![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Jos ei sitä etuakselin mutteria ole ikinä avattu - mikä voi hyvin olla mahdollista tuonkin ikäisessä vekottimessa - niin se voi olla ihan järkyttävän tiukkaan jämähtänyt kiinni. Muistaakseni tehtaan ilmoitus momentiksi on jotain 150-200Nm luokkaa.. siinä kun se sitten pyörii parikytä vuotta suolavesissä niin tulos on taattu.Ne napaa kiinni pitävät kolme pulttia pitäisi kaikki olla 12- kantaisia jos ovat tehtaan jäljiltä. Kai siellä hätätapauksessa joku pultti + prikkasysteemikin kelpaa ![]() Meinasitko upottaa vinssin tonne etu"vahvikkeen" sisään? Jos se on tarkoitus, niin niitä linkkejä olenkin tainnut sulle joskus tarjota.. kandee ihan suosiolla tehdä esim. 4mm levystä vahvikepalat etuaisan ulkopuolelle ja hitsata siihen riittävällä määrällä tulppahitsejä + ympäriltä.. edestä toi koko poikkituki mäkeen ja tekee siihen levystä uuden tilalle sopivasti tjsp.. Tapoja on kyllä monia. Samoin ainakin simpukan alta on ehdottomasti vahvistettava runkoaisaa riittävän suurelta alueelta, sen on todettu murtuvan varsin helposti.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
tuolla viimeisessä kuvassa on renkaan vieressä uus korin etupalkki mihin vinssi tulee kiinni, samoin simukan kohdalle (ja ohi taaemmaksikin, panhardin korvaan asti)tulee 6mm levystä tuki, mutta vielä en tiedä tekisinkö sen osaksi puskuria jolloin se on vaan pultilla kiinni vai hitsaanko sen koriin ja laitan puskurin sittä vähä vähemmän kiinni.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Vähä jotain ehostusta ja pintaremonttia tällekin kovan käytön lomassa
![]() Pikkusen meinas jo ottanahka kiristyä tän välityksen vaihtoprojektin osalta, mm. pinjonin laakerit oli väärät yukonin paketissa, no kävimpä tampereen reissulla southwestin tiskillä. Ei ollu kaikkia hyllyssä kun juuri joku oli ostanut samanlaiset. Ok, mä tilaan hämeenlinnasta saa äkkiä, ei, ei tullukkaan äkkiä ku jäi johki reissulle. Sit kun ne matkahuollosta vihdoin viikon päästä sai niin kaikkia tietysti kaksin kappalein sen jälkeen. Väliäkö sillä kuhan asentaa pääsee. Mutta mutta... eipä sopinutkaan sisempi laakeri, reikä liian suuri. mitä vit... paketissa kyllä päällä lukee hm88649 mutta sisältö jotain 82649 tai sinnepäin... Ei mutta, mullahan oli kotona toinen semmonen ku niitä oli ylimääräiset, päivä pelastettu... ja paskat, samanlailla väärä laakeri oikeessa paketissa, ei usko edes poliisi. Ei muuta rytmisorvaamolle jos sillä olis hyllyssä..jotenki tuttu laakeri, 27€ kpl oli vastaus, mutta nyt ei oo yhtään hyllyssä ja kello on niin paljon että vasta ylihuomenna saa. Se ylihuomenna oli eilen torstaina, minä hakee laakeriani sieltä...eeiih, väärä... Väärä laakeri oli tullut, viimmenen numero 8 vaikka piti olla 9. Lajittelija hesassa ollut puusilmä, lähetyslistassa kun on oikea numero... Ei auttanut muuta lavurin putki punasena painaa hakeen se kerran jo hypistelemäni yksilö sieltä pirkkalasta että pääsee näin päästäisenä edes jotain tekeen, tänään aamupäivä kuluikin sitten laakereiden ja shimmien parissa. Vähemmästäkin sohlaamisesta alkaa jo näkeen punasta. Tommosia nopeasti keksittyjä vahvistuksia Varret ruuvailin jo paikalleen ja yritin järkeillä niitä alustavasti saman mittaisiksi, täytyy sitte ku saa auton ajoon käydä oikein mittauttamassa ne paikalleen ettei laite kulje sitte niinku ajokoira. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tarkkoja kuvia noiden varsien korinpuoleisista kiinnityspisteistä?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
ei vielä... huomasin just kuvasta että varretki on väärinpäin
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Korvasit kahet tukivarret yksillä Y-malleilla, eli nyt tästä tuli vähän niinku Range tai HDJ tai joku muu? Muuttuuko caster kovin paljoa liikeradan puitteissa eli onko tästä muutoksesta isommin haittaa? Katoaako Death Wobble? Oliko tällä tarkotus ajaa perusajoa maantiellä kovinkaan paljoa?
Akseli on Dana 30 vahvistettuna ihan hyvän näkösellä virityksellä? Tää topic kuuluu mielenkiinnolla seuraamiini, onhan itelläkin XJ. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Casterin voi säätää aika vapaasti haluamakseen, toki radius- armeilla casterkulma muuttuu joustoliikkeen mukana, mutta ei sillä ole mitään oleellisesta merkitystä tien päällä ollessa. Tietysti kolmelinkki + panhardi olisi aina parempi, mutta suomen lainsäädännön takia hankala toteuttaa.. pitkillä tukivarsilla kun xj:n etpäähän et kahta ylälinkkiä saa oikein mahtumaan. Death wobleen vaikuttaa enemmän ohjaus, mutta toki noillakin on merkitystä. Ja siitä ei tarvitse kärsiä kun toteuttaa ohjauksen oikein, kuten myös alustan säädöt oikein
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Multa ainakin löytyy tosta panssarista kuvat kotikoneelta, koitan muistaa laittaa ku pääsen tallilta kotio..
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Miten alas sulla on webasto/eberi laitettu, pakoputkesta päätellen aika alas. Olis varmaan syytä nostaa hieman, se kun ei tykkää vesileikeistä, joita kuitenkin harrastat välillä tällä (MopoKarkasJoKäsistä, lyhemmin MKJK) "kaksikäyttöautolla".
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
siinä se syylärin alapuolella ennen asusti, kaippa se akun tilalle tulee laitettua jos ei muuta löydy. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan Käyttöauto max.700€ | R4p1d0 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.05.2010 18:00 |
| Ostetaan käyttöauto | teamosmo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2009 21:01 |
| Myydään käyttöauto x 2 | osatauno | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 06.11.2008 17:02 |
| Ostetaan Käyttöauto max 1500€ | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 04.10.2008 09:46 |
| O: Käyttöauto | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 28.01.2008 21:16 |