Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.10.2003, 15:38
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Napalukot, siis mitkä?


Etin netistä tietoa maastoautojen tekniikasta ja päädyin näille sivuille, siis kysyn teiltä arvon asiantuntijat.?

Miten toimii 4wd autossa ns.napalukot ja mitä hyötyä niistä on?
Kun kyselin yheltä ns.asiantuntialta, hän tyrmäs koko lukot ja sano ettei niistä ole mitään hyötyä. Mitäs perkelttä varten ne sitten sielä on jos ei niistä ole mitään hyötyä?

Kiittäen nöyrimmin vastauksestanne.
Minä

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.10.2003, 15:46
kumilusmu:n Avatar
kumilusmu kumilusmu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 350
Perusasetus

Napalukoissa on se itu, että kun käännät jakolaatikosta 2wd asennon päälle ja kytket napalukot pois päältä niin renkaat ei pyöritä turhaan etuvetareita, etuperää ja etukardaania.
Eli: säästää bensaa, vähentää tärinöitä jne.

Ja tarvittaessa voit ajaa hitaalla puolellakin 2wd:llä (kätevä esim. peräkärryn kanssa peruuttaessa)

Siinä mielessä se "ns. Asiantuntija" oli siis oikeassa, että etenemiskykyyn napalukot ei vaikuta paskan vertaa.



Edited by - kumilusmu on 27/10/2003 15:48:11
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2003, 16:01
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

"Vapaa navoilla" saavutetaan säästöä polttoaineen kulutuksessa. Eli etupyörien voimansiirto ei pyöri laisinkaan kun ajetaan napalukot auki. toki edellyttää että ei ajeta jakolaatikko kykettynä neliveto päällä.
Ja oikeisiin maastoautoihin ei ko.laitteita edes ympätä.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2003, 16:33
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Ja se sun "asiantuntijas" luuli todennäköisesti että tarkoitat luistonrajoitinta (perän lukkoa)!! Yleinen "asiantuntijan" virhekuvitelma!!! Sen takia varmaan sanoi että ei paskankaan hyötyä!

Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac RULES THE WAY!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.10.2003, 17:24
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.406
Perusasetus

Ja jos vetari/keppi/kardaani sattuu napsahtaan poikki, niin on kivempi ajella kotiin kun pystyy ajeleen kuitenkin (yleensä) normaalisti vajaavedolla.

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Dkw mungo-jeeppi, siis mikä...? Urbancityboy Tekniikka & Jutustelu 10 11.09.2008 22:30
M: Unimog ?, siis linkki Tarzan O/M/V Ajoneuvot 0 12.05.2007 10:00
Yliajettua...? Vahingossa siis. mallasviski Chit-Chat 23 29.08.2006 07:03
ei siis saa arvostella? Chit-Chat 1 03.03.2006 15:14
Elektroninen antenni (siis radion) Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 6 23.10.2005 17:05


Sivu luotu: 01:58 (GMT +2).