![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa koko höskä,puuttuu muutama putki edestä ja lokarit odottaa asennusta. On totta että järkevintä olis lopettaa pelleily ja ostaa uudet sylkyt,mutta mistä ja minkalaiset kun ei tiedä mitä nää on.Ja tuskin maksais montaa kymppiä kappale. Mutta sit menee myös putket uusiks,ja entäs jos niitä ei saakkaan mistään. Ja ens viikolla oli tarkotus olla kärry maalattuna ja katsastettuna.Voi olla et ei ehdi jos näitten jarrujen kans menee aikaa. No ilmaruuvit lähti kaikki auki,jos vaseliinin kans tahtoo leikkiä,paineilmalla tuskin lähtee. Myös alemmat sylkyt vois onnistua tuloputkien kautta painaa vaseliinia,ne lähtee auki. Naputtelu ja muu koukkiminen on hankalaa koska männät on niin syvällä ja pohjassa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos et saa putkia irti ja tulpattua ei siitä vaseliinistäkään ole mitään hyötyä koska se karkaa sinne pääsylinterin suuntaan. Ja sen jälkeen jos et vaihda tai putsaa niitä putkia menee jarrukumit samantien entisiksi.
Uutta Putkea saa metritavarana. Onkos pillejä tai tohoa käytössä?? Noita voisi koittaa lämmitellä yks kerrassaan ja sillä käsijarrulla koittaa painella mäntiä ulos. Ja aina kun yksi liikkuu niin se sitten ruuvipuristimella kiinni että saa seuraavalle painetta. Ja Huom. Tässäkin on pieni räjähdys vaara eli suojalasit silmille...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja miltähän aikakaudelta tuo kärri on???
Noita simplex jarruja on kai ollu jossain transiteissa etupyörissä tms. Ja jos löytää että minkä merkkiset nuo akselit on niin osiahan saattaa olla jopa olemassakin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kärry on -85 omavalmiste ja pulttijako on joku 5x113 tai 114 mut 13" vanteet ja iso keskireikä eli mikälie.
Täytyykin käydä piruuttaan autotarvikeliikkeessä kattoo kirjasta miltä näyttää vanhan transitin sylkyt. Täytyy varmaan koittaa tosiaan käsijarrulla painaa noita ulos ja lukita aina muut. Vähän se vaseliinin kanssa leikkiminen tosiaan menee vaikeeks jollei muita putkia saa tukittua. Pillejä ei oo mut toho on,jos vaik ihan pikkusen vaan lämmittäis,ja sit ettimään uusia männän tiivisteitä. Tänkin piti olla semmonen nopee muutaman illan rojekti,mut toisin tais käydä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
OT: Tuo on kyllä duplex-jarru ja lisäksi ainakin kuvassa oleva jarrukilpi on väärällä puolella. Eli kumpikaan kenkä ei tehosta itseään. Voi kyllä olla että on ihan tarkoituksella tuollainen, saattais olla liiankin tehokkaat jarrut muuten? Pakittaa tuolla ei kait pysty ilman erillistä vipua joka estää jarrujen toiminnan? (Siis silloin jos/kun kaikki jarrusylinterit toimii.)
__________________
Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu aisasta löytyy erillinen vipu millä lukitaan pakittaessa jarrut.
Kävin kyselemässä osia niin edes ilmaruuveja ei löytyny mistään on meinaan ihme kierre,eli vaseliininipat saa unohtaa. Myöskään mitään kuvia vanhoista sylkyistä ei ole kirjoissa,eli vaikeeks taitaa sekin metsästäminen mennä. Kierre oli 11mm päältä ja nousu hyvin lähelle millistä. Nyt täytyy vaan jollai saada männät nätisti ulos ilman putkia ja nippeleitä rikkomatta. Täytyy maanantaina viel käydä raskaankaluston puolella kyselemässä noista kierteistä. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pillillä liittimet punaiseksi, ja märällä rätillä takaisin kylmäksi, niin hyvin lähtee auki. Sylinterin kiinnitys ruuveille myös lämpöhoitoa, niin saat sylinterin käteen. Sitten mäntien irroitus on kevyttä kesää verrattuna paikalla oleviin osiin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ettei olis tuumanen kierre, muistaakseni jossain roverin sylinterissä törmäsin samaan jenkaan.
Jarruneste ei painu kanssa kasaan, jos löytyy käsi pumppu(tai saat jostain rakennettua) niin sillä painetta. Eikä tarvii putsailla. Liikkuvat männät jumiin ruuvipuristimilla/metalli levyillä. Samalla voi antaa lämpöä, esim. rauta mäntään migillä pikku palko kun paine on päällä. Sen voi hioa jälkeenpäin pois. Sillä on toistaiseksi lähtenyt omat jumit pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miten 160:sen patrolin navasta murroksen laakeri irti(neulalaakeri) | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.03.2010 11:49 |
miten saan hj:n öljypohjan irti... | Unregistered | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.06.2008 12:40 |
Millä renkaat irti kun keskikuppi jumittunut kiinn | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 17.04.2008 18:14 | |
HJ61 jarruilta levyt irti, mutta miten? | hamaBJ40 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.06.2007 18:00 |
Miten ulompi vetonivel irti vetoakselista Nivassa? | Paajanen | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.02.2007 17:24 |