Mulla on ollut automaatti ja nyt on manuaali. Automaatti huomattavasti mukavampi ajaa, mutt soppa maistuu ihan erilailla kun manuaalilla. Tällä hetkellä dieseliä menee joku 11,5 litraa sekalaisessa ajossa mikä on mun mielestä ihan kohtuu kulutus tommosseella hiukan piristetyllä vehkeellä. Automaatti tais viedä talvella liki 20l/100 mikä johti siihen että laitoin sen aikanaan myyntiin. Molemmissa on ollut etuperän kanssa ropaamista. Automaattiin vaihdoin aikanaan laakerit ja tähän manuaaliin taitaa olla sama edessä. Tehdyistä remonteistä kannattaa varmistua, että ne on joku osaava kaveri tehnyt. Mulla on vähän huonoja kokemuksia aiempien omistajien tekemistä moottoriremonteista. Kaverille kävi myös semmonen juttu että meni remontoidusta koneesta kampura poikki. Oli edellinen kyläseppä laittanut kk-laakeriliuskan väärinpäin, siten että ne liuskan ja kk:n hahlot ei osunut kohdalleen. 30tkm oli kuitenkin kestänyt ennen kuin antautui.
Noi lukkojen moottorit on toinen seikka mitä saattaa joutua huoltamaan. Näistä voi kuitenkin selvitä pelkästään moottorien herkistelyllä jos ovat vaan käyttämättömyyttään ryytyneet kiinni.
|