![]() |
Land Cruiser 80 4.2TD
Olisi hankinnassa joko manuaali tai automaatti vm 91 -92.
-mitä murheita/ongelmia -automaatti (aj.n650tkm) vai manuaali (aj.n.400tkm) -vaiko 61 ? |
toi automaatti vai manuaali taitaa olla aikalailla maku kysymys. tyyppi vikoina kannattaa testata lukkojen toimivuus, takalukon moottorista tahtoo syöpyä moottorin jalka ku on alumiini ja uus aika kallis, itselläni oli käynyt noin. sitten joku on puhunu et etuperä ois ongelmana mut itsellä ei sen suhtee oo ollu mitään ongelmaa. kk laakerit kannattaa vaihtaa jos ei oo vaihdettu. kuluuvat laikukkaaks ja kajahtaa sit kerralla kokonaan ilman ennakko varotusta. tosin sitä vikaa ei vissiin ollu 93 ja uudemmissa. muuten hyvä pirssi, ite ainakin ollu tyytyväinen. suosittelen.
|
Mulla ei ainakaan ole 475tkm ajetusta automaatista mitään moitetta.
Todella hyvä maastossa missä joutuu ryömimään hitaasti. Ei tarvi luistatella kytkintä. Ja mukavahan tuo on muutenkin ajellessa. Vaihdot on varsin sivistyneitä tuollaseksi työkoneen laatikoksi. Tosin loota tuntuu lämpenevän aika herkästi reilummalla kaasulla esim lumessa myllätessä. Laatikon jäähdytyksen parantamiseen kannattaisi perehtyä. ps. Auto on myynnissä =) Löytyy tuolta myyntipalstalta. |
Joo mielummin ottaisin automaatin.Kuulin vaan,että niissä on kylmänä ongelmia vaihtamisen kanssa.
Onko yleensä kalliita osia ja niitä taitaa löytyä? |
Eipä tuo mulla ainakaan oireile mitenkään kylmänäkään vaihdoissa.
Turbiinilukon kytkeytyminen vaatii pikkusen enemmän vauhtia kytkeytyäkseen kylmänä. (n.80kmh. Normaalilämmössä kytkee 75kmh) |
osia kyllä on tarjolla, varsinkin jos tilailee ulkomailta.
|
Mulla on ollut automaatti ja nyt on manuaali. Automaatti huomattavasti mukavampi ajaa, mutt soppa maistuu ihan erilailla kun manuaalilla. Tällä hetkellä dieseliä menee joku 11,5 litraa sekalaisessa ajossa mikä on mun mielestä ihan kohtuu kulutus tommosseella hiukan piristetyllä vehkeellä. Automaatti tais viedä talvella liki 20l/100 mikä johti siihen että laitoin sen aikanaan myyntiin. Molemmissa on ollut etuperän kanssa ropaamista. Automaattiin vaihdoin aikanaan laakerit ja tähän manuaaliin taitaa olla sama edessä. Tehdyistä remonteistä kannattaa varmistua, että ne on joku osaava kaveri tehnyt. Mulla on vähän huonoja kokemuksia aiempien omistajien tekemistä moottoriremonteista. Kaverille kävi myös semmonen juttu että meni remontoidusta koneesta kampura poikki. Oli edellinen kyläseppä laittanut kk-laakeriliuskan väärinpäin, siten että ne liuskan ja kk:n hahlot ei osunut kohdalleen. 30tkm oli kuitenkin kestänyt ennen kuin antautui.
Noi lukkojen moottorit on toinen seikka mitä saattaa joutua huoltamaan. Näistä voi kuitenkin selvitä pelkästään moottorien herkistelyllä jos ovat vaan käyttämättömyyttään ryytyneet kiinni. |
Kuulin myös manuaalivaihteisesta,että kytkinpolkimen ja sylinterin välissä on joku nivel mikä "löystyy/kuluu" ja kytkin tuntuu olevan ihan "loppu"... Onko tietoa ja korjaus parannusta?
Sit kuulemma 4veto ja lukot pelaa (kyseisessä autoss.Manuali n.400tkm) kunnolla,mutta kun rattia kääntää vasemmaalle niin kuuluu pieni ääni.Voiko olla murros vai mikä? Ja kiitos tähän astisesta tiedoista. |
Lainaus:
kytkinpolkimesta sen verran et omassa esiintyi joskus semmosta et meinas jäädä poljin melkein pohjaan, nousi alle puoleenväliin eli ei jääny kuitenkaa niin alas et kytkin olis luistanu.. ja akselilukothan ei näissä mene päälle jossei keskilukko kytkeydy..... kannattaa koeajolla tarkistaa |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 08:24 (GMT +2). |