Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.05.2011, 09:25
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Olisko rengaskuja haastavampi, jos renkaat olisivat harvemmassa? Maasturin pyörä pääsisi putoamaan renkaiden väliin.

Renkaat voisivat pysyä paikallaan, jos ne täyttäisi huolellisesti savella. Isoon renkaaseen sopii paljon maata sisään.
Sivusta seuranneena en ole voinut olla huomaamatta, että tässä projektissa on edetty siinä järjestyksessä mikä on mukavaa ja nopeaa valmistaa erillaisilla koneilla.

Radalla on vielä monta vaihetta jossa konerakentaminen on tarpeen, mutta jossain vaiheessa alkaa hienosäätö ja mahdollinen ruumiillinen työ.

Olen monta kertaa sanonut samaa että renkaat harvempaan. Mutta nehän eivät tietenkään pysy paikoillaan niin ja vaijereita ja metallisia tappeja turvallisuussyistä ei haluta käyttää. Jossain vaiheessa renkaiden täyttämistä on täälläkin käsitelty. Jokuhan ehdotti niiden täyttämistä jopa betonilla.
Todennäköisesti loppuvaiheessa jonkun on otettava lapio kauniiseen käteen ja alettava töihin. En uskalla ottaa puheeksi koko asiaa enää tai se lapion heiluttaja on allekirjoittanut itse.

Mutta kiitos taas kaikille tsempistä ja videosta.

Kovasti eilen illalla kaivinkone jurnutti metsän puolella. En kuvaillut sen vuoksi kun valokuvista kokonaisuuden hahmottaminen olisi vielä tässä vaiheessa vaikeaa. Toivottavasti lauantaina Äetsän Kämmäkässä ei autot hajoa niin pahasti, etteikö päästäisi koeajamaan rataosuuksia ensi viikolla.

__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.05.2011, 22:08
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Picu Näytä viesti
Olen monta kertaa sanonut samaa että renkaat harvempaan. Mutta nehän eivät tietenkään pysy paikoillaan niin ja vaijereita ja metallisia tappeja turvallisuussyistä ei haluta käyttää. Jossain vaiheessa renkaiden täyttämistä on täälläkin käsitelty. Jokuhan ehdotti niiden täyttämistä jopa betonilla.
Pysyskö ne kumit paikoillaan jos laittas sisä puolelle, sinne vanne kehälle 3-4 tapia (pylvään pätkiä) upotettuna maahan?
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.05.2011, 09:08
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Toi sisua45:n ehdottama renkaiden täyttö toimisi varmaan kaiken parhaimmin mikäli renkaita aletaan harvempaan laittamaan. Nimittäin ajatuksena on se että rataa tullaan jatkossa joka vuosi hieman muuttelemaan jotta siihen saataisiin vaihtelua. Sen vuoksi ei viitsittäisi kaikkea "pultata" maahan kiinni, koska tämän jälkeen siitä muuttelusta ja uudelleen rakentelusta tulisi turhan kova homma. Mutta jollain aineksella täytetyt renkaat on mahdollista siirtää kuormaajalla mikäli tällainen tarve tulevaisuudessa tulee. Siis tämä on vasta visio, mutta luulisin että ei porukka jaksa vuodesta toiseen tuota samaista rengaskujaa kilpailumielessä ajaa.

KoniJeep ei kyllä varsinaista kiinnipulttausta tarkoittanut. Mutta mietitään. Kaikki ideat ovat tarpeen sillä ei tämä radanrakentelu niin helppoa ole miltä se äkkiseltään saattaa tuntua.

Mutta nyt Äetsään kuvaamaan kuinka maastoautoja tuhotaan.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.05.2011, 21:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvältä näyttää!

Ja rakenteluintoa!

P.S

Teillä on rakennusmateriaalina, ainakin osittain, nuo suolakyllästeiset pylväät.

Taannoin (80 luvulla) olin työhommissa noiden vanhojen vihreiden pylväiden
parissa ja ne oli pikkasen ongelmallisia, pahimmillaan oli tuo hauraus, ja epätasasesti lahonnut.

Siis nuo pylväät voi näyttää päälleppäin hyvältä ja kovalta, mutta niissä
oli vaan 2-5 cm kuorta, ja keskusta kukkamultaa, ja tämä nimenomaan
n. 2 metriä pylvään ala päästä.

ja nuo pylväät oli hauraita, siis kovasta iskusta menee "sirpaleiksi", ei katkea
samalla tavoin kun kyllästämätön puu - sujuen ja ritisten ja sälöillen, vaan
kun kova ulkokuori alkaa antaan periksi, niin napsahtaa kerrasta poikki.

Toki tuohon rataan käytetyt pylväät oli silloin (mahdollisesti) neulasia
työntäviä hiilidioksidi imureita

Tuommosessa käytössä normaali tukkipuu kestää aika pitkään.

Onko kukaan testannut tuollaista rengasrataa välipuilla; siis radan leveys 2
rengasta ja jokaisen rengasparin jälkeen poikkipuu.
näin saatais renkaat pysymään paikoillaan, ja noita liukkaita poikkipuita väliin
Vaikkapa nimeltämainitsemattoman auton akselivälillä (saa toki olla vinossakin)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.05.2011, 11:13
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Tämän jälkeen joudumme varmaan tekemään ohitusmahdollisuuden kiikkurin kohdalle. Nimittäin jos se kiikkuri todellakin voi ikäänkuin pamahtaa sirpaleiksi niin ei siitä kukaan uskalla ajaa.

En tiedä, näin voi toki olla, mutta onhan niitä tolppia vieri vieressä ja ovat vielä sidottuina toisiinsa. Pidetään mielessä ja seurataan.

Taas uusi idea rengasrataan. Poikkipuut, mutta niitä tarvitaan ilmeisesti useampi vieriviereen ennen kuin maasturin rengas "tippuu" isojen renkaiden väliin. Mutta monasti hyvät ideat vaativat jatkojalostusta toimiakseen. Kiitos taas vinkistä.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.05.2011, 11:29
GENOBI:n Avatar
GENOBI GENOBI ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.07.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 498
Perusasetus

noihin tolppiin reikiä poratessani otin tämän laho ilmiön huomioon! kaikki tolpat oli terveitä kun survoin 24mm terää niistä läpi ja monesta kohtaa.
__________________
TEAM KUTUNJUUSTO
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.05.2011, 22:39
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Kiikusta


Sen verran lueskelin läpi, jotta huomasin kiikun testauksessa milenkiintoisen ilmiön. Kun auto painaa kiikun alas, niin auton painopiste siirtyy melko paljon tuon säiliön alla, joten sille ei kauheasti pysty pikaisesti tekemään ilman suurempia materiaalihankintoja.
Mutta siihen parrujen katkeamiseen, miten jos rakentais tuen kun auto seisoo päällä ala-asennossa, niin parrun päästä esim. 50cm etäisyydelle poikkipuu, josta sitten maata pitkin menevä puu säiliön reunaan, jolloin paino ei menekkään puiden taivuttamiseen (katkeamiseen) vaan siirtyy suoraan maahan ja maata vasten makaaviin "tukipuihin". Ja voishan sitte lisätä viel toisen tukipuun ja siitä sitten "jalat" sinne alapuihin...

Luettuna varmaankin erittäin epäselvää????

Mutta trigonometrisesti, suorakulmainen kolmio, jossa kanta muodostuu kannesta ja säiliön keskilinjasta ja tangentti maata vasten makaavasta sivusta...
Tollai


Samallahan se estää säiliön pyörähtämistä kannen alla ja rauhoittaa tuota "nytkähdystä"

Ja syvä kumarrus tekemästänne työstä Off Road harrastajien hyväksi!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 22.05.2011 22:58
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Rata BMW elhapero O/M/V Ajoneuvot 2 04.12.2009 22:07
Rata Camaro -67 O/M/V Muut 2 24.08.2005 06:55
Lahden rata? Tapahtumat 6 22.10.2003 09:51
Alastaron rata-ajopäivät la 21.9 klo:9-11 ja 13-15 Tron Yleiset 0 19.09.2002 07:28
Rata-ajot ?? ZR1 Yleiset 0 20.03.2002 14:37


Sivu luotu: 01:11 (GMT +2).