Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #3  
Vanha 11.08.2011, 22:11
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

> rekan hinausta

Tää oli hyvä idea! Siis ei välttämättä just rekka vaan jotain isoa ja painavaa.

> kuinka nopeasti kuski ylitti jalkaisin vinksin vonksin ajetut kisapelit

Harkinnan arvoista yhtenä ei-ajettavana erikoiskokeena, tulispahan kuskienkin suorityskykyjen erot esiin.

TTC (jenkkilän ja aussien) on tähän suunnitelmaan verrattuna kyllä ultimate rankkoja, ei taida löytyä
- tarpeeksi noin rakenneltuja autoja
- aikaa ja rahaa tehdä tuollasia ratoja

Tän Raajärven kisan idea on enemmän ajamista, vinssaamista on varmasti mutta kalustorikot enempi
onnettomia saattumia (eikä tollasia TTC tarkasti suunniteltu ja valmisteltu "ansa" jossa pitää olla tosi
hyvä tuuri että pääsee pätkän loppuun).

> tuntuu tuo toimitsijoiden saaminen olevan suurin haaste kisaan kuin kisaan

Ei oo ollut vielä iso ongelma, toki suunnitelma on aina ollut tyyliin "pärjätään kohtuullisen kokoisella porukalla".

> ajamaton matka muutetaan minuuteiksi. (esim. 1m=1min, niin on helppo laskea.)
> joka pätä mitataan ja mekitään vaikka 10 metrin välein

Raajärvellä on tilaa ja reittejä, pätkät luultavasti luokkaa kilsan tai enemmän, kukaan jaksa merkata montaa kilsaa
millään järkevällä tavalla; joten tarkka matkan mittaus edellyttäis järjestäjien GPS:llä paikkatietoa -> koordinaattien
välitystä -> laskentaa jne. eli turhan monimutkaista.

Tavoitteena on, että tuloslaskenta hoituu parilla kellolla (joiden ei tartte olla tarkasti synkassa),
VHF/PMR radioilla, kynällä/paperilla ja taulukkolaskentaohjelmalla. Puhtaasti KISS, niin toimii
taatusti ja kaikki osaa.

> Pätkät rajataan lippusiimoin ja lippusiimaan osumisesta rangaistaan x minuutilla/rengas. Tällä
> estetään liian suuret tilanne nopeudet ja vaarallisen leveät ajolinjat, kokonaan poistuminen radalta
> (4 rengasta ylittää lippusiiman) on sama kuin keskeytys. Joka pätkällä vähintään kaksi tuomaria
> jotka kumpikin ottaa myös aikaa ja mekitsee virheet ja ajan aikakorttiin.

Kuulostaa trialilta, mutta joiltain osin ehkä sovellettavissa.

Jos pätkät on pitkiä niin kukaan tuskin jaksaa siimottaa niitä umpeen. Raajärvellä uran merkintä vois
olla "pysytään puulinjojen sisäpuolella" ja tulkinnan varaisissa kohdissa lippusiimaa (eikun sulkunauhaa).

-Paavo
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Raajärvellä officrossia ja yösafari 3.9. Paavo Tapahtumat 2 10.08.2011 22:17
OffiCrossia Raajärvellä 21.5.2011 Paavo Tapahtumat 66 08.06.2011 21:03
Officrossikisa Raajärvellä 28.8.2010 Paavo Tapahtumat 120 16.04.2011 12:20
lapland trophy suunnistuskilpailu raajärvellä roottori Tapahtumat 2 12.02.2005 10:50
Syksyn viimeinen rynnistys Raajärvellä Kupla Tapahtumat 3 13.11.2004 23:17


Sivu luotu: 14:37 (GMT +2).