Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2011, 19:05
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Se vihellys ei oo normaali turbon vihellys. Paljon voimakkaampi. Vaikea sanoinkuvailla. Niin ja kyl sitä välystä taitaa olla jo enemmän. Pitää yrittää mittailla jotenkin.

__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.04.2011, 19:12
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

jos alkaa muistuttaa jotain hälytysajoneuvon meteliä se ääni niin sit on rikki..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2011, 19:13
elhapero:n Avatar
elhapero elhapero ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.07
Sijainti: Tammela.Finland
Viestit: 1.479
Perusasetus

Ei se pystyvälys niin paha ole,öljynpaine pienentää sen välyksen,akselinsuuntaista välystä ei paljon saa olla muuten karkaa paineet painepesän ja siipien välistä.
Jos vedätyksessä mittarin viisari pomppii pahasti niin sitten on aika huollattaa turbo,pitäs viisari pysyä aika vakaana ahdoilla,pientä värinää voi olla.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK
Maplehill Productions
http://www.pajakallio.fi/
http://www.ipefix.fi/

Viimeksi muokannut elhapero : 14.04.2011 19:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2011, 19:20
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ooppeli Näytä viesti
Se vihellys ei oo normaali turbon vihellys. Paljon voimakkaampi. Vaikea sanoinkuvailla. Niin ja kyl sitä välystä taitaa olla jo enemmän. Pitää yrittää mittailla jotenkin.
http://www.dieselevante.it/index.asp Tuolta sivulta löydät sen turbon mallin ja missä autoissa on käytetty vastaavaa ahdinta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.04.2011, 20:03
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Päittäisvälys on se joka ratkaisee. Säteittäin kuulukin olla välystä reilusti, kunhan ei siivet pesään ota kiinni. Just oli keväällä turbo huollossa ja tommosta ammattilaiset tuumas.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.04.2011, 20:29
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ahtimen vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon ???

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...uuttaminen.htm
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.04.2011, 20:51
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Mutta sitä ei oo pakko mainostaa konttorilla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.04.2011, 05:04
Wheelback Wheelback ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 70
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ahtimen vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon ???

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...uuttaminen.htm


Joo eikös se pidä muutoskatsastaa jos sinne laittaa jonkun muun turbon kuin alkuperäisen ja penkissä pitää käydä myös hakemassa lappu tehoista.. Mutta taitaa olla aina vähän katsurista kiinni miten suhtautuu asiaan

Mulle sanottiin katsastusasemalla että pitää hakea liput ja laput ja että pitää muutoskatsastaa. Sit kun vaihdoin konttoria niin katsuri vaan kysy että miks mä tota turboa muutoskatsastan
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.04.2011, 08:27
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Kai ootte muistaneet muutoskatsastaa auton, kun ootte vaihtaneet penkkejä, takavaloja, etumaskeja, syyläreitä tai latureita. Starttimoottorillekkin on laadittu prosentit.

Eli eipä se insinöörikään tiedä, minkä merkkinen tai mallinen ahdin siellä on alunperin ollu.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.04.2011, 11:34
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti

Eli eipä se insinöörikään tiedä, minkä merkkinen tai mallinen ahdin siellä on alunperin ollu.
Ei,paitsi jos sinne muuttaa joku saavinkokoinen Holsetti...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.04.2011, 15:24
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Kai ootte muistaneet muutoskatsastaa auton, kun ootte vaihtaneet penkkejä, takavaloja, etumaskeja, syyläreitä tai latureita. Starttimoottorillekkin on laadittu prosentit.

Eli eipä se insinöörikään tiedä, minkä merkkinen tai mallinen ahdin siellä on alunperin ollu.

äläpäs nyt viisastele, ahtimen vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon, ja kysymys ylempänä liittyi tähän, ja toisinaan insinööritkin tietävät monia asioita - eli pysytäänpä asiassa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.04.2011, 15:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Kai ootte muistaneet muutoskatsastaa auton, kun ootte vaihtaneet penkkejä, takavaloja, etumaskeja, syyläreitä tai latureita. Starttimoottorillekkin on laadittu prosentit.

Eli eipä se insinöörikään tiedä, minkä merkkinen tai mallinen ahdin siellä on alunperin ollu.
Eipä tarvii lain mukaan takavaloja, maskeja, syyläreitä ja latureita muutoskatsastella. Penkit kylläkin, mutta ei jos ei oo istuimen lujuudelle/kiinnityspisteille vaatimusta direktiivin vastaavuudesta. Starttimoottorille ja laturille ei nykyään enää ole prosentteja (onneksi), ennen kyllä tosiaan oli.

Ahtimien merkistä ja mallista ei ole missään tyyppitiedoissa mainintaa, eikä edes mahdollisesta välijäähdyttimestä, paitsi nyt ihan vuoden-parin ikäisistä. Joten kokemukseen, yleiseen tietotaitoon ja perstuntumaan perustuen pitää ahtimien vaihtoon puuttua katsastuksen yhteydessä. Isuzun 3.1 TD on myös sarjassamme moottoreita, joita moni katsastusmieskään ei ole koskaan nähnyt, puhumattakaan että tietäis mikä turbo siellä alunperin pitäisi olla. Mutta joku jalkapallon kokoinen Holsetti kyllä ottaa silmään helposti, samoin maskin levyinen kiina-cuuleri keulalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Insa Turbo Dakar vai Insa Turbo Mountain? laattamies Tekniikka & Jutustelu 1 05.04.2010 19:19
Myyty bj-40 turbo jussukka85 O/M/V Ajoneuvot 3 17.06.2009 23:04
O: Turbo -Epeli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 16.11.2007 17:27
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
M: BJ-40 4.0l turbo Hippo O/M/V Ajoneuvot 11 14.03.2007 07:36


Sivu luotu: 20:53 (GMT +2).