Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.04.2011, 19:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Mites sulla muka on tossa alipaine- etuakseli, kun on 242 jakoaskilla jos en nyt ihan väärin muista niin kaikki 242- askilliset pitäis olla "suorilla" vetareilla..

Mitä noihin manuaalinapoihin tulee, niin sellasetkin kyllä xj:hin saa, mutta se warnin napamuutoskitti maksaa pitkälti yli tonnin. Ei sillä ole mitään väliä että etupään tasauspyäröstön osat pyörii koko ajan, ero kulutuksessa on muutaman prosentin luokkaa, toisin sanoen manuaalinavoilla mitään tee Eikä noita disco- akseleita käytettykkään kuin johonkin 90- luvun puoleenväliin.. kaikissa '90 ja uudemmissa xj:ssä on huoltomahdottomat navat, eli koko roju vaihdetaan uuteen jos kuluu loppuun.

Jos sulla on disconnect- akseli jostain syystä, niin sen alipainehärpättimen voi poistaa/ korvata vaijerikäyttöisellä

Edit. Korjattu kännykkäsurffauksen aiheuttamia vihreitä..


Viimeksi muokannut Timo_L : 10.04.2011 20:35
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.04.2011, 20:33
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mites sulla muka on tossa alipaine- etuakseli, kun on 242 jakoaskilla jos en nyt ihan väärin muista niin kaikki 242- askilliset pitäis olla "suorilla" vetareilla..

Mitä noihin manuaalinapoihin tulee, niin sellasetkin kyllä xj:hin saa, mutta se warnin napamuutoskitti maksaa pitkälti yli tonnin. Ei sillä ole mitään väliä että etupään tasauspyäröstön osat pyörii koko ajan, ero kulutuksessa on muutaman prosentin luokkaa. Eikä noita disco- akseleita käytettykkään kuin johonkin op- luvun puoleenväliin.. kaikissa '90 ja uudemmissa xj:ssä on huoltomahdottomat navat, eli koko roju vaihdetaan uuteen jos kuluu loppuun.

Jos sulla on disconnect- akseli jostain syystä, niin sen alipainehärpättimen voi poistaa/ korvata vaijerikäyttöisellä
En mä ihan takuuseen mee siitä vakuumiudesta Jos semmonen on, se pitäis disabloida. Moottorissa alipaineet nyt vielä sietää mut mitään noin kuralle altista paikkaa en sois vääränpaineisena nähdä.

Kulutuksen lisääntymisestä tai vähenemisestä en oo niin huolissani, kaiken se kuitenkin syö mitä tankkiin valuttaa. Tarkotushan ois siirtyä fossiilittomien polttamiseen ja vielä jos vaan mitenkään mahollista saada tähän liittyen semmonen vihree parkkitarra. Sit vois parkkeerata jonnekin sitihippien näköpiiriin aiheuttamaan pahennusta.

Joo kattelin että ne Warnin navat ei oo ihan halvat, hyvä siis tietää ettei niitä tarvita ainakaan ihan heti. Onko napojen kuluttua loppuun parempi vaihtaa navat vai koko akselit? Miten kauan navat yleensä ees kestää?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.04.2011, 20:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Navat vaan vaihtoon, maksaa ulkomailta tilattuna vielä ihan siedettävästi. Suomesta ei kannata ostaa, ei ole vielä yhtään puljua tullut vastaan joka myisi kohtuuhinnalla laadukkaita napoja jeeppiin.

Navat kestää pikkupyörillä ja kohtuukiusaamisella hyvinkin 200tkm, isoilla pyörillä ja reilummalla rääkkäyksellä 50km- 50tkm

Siinä noi warnin navat on hyvät, että niissä tulee kunnon laakerit, mitä ei ole edes timkenin navoissa, sen navan hölmöstä rakenteesta johtuen. Siksi ne isoilla pyörillä hajoaakin..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2011, 12:07
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Noniin, nyt on pikkusen hankittu korjausta ja päivitystä. Suunnitelmat muuttu alkuperäsestä järjestyksestä kun kävi ilmi jousituksen tuskallisen hapero tilanne.

Takalatit siis vaihtu lievästi korottaviin ja etukierteet korotettiin palasilla. Iskarit on uudet joka nurkassa ja edestä alhaalta vielä tukivarret uusiksi. Aiemmasta deathwobblen aikeesta kaikki rippeet on tyystin kadoksissa ja laite käyttäytyy maantiellä ja kaupungissa esimerkillisesti.

Levikkeet sai kyytiä ja eteen hommattiin Warnin puskuri ja sille puolivahingossa kaveriksi jo nyt vinssi.

Seuraavaksi ois vuorossa siis varmaankin lukkoa ja panssarointia ja polttoaineen muutosta joustavampaan suuntaan. Edetään vielä siis täysin siviilirenkailla niine rajotuksineen kun niillä pääsee ja hätätilanteessa kiskotaan vinssillä yli.

Levikkeitä irrotellessa piti katkoa peräkoukun liitin ja kysymys kuuluukin että minkälainen liitin sille kannattais panna korvaajaks? 7-napaisessa ei oikeen oo tarjolla kärrylle virtaa joten kyseeseen siis kai tulis lähinnä 13-napaiset WeSt tai Jaeger. WeSt ois kiva kun siihen menee peruskärrit ilman adapteria.

Mistä näitä liittimiä saa tolkun hinnalla? Tai edes ollenkaan? Äkkiä vilkuillen kaikki myy 7-napasia sikahalvalla ja Jaegereita ok-hinnalla, mutta WeSt:ejä ei myy kukaan. Aattelin panna pistorasian jonnekin jemekseen pois hajoamasta ja käyttää kärryä kiskoessa välikaapelia. Näin kantotutkaksi jää ainoastaan koukku, joka yleensä kestää roolinsa mukisematta.

Pienempää askartelua on myös luvassa ovitiivisteitten ja takaluukkujärjestelyn sun muun suhteen. Hyviä vinkkejä toimivasta kalterista pitämään koirat takana saa tietty kertoa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, jeep, keltanokka, käyttis, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lähti ferrari lapasesta -Juuso- Chit-Chat 11 25.09.2009 20:04
Lupaan ja vannon wannabee Chit-Chat 8 04.03.2008 16:26
Lupaan etten... (varo isohko kuva) pee Chit-Chat 17 22.02.2006 12:52
Kodinkoneliike lähettää terveisiä Offareille pee Chit-Chat 3 17.02.2006 20:31
BJ:n SOA:sta vielä... Skodillac Tekniikka & Jutustelu 4 17.01.2006 21:06


Sivu luotu: 11:12 (GMT +2).