![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pultti tuskin kestää perään ajoa, mutta sitten särkyy jo muutakin. Katsuri sanoi, että ei heitä kiinnosta miten se on tehty, kunhan se on jotenkin järkevä (esim. 3mm palkkia ja tukevasti kiinni) ja siten että pykälät täyttyy eli 55 cm maahan ja pituus auton leveys miinus 10cm per puoli. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 21.03.2011 17:33 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ihan näppärän oloinen ratkaisu. Eikä unohdu metsäänkään niin helposti kun on toi huomioväritys!
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Rumahan se on kuin perkele, mutta näppärästi toteutettu ja ajaa varmasti asiansa. Asiallista protestihenkeä mukana!
![]() Itse en kyllä pitäisi alleajosuojaa paikalla kuin leimakonttorille ajaessa ja sieltä poistuessa, muuten se olisi autotallissa hyvässä tallessa
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Todella hieno alleajosuoja! Selkeesti teen samanlaisen omaan XJ:hini sit joskus kun on korotusten aika. Hyvä viritys ja väritys
![]() Panssari näyttää siltä että se päästäis liukumaan kohtuuhyvin esteistä yli, hintana tietty varmuus että paskat pysyy kyydissä. Eipähän oo joka kyläMMiähellä omaa suota aina mukana. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pitänee kevään mittaan zuumailla panssarin toimivuus ja rakentaa sitten vaikka koko alustan peittävä isompi tilalle, jos tuntuu ettei riitä. Nyt Hauholla rymytessä ei panssari tainnu edes lumesta kostua, joten katotaan miten käy syvemmissä mutaspooreissa keväämmällä...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Pitkään odotettu muutos on nyt sitten virallista! Roiskeläpät pitäisi kuulemma vielä laittaa. Ei kelvannut selitys niiden irtoamisesta maastokeikalla. Ovat kuulemma TIEliikennelain mukaan oltava... Kaippa ne vois sitten aikanaan katastukseen laittaa. Mutta leima siis on nyt.
Seuraavaksi alan rustaamaan niitä Timo_L:n mainitsemia leaf spring shackle relocation bracketseja, vai mitä ne nyt oli... 45° kulma riipukkeelle lienee optimaalinen, vaikka olen joillakin nähnyt jopa horisontaalisia (0°) asennuksia...? Mallia sain täältä http://www.cherokeetalk.com/forum/f6...brackets-9684/ , mutta ajattelin harrastuksen mukaisesti väsätä palikat neliöputkesta rälläköimällä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 25.03.2011 15:53 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
On teillä siellä suunnalla tiukkoja katsastajia!
![]() Jos haluat lisää vihjeitä shackle relocation boxeihin, niin kattopas sellainen kuin Eric's XJ, sillä on hyvät kuvat koko operaatiosta nettisivuilla (oiskohan ollut www.ericsxj.com)
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
20 § (21.4.2009/256) Roiskesuojat 1. N1-luokan ajoneuvon, joka ei täytä liitteessä 1 olevan I osan 37 kohdassa tarkoitetun moottoriajoneuvojen lokasuojia koskevan jäsenvaltioiden lainsäädännön lähentämisestä annetun neuvoston direktiivin 78/549/ETY vaatimuksia, roiskesuojien tulee ulottua leveydeltään vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta vähintään 30° eteenpäin ja vähintään 50° taaksepäin. Roiskesuojan takaosa renkaan tai paripyörillä uloimman renkaan keskeltä mitattuna ei saa päättyä sen vaakasuoran tason yläpuolelle, joka kulkee 150 mm renkaan pyörimisakselin yläpuolella. 2. Muun kuin M1- ja N1-luokan ajoneuvon roiskesuojien tulee ulottua leveydeltään vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta vähintään 30° eteenpäin. Roiskesuojan takaosan renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruinen osuus ei saa päättyä sen vaakasuoran tason yläpuolelle, joka kulkee 100 mm renkaan pyörimisakselin yläpuolella ajoneuvon ollessa kuormittamaton. 3. Roiskesuojan poikkileikkauksen tulee olla siten kourumainen, että kourun syvyys akselin yläpuolelta mitattuna on vähintään 30 mm. Kourumaisuus saa vähetä 1 ja 2 momentissa tarkoitettuja kulmia lähestyttäessä. 4. Roiskesuojan etäisyys akselista ei saa 1 ja 2 momentissa tarkoitettujen kulmien välisellä alueella olla renkaan halkaisijaa suurempi. 5. Erityistä roiskesuojaa ei vaadita, jos ajoneuvon korin tai lavan pohja tai muu päällirakenne tarpeellisin lisälaittein muodostaa tässä pykälässä määriteltyä vastaavan suojan roiskumista vastaan, eikä maastoautossa tai muussa erikoistarkoitukseen valmistetussa ajoneuvossa, jossa roiskesuojien käyttö oleellisesti hankaloittaa ajoneuvon käyttöä. 6. Ajoneuvon, joka on EY-tyyppihyväksytty autojen ja perävaunujen puitedirektiivin mukaisesti, katsotaan täyttävän tässä pykälässä säädetyt vaatimukset.
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 25.03.2011 19:01 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Pitänee kevään mittaan zuumailla panssarin toimivuus ja rakentaa sitten vaikka koko alustan peittävä isompi tilalle, jos tuntuu ettei riitä. Nyt Hauholla rymytessä ei panssari tainnu edes lumesta kostua, joten katotaan miten käy syvemmissä mutaspooreissa keväämmällä...
[/QUOTE]On se kova puhumaan !!!!!!!!!!! Olihan se nyt mahastaan kiinni siellä!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Jopas tämä kuraläppäropleema onkin monimutkainen juttu! Ihan kuin alleajosuoja ei olisi ollut riittävän hankala tapaus.
![]() Momentin 20 kohta 5. on minusta kyllä niin selvä, ettei sen perusteella pitäisi olla tulkinnanvaraa. Pitää näyttää ko. kohtaa äijälle, kun sitä seuraavan kerran näen; katsotaan mitä sanoo. Kokemus vain on, että asiakas jää katsureille kakkoseksi. Lainaus:
) No, katotaan nyt vielä kesämmällä, miten panssari toimii mudassa ja kivikossa. Veikkaan vaan, että rakenteluhimot yltyy ja iso panssari tulee jokatapauksessa...Juu. Paikan (Kantolan autokatsastus) omistaja/johtaja on Yksityisten Katsastusasemien Liiton hallituksen jäsen. Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Pikku pulma vaan, että jos se ei ole paikallaan ja kun otteessa lukee korjauskehoitus, niin siitäpä paukahtaa ratsiassa sakot! Seuraavan katastuksen jälkeen homma poistuu (otteesta).
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
| Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
| Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
| Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |