottis on tullut mietiskeltyä ja kommentoidaan lisää jahka mieleen tulee.
t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.08.2011 20:03
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.08.2011, 22:11
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Moi,

> rekan hinausta

Tää oli hyvä idea! Siis ei välttämättä just rekka vaan jotain isoa ja painavaa.

> kuinka nopeasti kuski ylitti jalkaisin vinksin vonksin ajetut kisapelit

Harkinnan arvoista yhtenä ei-ajettavana erikoiskokeena, tulispahan kuskienkin suorityskykyjen erot esiin.

TTC (jenkkilän ja aussien) on tähän suunnitelmaan verrattuna kyllä ultimate rankkoja, ei taida löytyä
- tarpeeksi noin rakenneltuja autoja
- aikaa ja rahaa tehdä tuollasia ratoja

Tän Raajärven kisan idea on enemmän ajamista, vinssaamista on varmasti mutta kalustorikot enempi
onnettomia saattumia (eikä tollasia TTC tarkasti suunniteltu ja valmisteltu "ansa" jossa pitää olla tosi
hyvä tuuri että pääsee pätkän loppuun).

> tuntuu tuo toimitsijoiden saaminen olevan suurin haaste kisaan kuin kisaan

Ei oo ollut vielä iso ongelma, toki suunnitelma on aina ollut tyyliin "pärjätään kohtuullisen kokoisella porukalla".

> ajamaton matka muutetaan minuuteiksi. (esim. 1m=1min, niin on helppo laskea.)
> joka pätä mitataan ja mekitään vaikka 10 metrin välein

Raajärvellä on tilaa ja reittejä, pätkät luultavasti luokkaa kilsan tai enemmän, kukaan jaksa merkata montaa kilsaa
millään järkevällä tavalla; joten tarkka matkan mittaus edellyttäis järjestäjien GPS:llä paikkatietoa -> koordinaattien
välitystä -> laskentaa jne. eli turhan monimutkaista.

Tavoitteena on, että tuloslaskenta hoituu parilla kellolla (joiden ei tartte olla tarkasti synkassa),
VHF/PMR radioilla, kynällä/paperilla ja taulukkolaskentaohjelmalla. Puhtaasti KISS, niin toimii
taatusti ja kaikki osaa.

> Pätkät rajataan lippusiimoin ja lippusiimaan osumisesta rangaistaan x minuutilla/rengas. Tällä
> estetään liian suuret tilanne nopeudet ja vaarallisen leveät ajolinjat, kokonaan poistuminen radalta
> (4 rengasta ylittää lippusiiman) on sama kuin keskeytys. Joka pätkällä vähintään kaksi tuomaria
> jotka kumpikin ottaa myös aikaa ja mekitsee virheet ja ajan aikakorttiin.

Kuulostaa trialilta, mutta joiltain osin ehkä sovellettavissa.

Jos pätkät on pitkiä niin kukaan tuskin jaksaa siimottaa niitä umpeen. Raajärvellä uran merkintä vois
olla "pysytään puulinjojen sisäpuolella" ja tulkinnan varaisissa kohdissa lippusiimaa (eikun sulkunauhaa).

-Paavo
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2011, 22:37
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Noi pura kasaa oman auton vetari tms. on aika huonoja omasta mielestä kun autoja on niin erilaisia. Kisatyyppi kuulostaa muuten kyllä hauskalta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.08.2011, 22:50
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

"Road Book" tyyppinen kisa vois toimia. Eli just olisi erikoiskokeita, joissa olisi ajoneuvoluokille eri reitit määrättyinä. Joka erikoiskokeen Road Book annettaisiin vasta ek:n lähdössä...... eli ei tietäisi etukäteen mitä edessä.

Croatia Trophyn sääntöjä:

http://croatia-trophy.org/offroad/ct...hy-2011-rules/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2011, 01:02
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Tän tyyppiseen kisaan olis kyllä ideoita
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.08.2011, 19:07
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Tän tyyppiseen kisaan olis kyllä ideoita
Nyt on hyvä aika esittäää ne. Tässä tai privaatimmin.

-Paavo / 050-511 9240 / paavo miukumauku leinonen punkt fi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2011, 11:40
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Onkos se siis peruttu se officrossi ja yösafari kun oli tarkoitus lähteä kattomhan ja safarille ajamhan..
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.08.2011, 08:15
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Kisaa?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,

> rekan hinausta

Tää oli hyvä idea! Siis ei välttämättä just rekka vaan jotain isoa ja painavaa.

> kuinka nopeasti kuski ylitti jalkaisin vinksin vonksin ajetut kisapelit

Harkinnan arvoista yhtenä ei-ajettavana erikoiskokeena, tulispahan kuskienkin suorityskykyjen erot esiin.

TTC (jenkkilän ja aussien) on tähän suunnitelmaan verrattuna kyllä ultimate rankkoja, ei taida löytyä
- tarpeeksi noin rakenneltuja autoja
- aikaa ja rahaa tehdä tuollasia ratoja

Tän Raajärven kisan idea on enemmän ajamista, vinssaamista on varmasti mutta kalustorikot enempi
onnettomia saattumia (eikä tollasia TTC tarkasti suunniteltu ja valmisteltu "ansa" jossa pitää olla tosi
hyvä tuuri että pääsee pätkän loppuun).

> tuntuu tuo toimitsijoiden saaminen olevan suurin haaste kisaan kuin kisaan

Ei oo ollut vielä iso ongelma, toki suunnitelma on aina ollut tyyliin "pärjätään kohtuullisen kokoisella porukalla".

> ajamaton matka muutetaan minuuteiksi. (esim. 1m=1min, niin on helppo laskea.)
> joka pätä mitataan ja mekitään vaikka 10 metrin välein

Raajärvellä on tilaa ja reittejä, pätkät luultavasti luokkaa kilsan tai enemmän, kukaan jaksa merkata montaa kilsaa
millään järkevällä tavalla; joten tarkka matkan mittaus edellyttäis järjestäjien GPS:llä paikkatietoa -> koordinaattien
välitystä -> laskentaa jne. eli turhan monimutkaista.

Tavoitteena on, että tuloslaskenta hoituu parilla kellolla (joiden ei tartte olla tarkasti synkassa),
VHF/PMR radioilla, kynällä/paperilla ja taulukkolaskentaohjelmalla. Puhtaasti KISS, niin toimii
taatusti ja kaikki osaa.

> Pätkät rajataan lippusiimoin ja lippusiimaan osumisesta rangaistaan x minuutilla/rengas. Tällä
> estetään liian suuret tilanne nopeudet ja vaarallisen leveät ajolinjat, kokonaan poistuminen radalta
> (4 rengasta ylittää lippusiiman) on sama kuin keskeytys. Joka pätkällä vähintään kaksi tuomaria
> jotka kumpikin ottaa myös aikaa ja mekitsee virheet ja ajan aikakorttiin.

Kuulostaa trialilta, mutta joiltain osin ehkä sovellettavissa.

Jos pätkät on pitkiä niin kukaan tuskin jaksaa siimottaa niitä umpeen. Raajärvellä uran merkintä vois
olla "pysytään puulinjojen sisäpuolella" ja tulkinnan varaisissa kohdissa lippusiimaa (eikun sulkunauhaa).

-Paavo
Terve.
Joo Raajärvellä taitaa nuo mittakaavat olla hieman erit kuin täällä pääkaupunkiseudulla ja itse ajattelin kisaa jossa pätkät on n. 500m-1 km pituisia vaikeita, joissa mahdollisen ajan täyttymiseen tai keskeytykseen on varauduttava ja näin jouduttaisiin mittaamaan ajamaton matka jotta paremmuus pätkällä varmasti selviäisi.

Pätkät tyyliin, vinsattavia mutahauta pätkiä ja vinsattavia kalliopätkiä ja joku mahdollinen metsä osuus jossa saataisiin nopeus kuitenkin pidettyä haastavilla kohdilla turvallisen alhaisena.

Samoin taas pätkät olisivat lähellä toisiaan ja näin oli tärkeätä sulkunauhoittaa pätkät ja yleisökarsinat selvästi. Varsinkin jos kisa olisi täällä pääkaupunkiseudulla ja mainostamiseen olisi satsattu niin yleisöäkin tulisi paljon paikalle.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 13.08.2011 22:05
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Raajärvellä officrossia ja yösafari 3.9. Paavo Tapahtumat 2 10.08.2011 22:17
OffiCrossia Raajärvellä 21.5.2011 Paavo Tapahtumat 66 08.06.2011 21:03
Officrossikisa Raajärvellä 28.8.2010 Paavo Tapahtumat 120 16.04.2011 12:20
lapland trophy suunnistuskilpailu raajärvellä roottori Tapahtumat 2 12.02.2005 10:50
Syksyn viimeinen rynnistys Raajärvellä Kupla Tapahtumat 3 13.11.2004 23:17


Sivu luotu: 16:44 (GMT +2).