![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Terve, "härpättimet" ovat painoluokaltaan samankaltaisia, joskin pickup-mallin lavan takaosa, eli luukku, toimii "jarruvarjona" kokemusteni perusteella (lumen muoto talvella lavan peräosassa sekä pienempi ilmanvastus kovemmalla- pressulla peitetyllä kuormalla kaasupolkimenasennosta mitattuna): Joten todellisen kulutuseron saa vain itse mittaamalla. Itse kaupunkikulutus (ko. tietolähteen mukaan) molemmissa malleissa on sama, joten oletan "stop`n go" ajon suhteellisen vaikutuksen reagoivan samansuuruiseen omaan massaan samalla moottorilla (6.2Ld) ja (automaatti-) vaihteistolla samalla tavoin. Selkokielellä molempien kaupunkikulutus on yhtä suuri massasta ja em. spekseistä johtuen, mutta korkeampi nelivetomalli kuluttaa 1l/100km enemmän, kuin lavamalli ilman nelivetoa maantieajossa. OK?
Viimeksi muokannut Mattius : 18.03.2011 22:02 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
No ei ole OK ![]() Jos verrataan kahden auton kulutuksia tuollatavoin, autojen täytyy olla samanlaisia, vain vetotapa erona. Tällöin nelivetoisen "täytyy" olla painavampi, joka taas selittää ainakin osan kulutuserosta. Muistaakseni Myytinmurtajat eivät vertailussaan saaneet kulutuseroja lavamallien välillä, kun toisessa oli luukku auki ja toisessa kiinni vertailun aikana
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Okei,
myytinmurtajat ovat sitten oikeimmassa. Mikäs myytti on se, että mutu on silti se "kaikkein oikein" valinta suhteessa Micran ja 4-Runnerin välisen valinnan suhteen? Arvostan sinua ja harrastevalintaasi, vaikka näppiksestäni puuttuvatkin japanilaiset-näppäinmerkit. T. Ex-ylipalkattu "valkoinenosaaja" |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Nyt joku voisi luulla minulla olevan Japanilainen auto, joka ei voi pitää paikkaansa, koska en ole vielä saunan takana jonossa
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
http://www.youtube.com/watch?v=r3aqHbD-O9E <---- mythbusterssin jakso missä tuota kulutusta mittaillaan pick upeilla lavan takaluukku auki ja kiinni.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Ite kokeilin HJ:llä ajaa luukku auki mutta eihän siitä nää mitään joten kokeilu jäi lyhyeksi
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
eli ei tule pahemmin säästöä vaikka ajelee lukot auki.
on vaan ilmeisesti alipainevuoto tai anturi/sähkövika, niin mitsus pysyy lukko päällä ajaessa, mutta rautalangalla saa pidemmälle matkalle solmittua kiinni ni ei tarvii jurnuttaa lukot päällä. mutta ei ravistele taikka tärrää, eli paikat on suhtkoht kunnossa. paitsi, että pitäis kattoo öljytilanne varmaan välillä... |
|
#8
|
|||
|
|||
|
No tuota... kyllä mun mielest hj:ssa hiukan kulutus tippuu kun ajelee navat auki.
Ja turhaan se etuperä siellä tyhjänä jauhaa. vähemmän ne sisuskalut siellä kuluu,kun eivät pyöri. Mielipiteet tietty kuin p-reikiä... jokaisella omansa! |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Kannattaako blazerilla ajaa luukku auki vai kiinni.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Ehdottomasti luukku kiinni niin ei tipu tavarat tielle.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Jolloin (tavaran) kulutus pienenee,samoin kuin ympäristön kuormitus.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Sprinter/LT kulutus? | AVRO | Chit-Chat | 11 | 07.03.2011 20:05 |
| RJ:n kulutus | RJ70 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.01.2008 19:00 |
| pa-kulutus? | -roadwarrior- | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.11.2007 21:57 |
| Cherokee, 2.5B, kulutus | yama43 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 03.11.2006 15:02 |
| LJ:n kulutus | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 17.05.2005 07:53 |