![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Hienoa. Aina välillä tulee mieleen että jos nämä jutut olis tienny kun oli seitsemän niin oisihan niihin koulukirjoihin voinu syventyä hieman enemmmän. Miettikää. Lääkärin ei tarvi tehdä mitään muuta kuin kirjoitela noita ajokortti todituksia vaikka 60 egee kappale niin helppo elämä on turvattu.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On se kumma kun vanhoihin paskoihin maastureihin on laittaa tuhansia/kymmeniä tuhansia euroja vuodessa mutta yksi lääkärintarkastus 5 tai 15 vuoden välein on liikaa. Hei haloo ! Jos olet noin kade lääkäreille niin ei muuta kuin menet pääsykokeisiin syksyllä. Nyt on hyvä hetki alkaa lukemaan niihin. Sitten opiskelet LAINARAHALLA 8 vuotta niin johan pääset rahoihin käsiksi.
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siis ei ole huono juttu että joutuu käymään lääkärissä. Vaan koko rumba. Esim. jos haluan pitää oman onnikkakortin voimassa niin direktiivipäivien lisäksi vielä lekurit,ja mitähän muuta nuo vielä keksivätkään... Eli diripäivät on jotain 120 egee/päivä ja viiden vuoden jaksolla ainakin päivä per vuosi pitää käydä opissa. Sitten se lekurimaksu,ja tuleekohan tuohon vielä jotkut kirjalliset tai inssi??? Ajokorttimaksu nyt ainankin. Eli vajaa tonni on jo tuossa läjässä rahan menoa / 5 vuotis jakso. Eli parikymppinen kaveri joutuu maksamaan yli 10000 euroa työuransa aikana siitä ilosta että hairahtuu kuljetusalalle.Tai että saa pitää linja-auto kortin jolla saa heittää vaikka vain yhden keikan vuodessa. Vieläkö kuulostaa kohtuulliselta?? Minusta kuulostaa erittäin hyvin organisoidulta "verolta" joka maksetaan taas kerran esivallan määräyksestä monikansallisille yhtiöille. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ai niin.
Silloin kun kävin korottamassa kortin d kortiksi ja piti käydä yksityisellä lääkärissä , otin aikaa kauan meni koko toimituksessa koska tk:ssa ei ollut aikaa moiselle joutavuudelle. Kaikkine rahatuksineen aikaa meni se 7 minuuttia.Sitä en muista paljonko se maksoi. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse kanssa CE korttia varten tarkistuksessa kävin. Oli kanssa alta 10min. Kuulossa riitti, että toisella korvalla kuulee lääkärin sanomat sanat huoneen toiseltapuolelta (5m). Näkö riitti kun toisella silmällä lasien kanssa näki alariviltä muutaman merkin. Noo kaipa noihin tulee joku tiukka ja KALLIS tarkastus kun kiristyy.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja mitäpä jos tommonen tarkastuksen väliin jättänyt ajaa juuri sinun lapsesi ylitse, miltä sitten tuntuu, tällä voi perustella ihan mitä vaan |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitä juuri haluan, että selkeästi "ajokunnottomilta" henkilöiltä saataisiin ajokortit pois. Ei se kortti tietysti ajamista estä mutta onneksi iso osa ihmisistä on rehellisiä ja noudattaa lakia. Omia lapsiani tässä itse asiassa eniten ajattelen. Vuosikymmenien aikana on tullut nähtyä liikenteessä kaikenlaista, ja ihan oikeasti vähän pelottaa lasten puolesta. Onhan nämä systeemit kankeita, byrokraattisia ja kaikki tässä elämässä maksaa. Mutta tarkoitus on hyvä. Kuljetusalasta en tiedä mitään mutta eiköhän työnantajat osallistu jollain tapaa näihin kustannuksiin, ainakin näin voisi kuvitella. Ammattitaitoisista kuljettajista on kova pula, niin eiköhän kilpailu työntekijöistä hoida tämän asian. Toki jostain lompakosta se raha tulee mutta kuitenkin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vittu mitä pelleilyä taas. Autolla ja motskarilla ajetaan niin kauan kun henki pihisee, vaikka ilman korttia sitten jos ei vaan muille ole vaaraksi.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suomessakin on varmaan tuhansia ihmisiä joilla on kortissa kaikki aakkoset itse mukaan lukien ja jotka eivät ole alan töissä,ja näin ollen ei ole sitä työn antajaa joka sen kortin maksaisi vaan se menee ihan omasta pussista. Eli jos haluat hinata jollain timpurifirman isolla pakulla,joka kiitos autovero systeemimme, on rekattu kuorma-autoksi,vaikkapa sitä offivehettä trailerilla niin sehän on juurikin rekkakortti hommia. Tai vaikka hevoskärriä mutta sama asia. Tai jos keikkabussi on rekattu linja-autoksi että sillä pääsee siirtymät sataa eikä dieselivero vaivaa viikolla kun sillä ei ajeta niin taas sama homma. Ei ole työn antajaa... |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli jos taas mennään lain mukaan niin autoilu kallistuu, mutta jos ei mene niin ei se kallistu yhtään mihinkään ![]() Tuota en myöskään ymmärrä miten nykyään on niin helvetin vaikeeta ajella mopoilla? Koko ajan uutisoidaan kun niillä kolaroidaan yms. Ennen sai kuitenkin ajella mopolla, ilman mitään kortteja niin miten se homma silloin toimi? Taitaa vaan nykyään olla niin että se isukki/äiskä ostaa sille tampiolle kullanmurulle menopelin, mitä se ei hanskaa sitten pätkääkään. Tuossahan oli juttua että mopo kortin hinnaksi on tulossa joku 300-500€ kaikkineen maksuineen. Millä teinillä on tuollaisia rahoja?? Isukki/äiskä sen taas maksaa ja kolarit siitä mihinkään vähene. Tuo vaan vähentää niitä hieman köyhempiä kansalaisia, millä isukki/äiskä ei maksa sitä korttia ja sitä kautta ei pääse ajeleenkaan. Tuo summa kun on poissa siitä mopon ostosta. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ennen (itse ainakin) ajeltiin mopolla mökillä sorateitä ja metsäpolkuja jo monta vuotta ennen virallista mopoikää ja se mopon käsittely oli aika paljon paremmin hallussa kuin nykynuorella joka saa 15 vuotiaana kirjekurssilla mopokortin ja skootterin jolla voi suihkia liikenteeseen vaivattomasti, kääntää vaan kahvasta niin variaattori hoitaa loput eikä tarvitse ymmärtää mitään.
Jutussa on toivottavasti myös virhe. "Ennen vuotta 1985 syntyneiden B-luokitus pitää sisällään ajo-oikeuden kaikkiin mopoihin, myös nelipyöräisiin." Tähän asti ennen vuotta 1985 syntyneet on saanu ajaa mopolla (pl. kevyet nelipyörät) ilman ajokorttia. Lisäksi jatkossakin myös 85 ja myöhemmin syntyneillä autokortti riittää mopojen, myös (tai ainakin) nelipyöräisten, ajamiseen. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onhan tämä "uudistus" kankea, sitä en kiellä. Ja onko siitä lopulta kauheasti hyötyä, mene ja tiedä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koska suuntaus on ollut se että kaikki asiat pitäisi pystyä hoitamaan netissä niin nyt tulee täysin uusi asia joka vaatii taas kansainvaelluksen. Ekaksi lekuriin,sitten poliisille,ja vielä kerran hakemaan se kortti jos sen sattuu vielä saamaan. Jos tarkoitus on parantaa liikenneturvalisuutta niin homma on jokseenkin yhtä tehokas kuin se jätevesi meininki jossa sillä että ihmiset satsaa 100 miljoonaa puhdistamoihin saadaan kotitalouksien,ja mökkien kokonais kuormitusosuus pudotettua 8 prossasta 4 prossaan. Jo tuo pelkkä ajokortin uusimisrumba tuottaa 10 miljoonaa kilometriä vuodessa täysin turhaa liikennettä.Johan siinä kerkiää sattumaan siinäkin vaikka mitä. Ja nämä siis vaan Suomessa. Saman rahan mitä tuosta tulee kustannuksia kun keräisivaät veroja ja palkkaisivat vaikka lisää poliiseja niin tulos olisi jos ei parempi niin ainakin mieleisempi... |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Ei jumalauta legendaarinen "it's for the children" kortti käytössä
Lainaus:
Kerro mulle, kun katsot itseäsi peilistä, niin komeileeko siellä joku pikkustalinin tapainen Mulq, joka olettaa, että byrokratia olisi oikotie orwellimaiseen onnelaan? Mitähän muita metodeja mahdat kannattaa, kun kerran hyväksyt "tarkoitus pyhittää keinot" ideologian??
__________________
I remember the teacher telling us to write about our weekend or something, but I'd always be like "fuck that" and just drew dragons/dinosaurs killing each other. Viimeksi muokannut Kovakalu69 : 17.05.2011 01:30 Perustelu: Osata kirjotta |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mistä päättelit, että kannatan byrokratiaa ? Ja mistä päättelet, että tavoittelen "orwellimaista onnelaa" ? Mikä se nyt ikinä onkaan.... Valitettavasti jokaisessa yhteiskunnasa on oltava lakeja ja sääntöjä. Osa ihmisistä on vaan sitä mieltä, että niitä on liikaa, ne ovat kaikki tarpeettomia, niitä ei tarvitse noudattaa, ne ovat ihan aivopieruja jne. jne. Toki asiat pitäisi pystyä hoitamaan mahdollisimman joustavasti ja helposti, siitä ollaan varmaan kaikki yhtä mieltä. Ja edelleen, mistä oletat että hyväksyn "tarkoitus pyhittää keinot" ideologian. Ja mikähän sekin oikeastaan on, en tiedä ? Tämä riittää tästä aiheesta, asiallinen keskustelu (taas kerran) ajautui aivopieruasteelle. Suomi on onneksi vapaa maa, jossa jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin. Mutta se kuuluisa suvaitsevaisuus tuntuu olevan hukassa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Käyntikerroistani tais eka ja toisiksi viimeisin olla edes jotenkuten uskottava ja kattava (Kolmaskin tehtiin Norjassa norskilekurin toimesta) Loput on menny tyylillä: "tuus tänne... tulit, eli kuulit siis hyvin. Allekirjotus tohon... Ok, eli näetkin.) Joten suonet anteeksi etten todellakaan allekirjoita tota sun väitettäs. Käyppä ite säännöllisesti niissä tarkastuksissa ennenku alat viisastelemaan niiden hyödyistä. Anteeks etukäteen mahdollinen aiheuttamani pahennua, mutta voi jeesus, mitä sontaa! |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Miksi moralisaarna, heti kortti hylkyynLainaus:
![]() Onhan useallakin ammattialalla aiemminkin ollut jos jonkilaisia terveystarkastuksia vuosittain että ei tämä nyt niin uutta ole. ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Koitetaas rautalankaaLainaus:
Ongelmahan tuossa on vain ja ainoastaan se, että vaaditaan terveystarkastuksia (maksullisia!) Joissa mitä luultavammin pärstäkertoimen ja lekurin henkilökohtaisen sen päivän innostuksen mukaan syynätään, mitä syynätään, jos syynätään ja siitä lystistä pitää maksaa täyden tarkastuksen hinta. (perustelut väitteeseeni tosiaan edellisessä viestissäni) Olenko mä oikeasti ainoa, jota v*****aa aivan suunnattomasti maksaa tyhjästä vaan sentakia, että joku jossain on päättänyt, että on pakko koska joku saattaa saada siitä rahat välistä, tai että "se asia nyt vaan kuuluu olla niin"? Kumpikaan noista EI ole validi perustelu ylihintaselle- ja samaan aikaan ala-arvoiselle palvelulle. SE oli ainakin tuossa mun aiemmassa viestissä tän jutun pointti. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eikä se liikenteessä hölmöily useinkaan ole siitä kortista kiinni (kuka edes muistaa kaikkia vuosien takaisia opetuksia autokoulusta) vaan ihmisten asenteista. Ei se kortti ole tae siitä, että liikennesäännöt osaisi, niitä noudattaisi tai ottaisi selvää jos ei muista miten joku sääntö menikään. Kuinka moni esim. motarilla ajaa peräkärry perässä 80:iä tai pakuksi rekatulla farkulla 100:aa vaikka kortti niihin olisikin. Lisää asenne ja liikennekasvatusta ja vähemmän holhoamista PRKL! Viimeksi muokannut JeepTrainee : 19.05.2011 12:41 |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...Eli tämä on taas niitä yksiä tapauksia joissa yksittäisen ihmisen elämän jatkuminen on jonkun yksittäisen ihmisen käsissä... http://www.esaimaa.fi/Online/2011/05...011111193861/4
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
OLKILUOTO 3 - hyvä pojat, hyvä Suomi! | Urbancityboy | Chit-Chat | 32 | 21.05.2010 23:23 |
Olen ostamassa aihiota, siis mitä autoa? | iurista | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 13.01.2007 23:21 |
Yliajettua...? Vahingossa siis. | mallasviski | Chit-Chat | 23 | 29.08.2006 07:03 |
ei siis saa arvostella? | Chit-Chat | 1 | 03.03.2006 15:14 | |
Napalukot, siis mitkä? | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.10.2003 17:24 |