![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
aina törmää tähän samaan juttuun että 2L moottorit ei kelpaa mihinkään!!! kertokaa mulle nyt ihan aikuisten oikeesti että mikä vika niissä on. aika monta hiluxia ja hiacee ja missä kaikissa näitä esiintyykään liikkuu näiden voimin. ei ne raketteja ole ja hankala niistä on rakettimoottoria tehdäkkään mutta pienellä budjettipiristyksellä ihan käyttökelpoinen kone.
jos ajattelee vaikkapa runnerin dieselöintiä niin millä muulla moottorilla pääsee hommasta niin helposti ja halvalla kuin 2L sukuisilla koneilla. sit jos haluaa harrastaa ja tehdä kaiken uusiksi ja viettää tallissa paljon aikaa selvittää juttuja ja vääntää sovitteita jne. niin sit on sama että mitä sinne työntää. ja silti lopputulos voi olla aikalailla arveluttava käytettävyyden kannalta. jos siis käyttöpeliä tekee niin sit sellanen moottori mitä siellä on alkujaan ollutkin, ja jos harrastaa niin sit jotakin muuta. sen on vuosien varrella oppinut että jos ei ole sorvia ym. työkaluja itsellä käytössä ja kykyä käyttää niitä niin kaikki maksaa paljon, rakentaminen vie tolkuttomasti aikaa kun kaikki pitää sovittaa ja kehitellä, ei käy kardaanit, ei käy sähköt, ei käy korvakkeet ja ei mikään muukaan. ns. pikkuswapista, parin illlan hommasta tulee kuukausien tai vuosien homma. mutta jos on itsellä tai kaverilla tilat joihin halvaannuttaa auto em. ajaksi, on työkaluja, kykyjä tehdä, rahaa ja kavereita niin mikä jottei. muussa tapauksessa kannatta herätä todellisuuteen. mutta jos itse lähestyisin moista ongelmaa niin ehdottomasti 2,4 diesel ahdettuna, löytyy varaosia, on halpa, on toimiva, saa sieltä keston kärsimättä helposti 130-150 ponia, ja mikä parasta sen niin saa käymään autoon helposti. ja ei noi esille tulleet moottoritakaan ole ihan ongelmista vapaita, on hintaa jne. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
hepheijjaa pajalla ollu taas päivän ja rekkariakin kahtelin- ei oo vähäpäästöinen.
Haukkukaa kuka haukkuu mutta 2.4 dsl koneen eilen tuohon ostin.. ahdin kylkeen ja josko se mulle välttäs. Mitä lappuja tarttee katastukseen kun kone on ostettu yksityiseltä ja on hiace -95 sta.. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
olisko kellään joutilasta lj:n, hiluxin (jne mistä se nyt passaakaan) kytkinkoppaa tarjolla harrastaja hintaan.. saa tarjota muutakin osaa mitä nyt kuvittelette tarvittavan tähän moottori svappiin..
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se että hankkii 2LT:n muuttaa asiaa vain siten että siinä on vähän enemmän vähäistä vääntöä... Sitten kun sitkeästi virittää lonpsa levällään noita koneita niin samalla rahalla tulisi hankkimaan 1KZ- T koneen. Ei näitä asioita hirveesti tarvi enää puolustella. Totuus on karu ja aiheuttaa kylmiä väreitä ![]() ![]() ![]()
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
dieselöinti | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.09.2010 07:50 |
c303 dieselöinti? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 02.05.2009 17:40 |
Vähäpäästöisen dieselöinti | Mikko Virtanen | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.12.2007 00:41 |
Uaz dieselöinti | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 19.12.2007 08:25 |
Dieselöinti | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.09.2005 15:39 |