![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Radalla on vielä monta vaihetta jossa konerakentaminen on tarpeen, mutta jossain vaiheessa alkaa hienosäätö ja mahdollinen ruumiillinen työ. ![]() Olen monta kertaa sanonut samaa että renkaat harvempaan. Mutta nehän eivät tietenkään pysy paikoillaan niin ja vaijereita ja metallisia tappeja turvallisuussyistä ei haluta käyttää. Jossain vaiheessa renkaiden täyttämistä on täälläkin käsitelty. Jokuhan ehdotti niiden täyttämistä jopa betonilla. Todennäköisesti loppuvaiheessa jonkun on otettava lapio kauniiseen käteen ja alettava töihin. ![]() ![]() ![]() Mutta kiitos taas kaikille tsempistä ja videosta. Kovasti eilen illalla kaivinkone jurnutti metsän puolella. En kuvaillut sen vuoksi kun valokuvista kokonaisuuden hahmottaminen olisi vielä tässä vaiheessa vaikeaa. Toivottavasti lauantaina Äetsän Kämmäkässä ei autot hajoa niin pahasti, etteikö päästäisi koeajamaan rataosuuksia ensi viikolla. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Toi sisua45:n ehdottama renkaiden täyttö toimisi varmaan kaiken parhaimmin mikäli renkaita aletaan harvempaan laittamaan. Nimittäin ajatuksena on se että rataa tullaan jatkossa joka vuosi hieman muuttelemaan jotta siihen saataisiin vaihtelua. Sen vuoksi ei viitsittäisi kaikkea "pultata" maahan kiinni, koska tämän jälkeen siitä muuttelusta ja uudelleen rakentelusta tulisi turhan kova homma. Mutta jollain aineksella täytetyt renkaat on mahdollista siirtää kuormaajalla mikäli tällainen tarve tulevaisuudessa tulee. Siis tämä on vasta visio, mutta luulisin että ei porukka jaksa vuodesta toiseen tuota samaista rengaskujaa kilpailumielessä ajaa.
![]() KoniJeep ei kyllä varsinaista kiinnipulttausta tarkoittanut. Mutta mietitään. Kaikki ideat ovat tarpeen sillä ei tämä radanrakentelu niin helppoa ole miltä se äkkiseltään saattaa tuntua. ![]() Mutta nyt Äetsään kuvaamaan kuinka maastoautoja tuhotaan. ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hyvältä näyttää!
Ja rakenteluintoa! P.S Teillä on rakennusmateriaalina, ainakin osittain, nuo suolakyllästeiset pylväät. Taannoin (80 luvulla) olin työhommissa noiden vanhojen vihreiden pylväiden parissa ja ne oli pikkasen ongelmallisia, pahimmillaan oli tuo hauraus, ja epätasasesti lahonnut. Siis nuo pylväät voi näyttää päälleppäin hyvältä ja kovalta, mutta niissä oli vaan 2-5 cm kuorta, ja keskusta kukkamultaa, ja tämä nimenomaan n. 2 metriä pylvään ala päästä. ja nuo pylväät oli hauraita, siis kovasta iskusta menee "sirpaleiksi", ei katkea samalla tavoin kun kyllästämätön puu - sujuen ja ritisten ja sälöillen, vaan kun kova ulkokuori alkaa antaan periksi, niin napsahtaa kerrasta poikki. Toki tuohon rataan käytetyt pylväät oli silloin (mahdollisesti) neulasia työntäviä hiilidioksidi imureita ![]() Tuommosessa käytössä normaali tukkipuu kestää aika pitkään. Onko kukaan testannut tuollaista rengasrataa välipuilla; siis radan leveys 2 rengasta ja jokaisen rengasparin jälkeen poikkipuu. näin saatais renkaat pysymään paikoillaan, ja noita liukkaita poikkipuita väliin Vaikkapa nimeltämainitsemattoman auton akselivälillä (saa toki olla vinossakin) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tämän jälkeen joudumme varmaan tekemään ohitusmahdollisuuden kiikkurin kohdalle.
![]() ![]() En tiedä, näin voi toki olla, mutta onhan niitä tolppia vieri vieressä ja ovat vielä sidottuina toisiinsa. Pidetään mielessä ja seurataan. Taas uusi idea rengasrataan. Poikkipuut, mutta niitä tarvitaan ilmeisesti useampi vieriviereen ennen kuin maasturin rengas "tippuu" isojen renkaiden väliin. Mutta monasti hyvät ideat vaativat jatkojalostusta toimiakseen. Kiitos taas vinkistä. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
noihin tolppiin reikiä poratessani otin tämän laho ilmiön huomioon! kaikki tolpat oli terveitä kun survoin 24mm terää niistä läpi ja monesta kohtaa.
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kiikusta
Sen verran lueskelin läpi, jotta huomasin kiikun testauksessa milenkiintoisen ilmiön. Kun auto painaa kiikun alas, niin auton painopiste siirtyy melko paljon tuon säiliön alla, joten sille ei kauheasti pysty pikaisesti tekemään ilman suurempia materiaalihankintoja.
Mutta siihen parrujen katkeamiseen, miten jos rakentais tuen kun auto seisoo päällä ala-asennossa, niin parrun päästä esim. 50cm etäisyydelle poikkipuu, josta sitten maata pitkin menevä puu säiliön reunaan, jolloin paino ei menekkään puiden taivuttamiseen (katkeamiseen) vaan siirtyy suoraan maahan ja maata vasten makaaviin "tukipuihin". Ja voishan sitte lisätä viel toisen tukipuun ja siitä sitten "jalat" sinne alapuihin... Luettuna varmaankin erittäin epäselvää???? Mutta trigonometrisesti, suorakulmainen kolmio, jossa kanta muodostuu kannesta ja säiliön keskilinjasta ja tangentti maata vasten makaavasta sivusta... Tollai Samallahan se estää säiliön pyörähtämistä kannen alla ja rauhoittaa tuota "nytkähdystä" Ja syvä kumarrus tekemästänne työstä Off Road harrastajien hyväksi!!! ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 22.05.2011 22:58 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Rata BMW | elhapero | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 04.12.2009 22:07 |
Rata Camaro -67 | O/M/V Muut | 2 | 24.08.2005 06:55 | |
Lahden rata? | Tapahtumat | 6 | 22.10.2003 09:51 | |
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 | Tron | Yleiset | 0 | 19.09.2002 07:28 |
Rata-ajot ?? | ZR1 | Yleiset | 0 | 20.03.2002 14:37 |