![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jep ja ikisavea.....
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olisko rengaskuja haastavampi, jos renkaat olisivat harvemmassa? Maasturin pyörä pääsisi putoamaan renkaiden väliin.
Renkaat voisivat pysyä paikallaan, jos ne täyttäisi huolellisesti savella. Isoon renkaaseen sopii paljon maata sisään.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Oliskohan apua?
Tässä vähän ameriikan mallia radan rakennuksesta, jos vaikka sais jtn ideoita http://pirate4x4.com/forum/showthrea...=948660&page=2
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Piti vielä sanoa että todella hyvälle näyttää teidän rata!!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Radalla on vielä monta vaihetta jossa konerakentaminen on tarpeen, mutta jossain vaiheessa alkaa hienosäätö ja mahdollinen ruumiillinen työ. ![]() Olen monta kertaa sanonut samaa että renkaat harvempaan. Mutta nehän eivät tietenkään pysy paikoillaan niin ja vaijereita ja metallisia tappeja turvallisuussyistä ei haluta käyttää. Jossain vaiheessa renkaiden täyttämistä on täälläkin käsitelty. Jokuhan ehdotti niiden täyttämistä jopa betonilla. Todennäköisesti loppuvaiheessa jonkun on otettava lapio kauniiseen käteen ja alettava töihin. ![]() ![]() ![]() Mutta kiitos taas kaikille tsempistä ja videosta. Kovasti eilen illalla kaivinkone jurnutti metsän puolella. En kuvaillut sen vuoksi kun valokuvista kokonaisuuden hahmottaminen olisi vielä tässä vaiheessa vaikeaa. Toivottavasti lauantaina Äetsän Kämmäkässä ei autot hajoa niin pahasti, etteikö päästäisi koeajamaan rataosuuksia ensi viikolla. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Toi sisua45:n ehdottama renkaiden täyttö toimisi varmaan kaiken parhaimmin mikäli renkaita aletaan harvempaan laittamaan. Nimittäin ajatuksena on se että rataa tullaan jatkossa joka vuosi hieman muuttelemaan jotta siihen saataisiin vaihtelua. Sen vuoksi ei viitsittäisi kaikkea "pultata" maahan kiinni, koska tämän jälkeen siitä muuttelusta ja uudelleen rakentelusta tulisi turhan kova homma. Mutta jollain aineksella täytetyt renkaat on mahdollista siirtää kuormaajalla mikäli tällainen tarve tulevaisuudessa tulee. Siis tämä on vasta visio, mutta luulisin että ei porukka jaksa vuodesta toiseen tuota samaista rengaskujaa kilpailumielessä ajaa.
![]() KoniJeep ei kyllä varsinaista kiinnipulttausta tarkoittanut. Mutta mietitään. Kaikki ideat ovat tarpeen sillä ei tämä radanrakentelu niin helppoa ole miltä se äkkiseltään saattaa tuntua. ![]() Mutta nyt Äetsään kuvaamaan kuinka maastoautoja tuhotaan. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Hyvältä näyttää!
Ja rakenteluintoa! P.S Teillä on rakennusmateriaalina, ainakin osittain, nuo suolakyllästeiset pylväät. Taannoin (80 luvulla) olin työhommissa noiden vanhojen vihreiden pylväiden parissa ja ne oli pikkasen ongelmallisia, pahimmillaan oli tuo hauraus, ja epätasasesti lahonnut. Siis nuo pylväät voi näyttää päälleppäin hyvältä ja kovalta, mutta niissä oli vaan 2-5 cm kuorta, ja keskusta kukkamultaa, ja tämä nimenomaan n. 2 metriä pylvään ala päästä. ja nuo pylväät oli hauraita, siis kovasta iskusta menee "sirpaleiksi", ei katkea samalla tavoin kun kyllästämätön puu - sujuen ja ritisten ja sälöillen, vaan kun kova ulkokuori alkaa antaan periksi, niin napsahtaa kerrasta poikki. Toki tuohon rataan käytetyt pylväät oli silloin (mahdollisesti) neulasia työntäviä hiilidioksidi imureita ![]() Tuommosessa käytössä normaali tukkipuu kestää aika pitkään. Onko kukaan testannut tuollaista rengasrataa välipuilla; siis radan leveys 2 rengasta ja jokaisen rengasparin jälkeen poikkipuu. näin saatais renkaat pysymään paikoillaan, ja noita liukkaita poikkipuita väliin Vaikkapa nimeltämainitsemattoman auton akselivälillä (saa toki olla vinossakin) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tämän jälkeen joudumme varmaan tekemään ohitusmahdollisuuden kiikkurin kohdalle.
![]() ![]() En tiedä, näin voi toki olla, mutta onhan niitä tolppia vieri vieressä ja ovat vielä sidottuina toisiinsa. Pidetään mielessä ja seurataan. Taas uusi idea rengasrataan. Poikkipuut, mutta niitä tarvitaan ilmeisesti useampi vieriviereen ennen kuin maasturin rengas "tippuu" isojen renkaiden väliin. Mutta monasti hyvät ideat vaativat jatkojalostusta toimiakseen. Kiitos taas vinkistä. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |