Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.07.2011, 22:17
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti

Splitcase malliseen vaihteistoon alkuperäisen kardaanikäsijarrun löytäminen on todella vaikeaa. Niitä on tullut suomeen ainoastaan BJ45 mallistoon -81 vuodesta lähtien.
Jostain kumman syystä meillekkin on ilmaantunu niitä jo kaks, joten suht yleinen 40-sarjalaissa ollu joskus.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti

Niin ja muistutuksena -> Son meinaan ultimate hauskaa kun kolmekyntisen painelaakerihässäkkä jää sinne koppaan kun lehtijousisen asetelman liimaa paikoilleen..............
Iloisesti on kyl rokannu ainakin tähän asti vanhalla kolmekyntisen painelaakerilla dynan lehtijousiasetelma BJ:ssä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.07.2011, 19:02
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jostain kumman syystä meillekkin on ilmaantunu niitä jo kaks, joten suht yleinen 40-sarjalaissa ollu joskus.



Iloisesti on kyl rokannu ainakin tähän asti vanhalla kolmekyntisen painelaakerilla dynan lehtijousiasetelma BJ:ssä.
Viipo provottaa

Ei varppiin oo siunaantunut teitin nurkkiin kahta enenpää... ja jos on nii siellä lepää lehmuksissa pitkiä berttoja runneltuina... enivei.... 40 sarjalaisissa EI OLE KOSKAAN OLLUT SPLITCASE kardaan käkkäreitä!! jihuu

Ja olen jopa täydellisen epävarma tosta sun dynajutun lehtijousihässäkästä kolmekyntisen painelaakerin jalustalla... voisin jopa väittää että jätkä puhuu kukkuluurua
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.07.2011, 19:05
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Nii ja BJ40 sedälle muistutuksena että ton käsivipuEDICIN voi myös tulevaisuudessa toteuttaa samoin. Erilaisen käkkkärät vain mutta toimenpiden aivan sama! eli vedä vaijeri kojetauluun ja jatka sammuttelua
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.07.2011, 21:23
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Nii ja BJ40 sedälle muistutuksena että ton käsivipuEDICIN voi myös tulevaisuudessa toteuttaa samoin. Erilaisen käkkkärät vain mutta toimenpiden aivan sama! eli vedä vaijeri kojetauluun ja jatka sammuttelua
Kolmiasentoinen vipu, voi sammutella ja savutella niinku haluaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.07.2011, 21:52
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Viipo provottaa

Ei varppiin oo siunaantunut teitin nurkkiin kahta enenpää... ja jos on nii siellä lepää lehmuksissa pitkiä berttoja runneltuina... enivei.... 40 sarjalaisissa EI OLE KOSKAAN OLLUT SPLITCASE kardaan käkkäreitä!! jihuu

Ja olen jopa täydellisen epävarma tosta sun dynajutun lehtijousihässäkästä kolmekyntisen painelaakerin jalustalla... voisin jopa väittää että jätkä puhuu kukkuluurua
Tää asiahan muuten selviää ihan lähipäivinä koska tää kyseinen kytkinviritelmä tuli vissiin tänään tiensä päähän, ei pidä enää ollenkaan. Ei voi muistaa tarkkaan mitä rojuja sinne meni sisään, mut vanha paineasetelma ja levy korvattiin uudemmanmallisella ja uutta painelaakerii ei ollu ni vanhalla mentiin. Kesti hyvin pari vuotta ajella ja kun ei tiheitä välityksiä oo koskaan ollu ni on luistatettu sit niin prkleesti.

Miun bertassa (40, vm 77) ainaki oli split-casen perässä kardaanikäkkäri. Samoin tuossa varaosalaatikossa joka tuli jostain räystään alta. Paljon mahollista, ettei tuo laatikko oo tuossa alunperin ollu, ku ei ainakaan muissa samanikäsissä oo vielä splittejä vastaan tullu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2011, 22:53
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Juu, ja sielllä pellin allahan mötkötteli vanhan mallin b-moottori, jossa oli tämä surullinen suoravetostartti. Mikäs siinä sitten mätti, ettei uudemman mallinen välitetty startti menny sen tilalle? Pulttijako kytkinkoppaan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2011, 23:34
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Juu, ja sielllä pellin allahan mötkötteli vanhan mallin b-moottori, jossa oli tämä surullinen suoravetostartti. Mikäs siinä sitten mätti, ettei uudemman mallinen välitetty startti menny sen tilalle? Pulttijako kytkinkoppaan?
Joo pulttijako ei siinä käyny ainaka. Pitäs kokeilla käviskö siittä vanhasta dynasta sit välitetty, liekkö nuitakin startteja yhtää monta erilaista, kuin on vuosimallejakin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 61 KONE+LAATIKKO Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 18 25.07.2009 15:11
M:Bj40:n laatikko ja syyläri Viltsu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 31.05.2007 08:10
O: BJ40 kone O/M/V Muut 12 01.05.2005 19:55
M:BJ40 Kone+loota SuurSyömäri O/M/V Muut 0 19.11.2004 08:41
m: HJ 60 kone ja laatikko O/M/V Muut 0 24.08.2003 07:59


Sivu luotu: 15:13 (GMT +2).