Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2011, 23:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Ziarellit tuli Offivarusteesta
Millon sä ne sait?

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.07.2011, 07:59
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Millon sä ne sait?
Tais olla about 3vkoa sitten.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.07.2011, 09:12
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tais olla about 3vkoa sitten.
Niimpä niin.....silloin niitä olis siis vielä ollu, mut ei ollu enään maanantaina


SX swamperithan on kyljistään kestävät kivikoissa ja kannokoissa möyrimiseen. Kyljistään myös ehkä hieman jäykemmät, joten jonkun kevyen auton alla voi kiusata ettei saa sopivan pehmeäksi. Itse kyl SX:n keskinappuloille tarjoaisin kumileikkuria, niin eläis paremmin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.07.2011, 11:05
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Alkuperäiseen kysymykseen... jos pelkästään mutaan, niin eipä ole traktorikuvioista parempaa. Kivikossa, hiekassa ja lumessa ei sitte niin hyvä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.07.2011, 17:02
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Jos maltti ja järki riittää hiippailla suolla tai muualla pehmeessä ja haluat jättää mahdollisen vähän jälkiä neitseellisille urille niin osta pallorengas.

Jos haluat ajaa pohjaa myöten näyttävästi lappu lattiassa ja näyttää hyvältä nakkarilla niin pokkeri.

Kuten on jo moneen kertaan todettu niin rengasta leikkaamalla saa pitoa, olkoon kyseessä merkki mikä hyvänsä.

On sekin ihme nähty että pokkeri tippuu ku paska vanteelta, mutta niin niitä muunkinmerkkisiäkin tippuu ennen ja tulevaisuudessa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.07.2011, 21:27
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Alkuperäinen kysymys oli tarkoitettu koskemaan JOKAMAASTOrengasta - taisi tulla lanseerattua uusi hieno termi - jolla pärjäisi millä tahansa alustalla tasaisen hyvin.

Kiteytys:
A) Pienikokoisissa (33" ja alle) ja edullisissa paras olisi Simex ja sen kopiot, kuten Sirocco/Kaiman, tms.
B) Isokokoisissa (36" ja yli) Irok.
C) Jos ei ole hinnasta kiinni, niin sitten Bogger ja mieluummin leikattuna.

Yhteenveto eri renkaiden ominaisuuksista:
Bogger
Plussat: hyvä pito erityisesti mudassa, hyvä tuotevalikoima ja saatavuus, helppo muokattavuus käyttötarpeen mukaan
Miinukset: Kallis, äänekäs

TSL
Plussat: hyvä yleisrengas maastoon
Miinukset: ei ole enää "in" => pitkä toimitusaika

Brutale
Plussat: Pehmeä seos ja tosi karkea kuvio, nimelliskoko 31/10,5 ja todellinen kuin 33/12,5
Miinukset: uusi malli => ei kokemusta toiminnasta

Pitbull rocker
Plussat: toimii parhaiten rock crawl renkaana
Miinukset: kallis, mutaominaisuudet, mahdollisesti vuoto-ongelmia vanteelta leveän "jalan" takia

Simex/Scirocco/Kaiman/Extreme Forrest/yms.
Plussat: hyvä joka maaston rengas sellaisenaan, edullinen
Miinukset: (isoja) kokoja huonosti saatavilla

Sahara/yms.:
Plussat: hyvä maastorengas sellaisenaan, edullinen, hiljainen maantiellä
Miinukset: huono mutapito, (isoja) kokoja huonosti saatavilla

Iroc
Plussat: hyvä maastorengas sellaisenaan
Miinukset: ei saatavilla pieniä kokoja

Jos näistä kommenteista joku on nyt jonkun mielestä ihan totaalisen pielessä / väärin, niin voin korjata. Mielipiteestä voi tietysti aina valittaa, mutta se on yhtä turhaa kuin väittely onko Jeeppi parempi off-road-auto kuin Toyota. Sehän tiedetään ihan ilman väittelyäkin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 04.10.2012 14:01 Perustelu: typoja pois
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.07.2011, 22:51
pikku-pepe pikku-pepe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.03.08
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 502
Perusasetus

sen enempää tarinaa lukematta, itselle kulkeutut trxus renkaat koossa 33x12,5r15 tuntuneet lähes vakio eloisessa hiluxinsin kopassa toimivimmaksi omissa ajoissa.. vellissä tuntunut hyvin eteenpäinpuskevaksi, ja lumessa hyvin tuntunut uraa kaivavan.. tämä kokemus omalla kokemuksella mitä sattunut eteen tulemaan verrattuna bf:n vanhaanmalliin, sekä brikkarin dueleriin verrattuna...



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Alkuperäinen kysymys oli tarkoitettu koskemaan JOKAMAASTOrengasta - taisi tulla lanseerattua uusi hieno termi - jolla pärjäisi millä tahansa alustalla tasaisen hyvin.

Kiteytys:
A) Pienikokoisissa (33" ja alle) ja edullisissa paras olisi Simex ja sen kopiot, kuten Scirocco.
B) Isokokoisissa (36" ja yli) Irok.
C) Jos ei ole hinnasta kiinni, niin sitten Bogger ja mieluummin leikattuna.

Yhteenveto eri renkaiden ominaisuuksista:
Bogger
Plussat: hyvä pito erityisesti mudassa, hyvä tuotevalikoima ja saatavuus, helppo muokattavuus käyttötarpeen mukaan
Miinukset: Kallis, äänekäs

TSL
Plussat: hyvä yleisrengas maastoon
Miinukset: ei ole enää "in" => pitkä toimitusaika

Brutale
Plussat: Pehmeä seos ja tosi karkea kuvio, nimelliskoko 31/10,5 ja todellinen kuin 33/12,5
Miinukset: uusi malli => ei kokemusta toiminnasta

Pitbull rocker
Plussat: rock crawl renkaana ykkönen
Miinukset: kallis, mutaominaisuudet, mahdollisesti vuoto-ongelmia vanteelta leveän "jalan" takia

Simex/Scirocco/Kaiman/Extreme Forrest/yms.
Plussat: hyvä joka maaston rengas sellaisenaan, edullinen
Miinukset: äänekäs, (isoja) kokoja huonosti saatavilla

Sahara/yms.:
Plussat: hyvä maastorengas sellaisenaan, edullinen, hiljainen maantiellä
Miinukset: huono mutapito, (isoja) kokoja huonosti saatavilla

Iroc
Plussat: hyvä maastorengas sellaisenaan
Miinukset: ei saatavilla pieniä kokoja

Jos näistä kommenteista joku on nyt jonkun mielestä ihan totaalisen pielessä / väärin, niin voin korjata. Mielipiteestä voi tietysti aina valittaa, mutta se on yhtä turhaa kuin väittely onko Jeeppi parempi off-road-auto kuin Toyota. Sehän tiedetään ihan ilman väittelyäkin...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.07.2011, 07:53
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti


Pitbull rocker
Plussat: rock crawl renkaana ykkönen
Miinukset: kallis, mutaominaisuudet, mahdollisesti vuoto-ongelmia vanteelta leveän "jalan" takia

Jos näistä kommenteista joku on nyt jonkun mielestä ihan totaalisen pielessä / väärin, niin voin korjata....
Kyllä ne aidot rock crawl renkaat on BFG Krawler ja Maxxis Trepadorin competition!! Tosin hintaa on ja paljon, mutta silti jos puhutaan rock crawl hommista, niin sanatkin jo viittaa ameriikkaan ja silloin noi 2 on selkeesti ne parhaimmat ja halutuimmat. Ja BFG niistä vielä selkeämmin.

Sit jos mietitään suomen "rock crawl" hommia, niin noh mitä ne sit niinku on? Trialit ja niiden tulokset....ehhhh.....eiku oma mielipide ja näköhavainnot ei ole saanu uskomaan pitbullia kivikossa selkeästi paremmaksi, kuin esim. irok tai vaikka bogger. Mutta mutta, onko pitbullit sitten ollut "väärissä autoissa ja väärillä kuskeilla", siinäpä mietittävää. Ja onko hinta ollut esteenä, ettei niitä ole muilla ollut vai mikä sitten?

Itellä alkaa taas nousta mielenkiinto hommata jostain pitbullit ja kokeilla ihan ite rauhassa niitä ja tallissa olevia irokkeja ja saisin vielä vanhat SX:t varmaan myös lainaan, jotta sais oman mielenrauhan. Mutta pitäs ostaa kai ensin ässäarpoja, jotta sais rahat "hullutteluun" Eli ikuisuus haaveita ja sit mä heräsin, että pitää taas lähtee tallille korjaileen, että olis edes 1 auto loppukesästä, jolla pääsis ajeleen.

Viimeksi muokannut Jare : 09.07.2011 07:57
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä hyvä ½" pulttipyssy? Jallu Tekniikka & Jutustelu 136 29.08.2015 19:26
Ostetaan ostetaan bfg at 235/75/15 rengas jossa hyvä pinta Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 0 19.11.2010 18:51
Mikä hyvä aihio käyttöoffikseksi? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 44 05.11.2008 17:50
Mikä olisi hyvä rengas? illu2 Tekniikka & Jutustelu 25 08.01.2007 05:17
Mikä olis hyvä nimi T:mi:lle? SamiN Chit-Chat 32 24.12.2005 10:30


Sivu luotu: 18:47 (GMT +2).