Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2011, 22:24
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Ristikot on toisiinsa nähden kohdikkain mut tuo toinen vaihtoehto tuntuis mahdolliselta. Kaiken järjen mukaan pinjoni nousee taka akselilla pystympään vedätettäessä kun lehtijouset taipuvat.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.04.2011, 05:53
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Sillä ei ole merkitystä mihin suuntaan kardaani kulmat ovat kunhan ovat samat molemmissa päissä. Eli jos taka ristikko on suorassa ja etummaisessa on kulma niin silloin meni pieleen. Mutta se taka ristikko saa olla "ylikin" jos se kulma on sama kuin etummaisessa ristikossa.

Mutta onko ne ristikot samassa vaiheessa??

Ja jos näyttää ettei ihan ole niin ootko koittanu kääntää siitä boorista sitä puoli kierrosta toiseen asentoon. Muistaaksenin se ole kohdikkain kuin yhdessä asennossa, tai ainakin omassa bertassa se on näin.

Ja luonnollisestihan ne ristikot on juuri rasvattu,samoin kuin se liuku on käytetty auki ja rasvattu paksusti???

Se tasapainotus maksoi muistaakseni kymppejä eli ei ole kallista...

Mihän vielä... mites ne laatikon,ja pinjonin puolen laakerit oliko niissä väljääää.???
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.04.2011, 11:31
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Ristikoista


Kun kääntelet sormissa niitä ristikoissa niin niitten pitää liikkua herkästi eikä saa olla tahmeampaa kohtaa missään, jos tuntuu niin vaihtoon.

Jos takana on SOA niin mitäs siellä edessä on? Miten se etu-takapää on saatu balanssiin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.04.2011, 17:36
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Ristikoissa ei ole väljää, tahkeampia kohtia, ristikot on hyvässä rasvassa ja toisiinsa nähden kohdikkain. Ei tosiaan mene kohdikkain kuin yhdessä asennossa.
Autoa oli korotettu reilusti entisen omistajan jäljiltä, jouset taottu kippuraksi ja jousien kiinnityskohtia laskettu alemmas rungossa niin ja oli siellä jättipitkät revolveri riiputkin jotka rapsin pois ennen leimausta.
Korkeus oli mielestäni sopiva vakio mittaisilla riipuilla joten kun tein taakse SOA:n, poistin jousia alaspäin rungossa laskevat palikat, paksuimmat lehdet ja taoin loput lehdet hieman suoremmiksi. Korkeus on juurikin sama kuin aikaisemmin ja auto on vaakatasossa. Kaiken kaikkiaan perä on nyt mukavan pehmeä ja herkkä.
Vielä kun saisi keulaan aikaiseksi vieterit.
120e olisi kardaanin tasapainotus paikallisella koneistamolla ja kun nyt tuntuu että vika taitaakin olla siinä liian pystyssä olevassa pinjonissa niin taidan vielä jättää painoituksen vielä väliin ja rakennella traction barin jolla pakotan pinjonia niin paljon alaspäin kuin etummaisen ristikon liikevara sallii ja jos jurina loppuu niin taas petit irti akselista ja kiinni oikeaan kohtaan. Tätäpä taidan yrittää seuraavaksi!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2011, 18:41
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppi Näytä viesti
120e olisi kardaanin tasapainotus paikallisella koneistamolla ja kun nyt tuntuu että vika taitaakin olla siinä liian pystyssä olevassa pinjonissa niin taidan vielä jättää painoituksen vielä väliin ja rakennella traction barin jolla pakotan pinjonia niin paljon alaspäin kuin etummaisen ristikon liikevara sallii ja jos jurina loppuu niin taas petit irti akselista ja kiinni oikeaan kohtaan. Tätäpä taidan yrittää seuraavaksi!
Eikö sitä pinionin asentoo vois helpommin kokeilla pikku kiilapaloilla jousen alle?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.04.2011, 20:43
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Ehkä ne kiilat tosiaan olisi helpoin ja nopein keino hakea oikeaa kulmaa pinjonille (itsekseen tulee helposti ajateltua liian monimutkaisia) mutta traction bar pitää tehdä kaikesta huolimatta akselia tukemaan.
Ajattelin riipun pituutta muuttelemalla hakea pinjonille oikeaa asentoa, riippuun muutamia reikiä joista sitten hakee sen missä jurina on vähäisintä.
Nyttenhän jurinaa ei tule nätillä tasakaasulla vauhdin pysyessä tasaisena.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.04.2011, 22:17
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Ja huomioitava asia on myös se että sen liikevaran pitää myös riittää maks. ulosjoustoissa ym erikoistilanteissa.

Mites onko siinää liuussa väljää minkä verran. Eli kun sitä on korotettu niin se liuku on nyt eri kohdassa kuin elämänsä ekat 300000 km.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Geeärrän jurina Terzu Tekniikka & Jutustelu 24 03.10.2013 22:21
Patrol jurina... tessu Tekniikka & Jutustelu 12 24.06.2010 14:17
hj 60 jurina penna Tekniikka & Jutustelu 11 03.11.2008 17:09
toyota jurina... jami63 Tekniikka & Jutustelu 18 04.05.2006 18:16
Mekanisten Nopeus- ja RPM-mittareiden värinä KTM Yleiset 0 04.01.2002 09:08


Sivu luotu: 22:23 (GMT +2).