Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2011, 11:03
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Saisko sinne ängättyä 6-dieselin? HJ-61 pata tai hj-60 turbon kanssa olis hjuva.
Ei taida sopia...?

Tai sitten bj-71/dynastiasta 13B-T.

Minä en edes huonona vitsinäkään lähtisi 2.4 pataa sinne sovittamaan. On se niin patalaiska mjoottori. Maksaa rahaa mitäänsanomattomasta pannusta.

Toisaalta kun lähtee tekemään niin kannattaisi miettiä jotain muunkin valmistajan tuoreempaa pataa nokalle. Merssu, volkkarin vitonen tms...
B ja H-sarjan koneet ovat niin kauhian painavia...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2011, 12:04
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

aina törmää tähän samaan juttuun että 2L moottorit ei kelpaa mihinkään!!! kertokaa mulle nyt ihan aikuisten oikeesti että mikä vika niissä on. aika monta hiluxia ja hiacee ja missä kaikissa näitä esiintyykään liikkuu näiden voimin. ei ne raketteja ole ja hankala niistä on rakettimoottoria tehdäkkään mutta pienellä budjettipiristyksellä ihan käyttökelpoinen kone.

jos ajattelee vaikkapa runnerin dieselöintiä niin millä muulla moottorilla pääsee hommasta niin helposti ja halvalla kuin 2L sukuisilla koneilla. sit jos haluaa harrastaa ja tehdä kaiken uusiksi ja viettää tallissa paljon aikaa selvittää juttuja ja vääntää sovitteita jne. niin sit on sama että mitä sinne työntää. ja silti lopputulos voi olla aikalailla arveluttava käytettävyyden kannalta. jos siis käyttöpeliä tekee niin sit sellanen moottori mitä siellä on alkujaan ollutkin, ja jos harrastaa niin sit jotakin muuta.

sen on vuosien varrella oppinut että jos ei ole sorvia ym. työkaluja itsellä käytössä ja kykyä käyttää niitä niin kaikki maksaa paljon, rakentaminen vie tolkuttomasti aikaa kun kaikki pitää sovittaa ja kehitellä, ei käy kardaanit, ei käy sähköt, ei käy korvakkeet ja ei mikään muukaan. ns. pikkuswapista, parin illlan hommasta tulee kuukausien tai vuosien homma.

mutta jos on itsellä tai kaverilla tilat joihin halvaannuttaa auto em. ajaksi, on työkaluja, kykyjä tehdä, rahaa ja kavereita niin mikä jottei. muussa tapauksessa kannatta herätä todellisuuteen.

mutta jos itse lähestyisin moista ongelmaa niin ehdottomasti 2,4 diesel ahdettuna, löytyy varaosia, on halpa, on toimiva, saa sieltä keston kärsimättä helposti 130-150 ponia, ja mikä parasta sen niin saa käymään autoon helposti.

ja ei noi esille tulleet moottoritakaan ole ihan ongelmista vapaita, on hintaa jne.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2011, 17:49
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

hepheijjaa pajalla ollu taas päivän ja rekkariakin kahtelin- ei oo vähäpäästöinen.
Haukkukaa kuka haukkuu mutta 2.4 dsl koneen eilen tuohon ostin.. ahdin kylkeen ja josko se mulle välttäs. Mitä lappuja tarttee katastukseen kun kone on ostettu yksityiseltä ja on hiace -95 sta..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2011, 01:23
beejii45 beejii45 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.12.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 26
Perusasetus

olisko kellään joutilasta lj:n, hiluxin (jne mistä se nyt passaakaan) kytkinkoppaa tarjolla harrastaja hintaan.. saa tarjota muutakin osaa mitä nyt kuvittelette tarvittavan tähän moottori svappiin..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.03.2011, 14:39
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
aina törmää tähän samaan juttuun että 2L moottorit ei kelpaa mihinkään!!! kertokaa mulle nyt ihan aikuisten oikeesti että mikä vika niissä on.
Se että niissä ei ole vääntöä. Hyvin yksinkertaista. Selittää monen vaivan tuo hyvinkin pelkistetty totuus.

Se että hankkii 2LT:n muuttaa asiaa vain siten että siinä on vähän enemmän vähäistä vääntöä...

Sitten kun sitkeästi virittää lonpsa levällään noita koneita niin samalla rahalla tulisi hankkimaan 1KZ- T koneen. Ei näitä asioita hirveesti tarvi enää puolustella. Totuus on karu ja aiheuttaa kylmiä väreitä
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
dieselöinti Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 03.09.2010 07:50
c303 dieselöinti? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 8 02.05.2009 17:40
Vähäpäästöisen dieselöinti Mikko Virtanen Tekniikka & Jutustelu 11 26.12.2007 00:41
Uaz dieselöinti Calmari Tekniikka & Jutustelu 10 19.12.2007 08:25
Dieselöinti Tekniikka & Jutustelu 3 07.09.2005 15:39


Sivu luotu: 14:21 (GMT +2).