Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2011, 20:56
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Sukulaismies väsäsi pihatraktorin mazdan kone/vaihteistopakettista jonka perään muistaakseni jonkin saabin vaihteisto peräksi. Etuvetoisen auton navat takanavoiksi ja vetarit hitsaamalla lyhyemmäksi. Hyvin sillä pihat on auki pysynyt jo toistakymmentä vuotta.
Jos ajettelit automaattia niin kannattaisiko laittaa toinen vaihteisto jatkoksi jotta saa hitaammat välitykset? Ryömintä olisi aika mukava ominaisuus.
Väsäät vehkeen nurkista löytyvistä kamppeista ja kokeilet kestääkö. Jos ei kestä niin takuutyönä pikku parannus heikkoon kohtaan
Tarviiko akseleissa olla välttämättä lukkoja? Kemppi taka-akseliin ja etuseen ei mitään?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2011, 21:00
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Kaverilla on tämmönen projekti:
http://video.google.com/videoplay?do...37353582820333
Perustuu vissiin kuorma-auton osiin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2011, 21:04
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Tässä se jota etsiskelin:
http://www.youtube.com/watch?v=yveDcX3Jcm0
http://www.youtube.com/watch?v=uLeDo...eature=related

Tässä yksi neliveto toteutus:
http://www.youtube.com/watch?v=YpzIQbqcutc

Viimeksi muokannut Samppa79 : 10.08.2011 21:13
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2011, 22:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 Näytä viesti
Tarviiko akseleissa olla välttämättä lukkoja? Kemppi taka-akseliin ja etuseen ei mitään?
Jos pihakampetta koville pohjille suunnittelee niin lukot on aika turhat.

Ja hydrauliveto tulee kalliiksi jos haluaa edes tuon automaattilootan tasoiset ajo-ominaisuudet.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.08.2011, 05:22
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

tuo vw rakennelma näytti just sellaselta mitä meinasin. ei tietty noin viimisen päälle ja paremmalla koneella.

ja toi lada taas oli liian pieni.

tiiän että kyllä se sitten vituttaa kun niitä lukkoja tarvis. ainaki takana ois ehdoton.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.08.2011, 20:41
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Tässä on hyvin yksinkertainen ja toimiva escortin 1.6 d tekniikalla ja hydrauliikka on otettu remmillä kampiakselilta. Akselit on takana hiasen ja edessä mersun perä,vaihteisto on escortin oma ja vetarit on muuttuneet kardaaneiksi.Etuakseli on keinuva kuten traktoreissa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC00721.jpg‎
Views:	718
Size:	99,3 Kt
ID:	20801   Click image for larger version

Name:	DSCN1723.jpg‎
Views:	569
Size:	96,4 Kt
ID:	20810  
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.08.2011, 20:45
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Tässä on hyvin yksinkertainen ja toimiva escortin 1.6 d tekniikalla ja hydrauliikka on otettu remmillä kampiakselilta. Akselit on takana hiasen ja edessä mersun perä,vaihteisto on escortin oma ja vetarit on muuttuneet kardaaneiksi.Etuakseli on keinuva kuten traktoreissa.
wau. eihän tosta puutu enää ku rännit

kertokaas nyt joku tosta jakolaatikon kestävyydestä?

missäs muissa vehkeissä on erillinen jakoloota jossa myös ulosotto?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.08.2011, 21:26
bulldozer bulldozer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.10.08
Sijainti: sievi
Viestit: 21
Perusasetus

eikös 1 kopan pajerossa ole ulosotto.... ja kyllä se omasta mielestä just noin ulosotolla kannattaa toteuttaa jos haluaa helposti / halvemmalla tehdä. joskus oli itellä suunnitteilla samanmoinen projekti ja just pajeron osista paitsi koneeksi joku miehekkäämpi diesel. siitä ei ois kyllä rattoria tullu ku niitä jo on vaan ihanvaanjokumuumikäliepeltorälläyshärveli...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.08.2011, 09:27
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Ulosotto akseli pysähtyy aina kun painaa kytkintä.Nivan jakis on taatusti heikko mesen koneen jatkeena.Vielä kun etit automaatti etuvetoisen ni siitä tulee erityisen mukava piha kone
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tallin ja katoksen suunnittelua osilpi Chit-Chat 0 16.11.2009 21:07
Mikä meni hojon jakis remontissa väärin? Gravedigger Tekniikka & Jutustelu 7 20.08.2008 19:55
sytkän suunnittelua... mauno Tekniikka & Jutustelu 12 15.01.2007 14:04
Kokeeneemmat offajat/Härvelin rakentajat hoi! Kovakalu69 Tekniikka & Jutustelu 49 20.06.2006 11:01
Lämmityslaitteen suunnittelua ja rakentamista Shuttle Tekniikka & Jutustelu 7 11.09.2005 18:20


Sivu luotu: 00:16 (GMT +2).