Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #9  
Vanha 30.05.2011, 16:58
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Paukku ja poksuu.


Olinhan tälläsenkin topiikin alottanut näköjään ja täällähän noita JEgoNEERin vaivoja on hyvä ruotia.

Eli edellisessä numerossa tapahtunutta= edellisten kuvien jälkeen.

Punkassa jakolaattikko hajosi löysän kejun ansiosta hypäten hampaiden yli ja kiinni ottaessaan rikkoen jakolaatikon kopan.

Kahdesta jakolaatikosta tehtiin sitten yksi toimiva. Ja Jamantilta hankittiin uusi ketju venyneen tilalle.

Maastoajossa ajoittaista pauketta? Kuulostaisi etupäästä tulevan?

Mäntsälässä talvella paksussa lumessa, etukardaani tulee tiensä päähän taka tuplaristinivelen hajotessa ja samalla hetkellä jakolaatikon perän kitkalukon pito tuli tiensä päähän ja näin peli on täysin vedoton. Muiden avulla tienlaitaan ja traktorin vetämänä Jatilan pihaan odottamaan kuljetusta korjattavaksi.

Käytetty kardaani saattin hankittu ja toinen varaosiksi.
Jakolaatikko taas irti ja palasiksi, varaosalaatikossa perän kitkalukko pitää ja eikun se laatikkoon.

Taas peli toimii ja eikun metsään.
Peli toimii muuten hyvin vaan ajoittainen pauke jatkuu?

Punkassa kävin sitten ajamassa JEgoNEERillä Offirossia ja se oli kyllä veretsisauttavan mukavaa, pauke vaan lisääntyi niin paljon että jätin taitoajon väliin jotta kotia pääsisin ajamalla.

Etupää auki kun ääni kuulosti sieltä tulevan ja samalla oli tarkoitus kiinan ilmalukko asentaa etuperään ihan heittämällä vaan.

Ei löytynyt perästä mitään mikä paukke aiheuttais? Eikä mennyt lukko heittämällä paikalleen ja palsta pähkäilyjen jälkeen syyksi selvisi että lukko on tarkoitettu tieämmälle välitykselle ja näin lautaspyörä on 6,5 mm erikohdassa kuin nykyisessä perässäni.
Lukko laatikkoon odottamaan jahka on varaa hankkia tiheämmät perät ja samalla varmaan jokin lukko hankitaan myös taka perään.

Peli kasaan vanhalla perällä ja samalla kun hoidin takaperän öljyvuodon pois laitoin vara etuakselin paksumman kopan takaperään, vanha peltinen olikin jo isoilla klommoilla.
Kasatessa huomasin vasemmanpuolen pallonivelet väljiksi ja nekin vaihdoin siinä vauhdissa uusiin ja nyt onkin kumassakin toimiva rasvanippa jotta voi vesileikkejen jälkeen rasvailla paikat. Paukkeen syynkin luulin löytäväni kun otin takakardaanista kunolla kiinni välyksiä kokeiessani niin olikin jakolaatikon neljä iso pulttia löysällä ja jakolaatikko heilui kun puolukka........sa. Putsailin yksitellen joka pultin ja ruuvvilukiteella ja lukitusprikalla varmistin pulttejen kiinni pysyvyyden.

Safarin sitten vedin Jatilan maastoissa Mäntsälässä ja peli toimi muuten hienosti vaan pauke oli nousuissa kova? Jakolaatikkoa nyt epäilin ja kun mitään ei ollut viellä hajonnut niin päätin vetää safaria niin kauan kun jotain pahempaa ilmenisi.
Ei ilmennyt, pauketta vaan? Safarin jälkeen vaihdoin nopean alueen päälle ja pauke oli tiessään?? Taitaa hitaan ja nopean alueen kytkennässä olla jotain häiriötä? Tarvii tutkia. Toivottavasti ei ole hampaiden kulmat pyöreinä laatikossa.

JEgoNEER jäi mutaisena Jatilaan ja tultii isännän XJ:llä kotio kun se tuli töihini ilmastoinnin kennon vaihtoon.

Lisää tarinaa jahka saan JEgoNEERin taas työnalle.

Tulevaa: Pauke pois, ohjaamon takaosa tehdään uusiksi ja takaikkuna koitetaan saada sähköllä aukeavaksi, kaatumarauta lavalle, helmarautoihin ainakin lisäraudat jotta kyljet pysyisi hieman suorempina, ehkä enemmänkin turva rautaa (tarvii koittaa lukea noita virallisia raudoitusohjeita ja jos mahdollista niin toimin niiden puitteissa, pystyputket + katalysaattorit (maalilma pelastuu), snorkkeli, lavanreunat silosemmiksi, lavalle jonkun näköinen tavaraboxi ehkä, taka vinssi (on jo olemassa), tiheämmät perät ja lukot eteen ja taakse.
Tarkoitus on kuitenkin ajaa joka välissä joten hommat etenee pikkuhiljaa.

Saa kommentoida ja ihmetellä vapaasti.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.05.2011 17:08
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:jeep wagoneer -79 savu O/M/V Ajoneuvot 1 15.03.2006 21:24
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
Wagoneer pickup? Cental73 Chit-Chat 11 01.08.2005 22:48
jeep wagoneer? Range73 Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2005 08:46
M:Jeep Wagoneer O/M/V Muut 0 27.11.2003 22:50


Sivu luotu: 03:49 (GMT +2).