![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jaahas, jatketaas samaan. Voiko noi momentit tosiaan pitää paikkansa mitä löysin netin syövereistä: Eli Ton hiton alukannen kiristysmomentit -pultinreiät puhtaat + kuivat ( ei nestettä/öljyä pohjalla) -uudet pultit -öljyä uudet pultit+prikat (kevyt suihkaus crc:tä toimii hyvin) -kiristys 40Nm, 60 Nm, 75 Nm +90 astetta + 90 astetta, käytä lämpimäksi(paisarin korkki auki varmuuden vuoksi), + 90 astetta, 1000km:n ajon jälkeen +90 astetta Siis kaksikertaa pitää aukoa lämmin kone?? JA jos joku vielä osais sanoa mistä löydän Runkolaakeri pukkien, kiertokangenlaakeri pukkien ja nokka akselin laakeriukkien kiritys momentit niin olisin kiitollinen. Muuten täytyy lähtee ettiin alfamerin korjausopasta jostain kaupasta
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
ei kai niitä pakko ole ton tonnin jälkeen lämpimänä aukoa, kunhan nyt tekee sen jälkikiristyksen?
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä, hullulta tuntuu kun jokapaikassa erilaiset ohjeet. autodatasta tuli =1=40nm 2=60nm 3=90nm kone noin 50 asteiseksi ja 90nm.
Kai se täytyy vielä ettii se vitun alfamerin kirja ja heittää kolikkoo millä vetää ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mikä lohkon malli, toisin sanoen mitkä kannenpultit. M11 ja M12 pulteilla eri arvot. Millä tiivisteellä, niilläkin on eri arvot. Saunakaljoissa ulkomuistista en muista kun M12 pulteille peltitiivisteellä 40nm 60nm 90astetta ja 90 astetta. Mutta ihan miten vain, niin aina kirpasee kun noita pultteja vääntää.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos Heikki tarviit astemittaa niin kipase täält welhomäjelt lainaks
![]() Tai merkkaa ainakin maalitipalla pulttien kulmat, menee äkkiä sekasin noissa monivaiheisissa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu täähän meni kuin oppikirjasta
![]() Eli kansipahvinmukana tuli lappu että valmistajan ohjeen mukaan kirittävä=45nm 65nm 90, 90, kone 50cc ja 90 sitten 1000km ja 90 No nythän paskakasa on ajossa, kaikki toimi niin kuin pitääkin, mutta koneen lämmitessä öljynpaineet tippuu tyhjäkäynnillä 0.5kg, eli jotain mättää ja pahasti. Kaikki paskat uusittu tohon koneeseen, huomenna vielä alakerta kerran auki. Oli muuten viimeinen volkkari mihin sekaannun ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
paljoks pitäis olla paineet tyhjäkäynnillä, ainakin toisessa saksalaismaan tuotteessa 0,5 kg kuumalla koneella tyhjäköynnillä on ihan ok, menee aika liukkaasti lämmin öljy kuitenkin
![]() onks tuo todettu arvo, vai jonkun oman mittariston lukema ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhan kempin elvytys | Kovakalu69 | Chit-Chat | 8 | 03.08.2014 12:27 |
Vanhan öljysäiliön poisto | Nerd-O | Chit-Chat | 13 | 08.08.2011 08:50 |
vanhan Patrolin lataus? | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.01.2008 16:54 | |
vanhan trelleborgin kohtalo | ed | Chit-Chat | 8 | 20.03.2007 23:27 |
Vanhan rangen hankinta? | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 19.03.2004 22:27 |