![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ristikot on toisiinsa nähden kohdikkain mut tuo toinen vaihtoehto tuntuis mahdolliselta. Kaiken järjen mukaan pinjoni nousee taka akselilla pystympään vedätettäessä kun lehtijouset taipuvat.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sillä ei ole merkitystä mihin suuntaan kardaani kulmat ovat kunhan ovat samat molemmissa päissä. Eli jos taka ristikko on suorassa ja etummaisessa on kulma niin silloin meni pieleen. Mutta se taka ristikko saa olla "ylikin" jos se kulma on sama kuin etummaisessa ristikossa.
Mutta onko ne ristikot samassa vaiheessa?? Ja jos näyttää ettei ihan ole niin ootko koittanu kääntää siitä boorista sitä puoli kierrosta toiseen asentoon. Muistaaksenin se ole kohdikkain kuin yhdessä asennossa, tai ainakin omassa bertassa se on näin. Ja luonnollisestihan ne ristikot on juuri rasvattu,samoin kuin se liuku on käytetty auki ja rasvattu paksusti??? Se tasapainotus maksoi muistaakseni kymppejä eli ei ole kallista... Mihän vielä... mites ne laatikon,ja pinjonin puolen laakerit oliko niissä väljääää.??? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ristikoista
Kun kääntelet sormissa niitä ristikoissa niin niitten pitää liikkua herkästi eikä saa olla tahmeampaa kohtaa missään, jos tuntuu niin vaihtoon.
Jos takana on SOA niin mitäs siellä edessä on? Miten se etu-takapää on saatu balanssiin? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ristikoissa ei ole väljää, tahkeampia kohtia, ristikot on hyvässä rasvassa ja toisiinsa nähden kohdikkain. Ei tosiaan mene kohdikkain kuin yhdessä asennossa.
Autoa oli korotettu reilusti entisen omistajan jäljiltä, jouset taottu kippuraksi ja jousien kiinnityskohtia laskettu alemmas rungossa niin ja oli siellä jättipitkät revolveri riiputkin jotka rapsin pois ennen leimausta. Korkeus oli mielestäni sopiva vakio mittaisilla riipuilla joten kun tein taakse SOA:n, poistin jousia alaspäin rungossa laskevat palikat, paksuimmat lehdet ja taoin loput lehdet hieman suoremmiksi. Korkeus on juurikin sama kuin aikaisemmin ja auto on vaakatasossa. Kaiken kaikkiaan perä on nyt mukavan pehmeä ja herkkä. Vielä kun saisi keulaan aikaiseksi vieterit. ![]() 120e olisi kardaanin tasapainotus paikallisella koneistamolla ja kun nyt tuntuu että vika taitaakin olla siinä liian pystyssä olevassa pinjonissa niin taidan vielä jättää painoituksen vielä väliin ja rakennella traction barin jolla pakotan pinjonia niin paljon alaspäin kuin etummaisen ristikon liikevara sallii ja jos jurina loppuu niin taas petit irti akselista ja kiinni oikeaan kohtaan. Tätäpä taidan yrittää seuraavaksi! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ehkä ne kiilat tosiaan olisi helpoin ja nopein keino hakea oikeaa kulmaa pinjonille (itsekseen tulee helposti ajateltua liian monimutkaisia)
![]() Ajattelin riipun pituutta muuttelemalla hakea pinjonille oikeaa asentoa, riippuun muutamia reikiä joista sitten hakee sen missä jurina on vähäisintä. Nyttenhän jurinaa ei tule nätillä tasakaasulla vauhdin pysyessä tasaisena. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ja huomioitava asia on myös se että sen liikevaran pitää myös riittää maks. ulosjoustoissa ym erikoistilanteissa.
Mites onko siinää liuussa väljää minkä verran. Eli kun sitä on korotettu niin se liuku on nyt eri kohdassa kuin elämänsä ekat 300000 km. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Geeärrän jurina | Terzu | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 03.10.2013 22:21 |
Patrol jurina... | tessu | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 24.06.2010 14:17 |
hj 60 jurina | penna | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 03.11.2008 17:09 |
toyota jurina... | jami63 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 04.05.2006 18:16 |
Mekanisten Nopeus- ja RPM-mittareiden värinä | KTM | Yleiset | 0 | 04.01.2002 09:08 |