Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2011, 19:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Pientä päivitystä tähän. Niin yksinkertainen toimenpide kun seoksen säätäminen rikkaammalle paransi tilannetta aikas paljon. Ja pitää aina muistaa, että kyseessä on kuitenkin pikkulohkon suikka. Sitä helposti vertaa suikkaa käyttikseen, jossa vääntöä on monta kertaa enempi.

__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.06.2011, 07:04
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Pientä viilausta vielä tämän asian kanssa. Tuli ajeltua autolla metsässä ja seos oli siihen tarkoitukseen liian rikkaalla. Meinasi auto hetkittäin tukehtua bensaan ja mikäli moottori sammui, sai sahata käyntiin tavallista kauemmin. Ilmeisesti kasteli jo tulppia.

Ajojen jälkeen seosta ruuvattu laihemmalle puoli kierrosta.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.09.2011, 08:57
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Jatketaan samaa juttua vähän toiselta kantilta.

Eilen aamulla koitin normaalisti päräyttää auton käyntiin. Pirssi oli seissyt parisen viikkoa lämpimässä tallissa ja oli ajettu sinne ihan normikunnossa. Ei meinannut millään lähteä käyntiin, ei edes luvannut. Kipinää tuli tulpille hyvin, eli vika bensapuolella. Lopulta akun jo liki hyytyessä auto suostui käynnistymään. Lämpimänä kävi suhteellisen hyvin, ehkä vähän "röpötti". Kulmassa toimi hetkittäin kuin unelma mutta joskus vaati kierroksia toimiakseen. Ja auton kallistuessa tuppasi joskus (siis ei aina ?) sammumaan. Jos sammui, niin vaati aikamoisen pyörityksen jotta lähti käyntiin.

Ilmeisesti ei saa tarpeeksi pensaa, vai saako liikaa ? Mites tuo kallistumisen aiheuttama sammuminen, mistä se voisi johtua ? Tuo kaasarihan on aika simppeli laitos, voisko koho olla jumissa ? Tai kenties bensapumppu on tullut tiensä päähän ?

Kiitokset jo etukäteen vinkeistä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2011, 15:35
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Tähänkin löytyi selitys autoa katsastettaessa. Saastepäästöjä mitattaessa CO-pitoisuus hipoi kymmentä, mikä on huima lukema. Katsastaja antoi luvan säätää seosta ja aika monta kierrosta meni säätöruuvi tiukemmalle, lopulta pitoisuus kolmen kohdilla.

Tuota seosruuvia olen siis aikaisemmin vähän avannut mutta en todellakaan noin paljoa. Olisko ruuvi itsekseen auennut tärinästä ? Joka tapauksessa nyt kone käy taas normaalisti.

Tein siihen säätöruuvin päähän merkin, josta pystyy katsomaan onko auennut ajossa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzukin kaasuttimesta Suzu-ukko Tekniikka & Jutustelu 8 03.02.2008 15:54
M: SJ410 O/M/V Ajoneuvot 2 06.08.2006 22:42
Sj410/413? jallu80 Tekniikka & Jutustelu 5 23.01.2006 20:56
M:SJ410-85 Suizaman O/M/V Muut 0 25.07.2005 14:35
M:SJ410 AVO O/M/V Muut 0 25.08.2003 08:10


Sivu luotu: 13:25 (GMT +2).