![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Lambdan vaikutus päästöihin on mielestäni aika marginaalinen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ylläoleviin vänkään vastaan vaikka luulen vaan..
-HC ei ole kuitenkaan niin korkea, että tulpissa yms olis (suurta) vikaa. Jos olis pytty pimeänä, olis jo yli tonnin HC:t. Tietty jos selkeesti pätkii tyhjäkäynnillä.. On vaan niin rikkaalla ettei ehdi kaikki palamaan. -Ilman lambdaa (ja ilman kattia) käy paljon paremmin ja puhtaammin kuin rikkinäisellä lambdalla.
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kokeilin ottaa MAF:in ja lamdan -97 mondeosta, mutta meni vaan hullummaks!
Ensin ei meinannu lähteä käymään ollenkaan kun lopulta lähti kuului jostain pikkunen poksaus ja sinistä/mustaa savua oli tallinpääty täynnä?? Lähdin sitten ajelemaan niin risteyksessä sammu ja tyhjäkäyntiä ei ole. Äsken ei enää lähtenyt käyntiinkään mutta pitää vielä koittaa olisko perinteinen eli gaso loppu (mittari näyttää 1/4 mutta tiedä toimiiko) Vaihdoin uudet voortin omat perus tulpat, mutta yhdestä oli posliini halki/muruina kun äsken kaivoin auki.. ?? Tulpanjohtojen vastusta en ole vielä mitannut, kun en tiedä paljonko pitäs olla. Koneeseen tehty kansiremppa 2009 (koneistamon lappu autossa) mutta venttiileitä ei ollut säädetty ja kilisee reippaasti. Kierroksilla (yli 3000) kilinä hiljenee eli voi olla öljytkin väärät, voortin omilla 5w-30 en ole koittanu. Öljyt näytti kyllä hiljakkoin vaihdetuilta eikä haissu gasolle, tikusta kun tutkailin.. En kyllä tiedä sitten saako tota -94 :sta leimaan, kun tarkoitus oli et tolla olis ajettu senaikaa et -97:aan laatikko löytyy/saa vaihdettuu..
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 14.07.2011 22:02 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vänkää vaan, niin saadaan ongelmaankin ratkaisu, kun on mielipiteitä olempiin suuntiin!!!
Lainaus:
![]() ![]() ![]() Mutta tähän ongelmaan, koneessa on nyt sekä polttoainetta (ja ehkä muita aineita) että ilmaa jotka eivät täydellisesti pala. Ensimmäiseksi (olen itse) tarkastan sytytyksen kunnon, ja sen jälkeen ilmansaannin. Tämän jälkeen siirrytään sitten venttiilien ajoitus/kunto/välys tarkastukseen. Jos vika ei löydy, niin katalysaattorin tarkastus (kaasu pohjaan ja seurataan alkaako HC laskea, ettei ole kylmä kissa). TARVITTAESSA raskasjalkainen koeajo, jonka jälkeen kierrokset korkealla ENNEN mttausta ja sitten HC / CO mittaus jotta näkee katin toiminnan. Jos ei tokene,niin ohivuotomittaus, jottei kone "huohota", tai ei saa aikaiseksi tarpeeksi palamista. SITTEN kissa uusiksi ja lammas putkeen kaveriksi, kun kuitenkin kierteet korkkaa!!!! Ja kattikonehan kuluttaa enemmän polttoainetta, koska katin "käynnistäminen" ja ylläpito vaatii polttoainetta. Kumma ettei "kukkahattutädit" muuten tähän takerru???? Lainaus:
Lainaus:
BTW, ootko tulossa kisoihi viikonloppuna? Mulla olis 1kpl tarvikekatteja ylimääräsenä, jonka saa kun pyytää... Hinnan saa päättää iha ite... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kuttulandiaan tulossa kyllä, kunha saan jonku kotteron pysymään kasas..
Katti kelpaa, ota mukaan vaan. Pitää käydä konttorilla rekisteröimmäs toi läjä omiin nimiin, ni samalla koittaa meniskö noilla lainakamoilla läpi, nyt nimittäin käy (kilinää lukuunottamatta) nätisti.. Vanhaa gasoo päivällä tankissa ja mittari vissiin sökö.. Pistin kympin tuoretta ja lähti tulille. Vanhoilla platinatulpilla siis, kun noi uudet mätänetin tulpat sökönä? MAF:in piuha vissiin höllässä kun otti irti ja laittoi takas niin käynti parani?
__________________
Broken Back Team #1 Viimeksi muokannut SamiN : 14.07.2011 23:35 Perustelu: typoja prkl |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pakataan mukaan...
Dirty tulee mukana kans, joten vois testata sen toiminnan ja laittaa ukko höpöttää kattiin. Sit vois tarkasti kuunnella tuleeko asia läpi ja PJ kattiin??? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos PJ jää kattiin niin mitä tulee läpi?
![]() ![]() ![]()
__________________
Broken Back Team #1 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Viimesin versio:
Eli miten voi tyhjäkäynnilla HC:t kivuta itekseen ylöspäin? Kokeilen vaihtaa uudet platina tulpat + öljyt kun kuulemma on vaikutusta.. Päästöt ja yks pikku reikä pohjas esti leiman.
__________________
Broken Back Team #1 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 2h:n apulaitteet ja jotain muuta | burton | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.10.2009 22:31 |
Myyty mocoma 27,45 ja Peltor x3+ jotain muuta | Leke-83 | O/M/V Muut | 28 | 05.10.2009 09:28 |
Myydään Kingcab, Patrol, ym osia+jotain muuta | oke | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 28.04.2009 00:43 |
M: HJ:n perä+ jouset+jotain muuta | samid | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 22 | 29.12.2008 19:39 |
M: Lisävaloteline ja jotain muuta pientä | -Timi- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 13 | 26.06.2008 13:24 |