![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa taas todettua tässä lumien sulettua ja aineen vaihtuessa kesälaatuun, että paremmin rokkaa pelit ja vähemmän kuluttaa kesälaadulla. Teboilin aineella on menty lähes aina.
|
#152
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#153
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#154
|
||||
|
||||
![]()
Juuri näin, mutta silti kulkee paremmin.
|
#155
|
||||
|
||||
![]()
Enpä malta olla kommentoimatta tähän keskusteluun kun itsekin tuli muutama vuosi sitten oltua polttoaineiden kanssa paljon tekemisissä. Dieseleiden laaduissa mukamas noin suuria eroja, mitenhän se on mahdollista kun esim. Nesteen Porvoon jalostamolta sitä ajavat ja lastaavat samoista varsista kaikkien öljy yhtiöiden autot!
Pohjoisessa Suomessa on 2 varastoa josta kaikki öljy yhtiöt ajavat polttoaineensa, elikkä Shellin varasto Oulun vihreässa saaressa ja olikohan Nesteen varasto Kemissä. Täältä ne aivan samoilta varastoilta tulevat polttoaineet Nesteelle, ABC:lle, Seolle, Teboilille ja muutamille muille. Mistähän noin isot erot sitten tulevat?? Sanon tämän sillä koska ajoin säiliöautoa 15 vuotta niin tuli nuo varastot aika tutuiksi ainakin Oulun, Porvoon ja Varkauden osalta. Ja kaikilla niissä kävi kaikkien öljy yhtiöiden autoja samalla "tankilla". |
#156
|
||||
|
||||
![]()
oulussa on kyllä teboilin varasto shellin varaston vieressä ja kummallakin on omat säiliöt.
Viimeksi muokannut hj : 03.05.2011 09:03 |
#157
|
||||
|
||||
![]()
Mutta silti Teboilin autot ajaa välillä Shellin varastolta:=)
|
#158
|
||||
|
||||
![]()
Tuo heittoni oli varustettu hymynaamalla
![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#159
|
||||
|
||||
![]()
käy ne shellinkin autot tb varastolla mutta ei kerrota muille =)
|
#160
|
|||
|
|||
![]() No, kuljetetaanko niillä takkiautoilla muuta?
Nimittäin bensaa ja löpöä?
Sehän on tosiasia että kuskaavat toistensa aineita, nimittäin jopa tuolla Öljy-yhtiö linjallakin on tiedostettu tuo logistiikka-ajattelu. Eli ei ole mitään järkeä ajattaa keltasia,- sinisiä,- ja vihreitä rekkoja letkassa viemään yhdelle syrjäkylän huoltsikalle 95, naapurille löpöä, ja jyväjemmärille Mopoa. Olikohan toissakesänä, kun tb:llä oli neon vihreää dieseliä!, huomasi tankatessa, että ei oikean väristä. oli kuulemma jo soitettu ja tarkistettu, että on OK. Toimi kuten kuuluu, ei mitään ongelmia Oli niin glygolin väristä, että piti oikein tarkastaa, ettei maistu makealle ![]() |
#161
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toinen juttu on se kun pohjoisessa Suomessa ajaa täysin valkoisia säiliöautoja joissa ei ole minkään firman logoja, ne autot ajavat useammalle eri huoltoasemaketjulle aineita. Samassa kuormassa voi olla esim. Seon, ABC:n ja ST1:sen aineita. |
#162
|
||||
|
||||
![]()
Olikos se niin, että Teboil (eli Lukoil) lopetti valmiin jalostetun dieselin tuonnin Suomeen joskus viime vuosina. Sen sijaan tuovat Venäjältä raakaöljyä, jonka Neste jalostaa. Eli samasta tankista tulisi diesel Nesteen ja Teboilin asemille ? En mene tästä ihan takuuseen, muisti saattaa pätkiä.
__________________
Tumpula Racing Team |
#163
|
||||
|
||||
![]()
kyllä venäjältä tulee valmista dieseliä kaikille öljy-yhtiöille.
|
#164
|
||||
|
||||
![]()
Mitä öljy-yhtiöitä tarkoitat ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#165
|
||||
|
||||
![]()
No niin arvon raati.
Pannaas tämä kama seurantaan. http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?p...2c3552%2c19494 Eli Neste PRO DIESEL.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#166
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#167
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#168
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Ihminen voi lähteä Koskista, mutta Koski ei lähde ihmisestä |
#169
|
||||
|
||||
![]()
Mitään sen suurempaa en huomannut, mutta Saksassa Shell tarjosi V-power dieseliä 15c paremmalla hinnalla. En kokeillu, koska 2000km baanaa ei anna vertailua muuta kuin sen, että raskaan kaluston naftalla 316 CDI mese kulki ihan eri tavalla kuin suomalaisella tiitselillä....
Eli eka tankki 920km suominaftalla 100-110kmh nopeudella ja saksan läpi 900km 120-130kmh mutta naftaa oli vielä ~1/4 tankki jäljellä??? Ja vetoa oli muuten ihan eri tavalla!!! Yllättäen auto tankattiin Lyypekissä piripintaan loppumatkaa varten.... ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#170
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaan pitää huomenissa käydä tankkaamassa tuota tankillinen ja kokeilla miten bertta kiekuu. ![]() ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#171
|
||||
|
||||
![]()
Testasimpa piruuttaan totakin ainetta. Eli tankki oli todellakin tyhjä kun asemalle pääsi. Kulutus oli normi dieselillä sen 12.5-13.2. Tolla tavaralla samat ajot meni siihen 11.9 tai hiukan alle. Ja joo tuli hiukan tehoa lisää. Muuten en oikein huomannu, mutta kiihdyttäessä sen hoksas kyllä. Keleistä en sit tiedä kuin paljon vaikutti.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#172
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tankattu tuota Pro kiisseliä ja ei tuo bertta ny ainakaan vielä lentoon lähteny. Tosin tankissa oli varmaan n.20 litraa jotain muuta pohjalla.
Savutus oli silmin nähden vähäisempää, ja käyntiääni ehkä aavistuksen pehmeämpi. Tehoista en vielä osaa sanoa varmasti mitää mutua vaan pitää ajaa toinenkin tankillinen ja sitten vaihtaa laatua.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#173
|
||||
|
||||
![]()
Kokeilin kanssa 2007 transitissa pro dieseliä, moottorin ääni kyllä mielestäni pehmeni mutta tehoa ei ole kyllä lisää ilmestynyt.
Ehkä aavistuksen on tullu vääntöä ala ja keskikierroksille. Voi olla kyllä korvienvälissä tämä lisäys. Kulutuksesta en osaa sanoa kun ei ole vielä menny tankki tyhjäksi. |
#174
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Multakin vähentyi toi savutus ja parenpi käynti tuli, mut tehoista ei tietoakaan Ainut mikä ottaa päähän on sen hinta. |
#175
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |