![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pika kyssäriä pukkaa jälleen.. kokeilen tohon varaosa metsä xj:hin korotusta ja eteen tulee 2" korotus puslat sinne jousien päälle..mutta kannattaako taakke laittaa 50*50 rautaa pakan ja akselin väliin..vai laitanko lisä lehden?? Niin ja toinen kyssä, jos laittaa xj:n alle 33/12.5/15 renkaat niin millä ET:llä pitää olla vanteet?? vakio vanteilla näyttäny olevan edellisen omistajan toimesta 31/10,5/15 ja kuskin puolelta syöny kaikki palat pois käännellessä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
12.50 leveillä renkailla suosittelen 8" leveätä vannetta ja -12ET:llä (levittävät siis). Saattaa silti ottaa alkuperäisiin alatukivarsiin kiinni kääntäessä. Myös 10" vanne -44 ET:llä käy, mutta niillä tulee renkaat vielä reilummin ulos kaarista
![]() Alkuperäiset tukivarret on todella heikot eikä kestä oikein mitään ilman vahvistamista - parempi on vaihtaa kokonaan järeämmät tilalle vähintään alas mitkä on ekana ottamassa osumaa. Edessä korotuspalojen käytölle ei ole estettä, takana ei kannata käyttää. XJ:n pakat on alunalkaen melkoisen heppoista kamaa, ja korotuspalojen käyttö vain lisää axle wrappia takana -> tuhoaa äkkiä niin lehdet kuin ristikotkin. Laita mieluummin täyspitkä lisälehti.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Olikos se niin, että vm. -90 XJ:hin käy suoraan saman ikäisen WJ:n alatukivarret? Eikä ota rengas kiinni eikä katsuri vittuile?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä pitäisi käydä, ja vittuilua ei tule koska tukivarret on akselimassoiltaan painavammasta autosta. Jos nyt sattuu olemaan todella ilkikurinen katsuri niin pidä varmuuden vuoksi ostokuitti mukana että voit todistaa varsien olevan WJ:stä
![]() edit: ..ja taisi nuo WJ:n varsien puslien metalliset holkit olla ihan hitusen leveämmät kuin XJ:ssä, mutta niitä on helppo vähän rälläkällä sipaista kapeammaksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.08.2011 21:24 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
onko TimoLla takataskussa mitään paperosseja mikkä auttais mua leimalla ton alsutan kanssa ku tuntu olevan taas vähän vaikeeta, joutuu selitteleen ettei ne tyvihyväksynnät noin vanhoja tiemmä koske jne...
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/4F39C...imuutoksin.pdf /Joukka |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mie sain 31 leimattua 7 x 15 -10 vanteilla ja skannatulla winhesterin up country lapulla
cherokee 2000
__________________
veli-matti Viimeksi muokannut veli-matti : 03.08.2011 08:41 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Simpukan kiinnityspultteja?
Mistähän kannattaisi kysellä pidempiä simpukan kiinnityspultteja? Tai edes alkuperäisen mittaisia? Alkuperäinen pultti on 7/16x14x4.00. Löytyyhän tuollaisia ja pidempiäkin Grade 5 tai 8.8 pultteina, mutta kun alkuperäiset on Grade 8, eli 10.9 vastaavat, niin kai siellä sellaiset pitäisi sitten olla...
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toinen juttu: Vanteilla saisi levittää orkkiksesta vain 15mm per puoli, joten edes -10 ET:llä ei saisi läpi, saati -44:lla. Omistani mitattuna orkkiksista -10 levittää luokkaa tuuman, joten nöy wäy. Kaveri toisaalta leimasi juuri noilla -10 vanteilla oman XJ:nsä ja etupäässä oli vielä levikkeet (leveysmillit otteessa), joten eipä niistä orkkis-ET:istä kannata liikoja konttorilla huudella, kunhan vain näyttää jotenkuten inhimilliseltä rakennelmalta. Jos ET = -44, niin voi olla selittämistä saadakseen läpi. Mutta eihän niillä ole mikään pakko ajella konttorille tai edes tiellä. Rasittuu laakeritkin suotta. Kannattaa muuten sitten säädellä niitä pultteja sieltä etupyörien sisäpuolelta, niin ei käänny renkaat liikaa ja syö paloja sisäreunasta saati särje huonossa paikassa vetaria/ristikkoa... ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |