![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Se vihellys ei oo normaali turbon vihellys. Paljon voimakkaampi. Vaikea sanoinkuvailla. Niin ja kyl sitä välystä taitaa olla jo enemmän. Pitää yrittää mittailla jotenkin.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
jos alkaa muistuttaa jotain hälytysajoneuvon meteliä se ääni niin sit on rikki..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei se pystyvälys niin paha ole,öljynpaine pienentää sen välyksen,akselinsuuntaista välystä ei paljon saa olla muuten karkaa paineet painepesän ja siipien välistä.
Jos vedätyksessä mittarin viisari pomppii pahasti niin sitten on aika huollattaa turbo,pitäs viisari pysyä aika vakaana ahdoilla,pientä värinää voi olla.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ Viimeksi muokannut elhapero : 14.04.2011 19:15 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Päittäisvälys on se joka ratkaisee. Säteittäin kuulukin olla välystä reilusti, kunhan ei siivet pesään ota kiinni. Just oli keväällä turbo huollossa ja tommosta ammattilaiset tuumas.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
ahtimen vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon ???
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...uuttaminen.htm
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mutta sitä ei oo pakko mainostaa konttorilla.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joo eikös se pidä muutoskatsastaa jos sinne laittaa jonkun muun turbon kuin alkuperäisen ja penkissä pitää käydä myös hakemassa lappu tehoista.. Mutta taitaa olla aina vähän katsurista kiinni miten suhtautuu asiaan ![]() Mulle sanottiin katsastusasemalla että pitää hakea liput ja laput ja että pitää muutoskatsastaa. Sit kun vaihdoin konttoria niin katsuri vaan kysy että miks mä tota turboa muutoskatsastan ![]()
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kai ootte muistaneet muutoskatsastaa auton, kun ootte vaihtaneet penkkejä, takavaloja, etumaskeja, syyläreitä tai latureita. Starttimoottorillekkin on laadittu prosentit.
Eli eipä se insinöörikään tiedä, minkä merkkinen tai mallinen ahdin siellä on alunperin ollu. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ei,paitsi jos sinne muuttaa joku saavinkokoinen Holsetti...
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
äläpäs nyt viisastele, ahtimen vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon, ja kysymys ylempänä liittyi tähän, ja toisinaan insinööritkin tietävät monia asioita - eli pysytäänpä asiassa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ahtimien merkistä ja mallista ei ole missään tyyppitiedoissa mainintaa, eikä edes mahdollisesta välijäähdyttimestä, paitsi nyt ihan vuoden-parin ikäisistä. Joten kokemukseen, yleiseen tietotaitoon ja perstuntumaan perustuen pitää ahtimien vaihtoon puuttua katsastuksen yhteydessä. Isuzun 3.1 TD on myös sarjassamme moottoreita, joita moni katsastusmieskään ei ole koskaan nähnyt, puhumattakaan että tietäis mikä turbo siellä alunperin pitäisi olla. Mutta joku jalkapallon kokoinen Holsetti kyllä ottaa silmään helposti, samoin maskin levyinen kiina-cuuleri keulalla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Insa Turbo Dakar vai Insa Turbo Mountain? | laattamies | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.04.2010 19:19 |
Myyty bj-40 turbo | jussukka85 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.06.2009 23:04 |
O: Turbo | -Epeli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 16.11.2007 17:27 |
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 24.05.2007 12:34 |
M: BJ-40 4.0l turbo | Hippo | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 14.03.2007 07:36 |