![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sukulaismies väsäsi pihatraktorin mazdan kone/vaihteistopakettista jonka perään muistaakseni jonkin saabin vaihteisto peräksi. Etuvetoisen auton navat takanavoiksi ja vetarit hitsaamalla lyhyemmäksi. Hyvin sillä pihat on auki pysynyt jo toistakymmentä vuotta. Jos ajettelit automaattia niin kannattaisiko laittaa toinen vaihteisto jatkoksi jotta saa hitaammat välitykset? Ryömintä olisi aika mukava ominaisuus. Väsäät vehkeen nurkista löytyvistä kamppeista ja kokeilet kestääkö. Jos ei kestä niin takuutyönä pikku parannus heikkoon kohtaan ![]() Tarviiko akseleissa olla välttämättä lukkoja? Kemppi taka-akseliin ja etuseen ei mitään?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kaverilla on tämmönen projekti:
http://video.google.com/videoplay?do...37353582820333 Perustuu vissiin kuorma-auton osiin. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tässä se jota etsiskelin:
http://www.youtube.com/watch?v=yveDcX3Jcm0 http://www.youtube.com/watch?v=uLeDo...eature=related Tässä yksi neliveto toteutus: http://www.youtube.com/watch?v=YpzIQbqcutc Viimeksi muokannut Samppa79 : 10.08.2011 21:13 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja hydrauliveto tulee kalliiksi jos haluaa edes tuon automaattilootan tasoiset ajo-ominaisuudet. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
tuo vw rakennelma näytti just sellaselta mitä meinasin. ei tietty noin viimisen päälle ja paremmalla koneella.
ja toi lada taas oli liian pieni. tiiän että kyllä se sitten vituttaa kun niitä lukkoja tarvis. ainaki takana ois ehdoton. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tässä on hyvin yksinkertainen ja toimiva escortin 1.6 d tekniikalla ja hydrauliikka on otettu remmillä kampiakselilta. Akselit on takana hiasen ja edessä mersun perä,vaihteisto on escortin oma ja vetarit on muuttuneet kardaaneiksi.Etuakseli on keinuva kuten traktoreissa.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() kertokaas nyt joku tosta jakolaatikon kestävyydestä? missäs muissa vehkeissä on erillinen jakoloota jossa myös ulosotto? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
eikös 1 kopan pajerossa ole ulosotto.... ja kyllä se omasta mielestä just noin ulosotolla kannattaa toteuttaa jos haluaa helposti / halvemmalla tehdä. joskus oli itellä suunnitteilla samanmoinen projekti ja just pajeron osista paitsi koneeksi joku miehekkäämpi diesel. siitä ei ois kyllä rattoria tullu ku niitä jo on vaan ihanvaanjokumuumikäliepeltorälläyshärveli...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ulosotto akseli pysähtyy aina kun painaa kytkintä.Nivan jakis on taatusti heikko mesen koneen jatkeena.Vielä kun etit automaatti etuvetoisen ni siitä tulee erityisen mukava piha kone
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tallin ja katoksen suunnittelua | osilpi | Chit-Chat | 0 | 16.11.2009 21:07 |
Mikä meni hojon jakis remontissa väärin? | Gravedigger | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.08.2008 19:55 |
sytkän suunnittelua... | mauno | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 15.01.2007 14:04 |
Kokeeneemmat offajat/Härvelin rakentajat hoi! | Kovakalu69 | Tekniikka & Jutustelu | 49 | 20.06.2006 11:01 |
Lämmityslaitteen suunnittelua ja rakentamista | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.09.2005 18:20 |