![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
taitaa ne nais puolisetkin tykätä tai sitten toi vaimo on erilainen nainen
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa |
#52
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän maasturista tekee huonon se, että sillä ei pääse ehjänä haastavista paikoista. Joku tuolla sanoi viisaana, että vinssiä tarvitaan vasta kun maasto-ominaisuudet loppuu. Ihan niin se ei mene. Vinssiä tarvitaan just silloin kun pitää päästä yli sellaisesta kohdasta mistä ei vaan palata takaisin. Jos tällaisessa paikassa ei ole tullut käytyä ei vielä ole ajettu maastoajoa, jota kannattaa ehdottomasti kokeilla.
Maasturi on huono myös, jos sillä ei voi ajaa tiellä mukavasti pitkääkin matkaa. Trailerilla kuskaaminen on jo anteeksipyyntö; "Eihän tällä nyt oikeesti voi ajaa muualla kuin suljetulla radalla ja lyhyitä sykäyksiä". Maastoauto on myös huono, jos siihen ei mahdu mitään. Ja jos se ei näytä eikä kuulosta miltään. Pienipyöräinen ja matala maastoauto ei ole hyvä. Eli uusi autokin voi teoriassa olla hyvä jos kuskin kantti kestää ajaa sen kunnolla kiville ja laikata kurakaaria sen verran että mahtuu kunnon rengasta alle. Ja kyllähän sellainen maasturi on huono, jota ei pysty rakentamaan hyväksi. Ja kun pystyy ite rakentamaan itelleen, omaan tarkoitukseen sopivan ja hyvän maastoauton niin se ei ole silloin huono. Toki voi ostaakin mutta hienompi juttu jos pystyy ihan ite tekemään ja niistä osista jotka siihen autoon on valmistettu. Valmiina ostettu tarkoittaa vähän sitä, että ei pysty tai viitsi. Ja jos joutuu toisista autoista haalimaan osia niin ne on usein hankala saada aidosti liikennekelpoisiksi ja luotettaviksi. Mutta kuten sanottu, jotkut voi osata senkin homman. Toivottavasti tämä oli aihe huomioon ottaen sopivan provoa tekstiä, uskoakseni sellaista oli tässä topikissa haettukin |
#53
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#54
|
|||
|
|||
![]()
Nojoo edellä olevaan pitkähköön avautumiseen vanhoista maastureista millääntavoin puuttumatta itse omistamistani huonoin maastossa oli Suburban, mut voi jestas et se oli mukava muuten!
Siksi saa kaikki juuttumiset anteeksi..ja kukapa käskee sellaisella lahnalla lähteä metsään rysyämään ![]() Muutamasta muusta en sano mitään ja nykyiseni on vielä arvoitus. Parhaan maastoauton äänen saa tselläni olleista puolestaan Hj-60 tai Bj-40, eikä vähiten jumalaisten vinssiensä vuoksi, jonka takia ehkäpä uskalsin ajaa huonompiin paikkoihin kuin niillä joissa ei vinssiä ole. Uskoisin silti että vinssinkäytön syy oli enempikin ratin ja penkin välissä kuin Toitsejen maasto-ominaisuuksissa, tiedä häntä sitten. Viimeksi muokannut oIIIIIo : 09.03.2011 19:33 |
#55
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Huonoimmaksi sanoisin myös yllämainittua Rangea. Törkeen matalat ripustukset ja paljon rikkoontuvaa heebeliä. Viimeksi muokannut yypy : 08.03.2011 16:45 |
#56
|
||||
|
||||
![]()
Miten näissä parempi/ huonompi keskusteluissa aina jossainvaiheessa päädytään taistelemaan hj:sta?
![]() Yleensä jotain harmittaa kun joku on kehunut hj:ta hyväksi ja sitten on pakko purkaa ahdistustaan kuinka paska se on. Näitä on siis muillakin palstoilla.Itseasiassa harvemmin näkee hj:ta kehuttavan ennekuin joku yrittää todistaa ettei sellaista kenenkään pitäisi omistaa. Mun hj on varmasti jonkun mielestä ihan paska mutta mää olen siihen oikein tyytyväinen, tiesin ostavani romun ja rakentelu on harrastustoimintaa. Oikeastaan olen siihen helvetin tyytyväinen kun muistelee edellistä -89 Isuzu trooperia joka oli aivan kirottu masiina. Hyvää siinä oli että opin korjaamaan lähes kaikkea autossa kun siinä joutui jotain korjaamaan toiseenkin kertaan. sitten kun löysi jostain osia niin nekin oli parhaimmillaan paskoja ja huonoimmillaan ei huolita sulattoonkaan.Silloin oli talvella aina mukana riittävästi lämmintä vaatetta että tarkeni kävelemään pidemmällekin ![]() Vaihdelaatikon synkronointi oli esimerkillinen, pykälät löytyi helposti ilman kytkintäkin ja muutenkin meni aina sukkana sisään.Tosin se laatikko piti ensin rempata kerran.. Multa siis ääni 90 luvun isutsulle ja tais ne pajerot olla tekniikaltaan ihan yhtä surkeita. Vaikka nyt pitikin etsiä huonointa niin aiemmin sanottiin viisaasti hyvästä että se on sellainen jonka pystyy muokkaamaan omaan käyttötarkoitukseen hyväksi. Harrastuskäytössä se voi tarkoittaa ajomieltymyksien mukaiseksi, jotkut tykkää kurarännistä, suosta,metsästä, kivikosta tai kalliosta. Järjetöntä riidellä mikä vakiomaasturi on paras kunnei sitä voi mitata millään, ja mielipiteet on kuin persereikä -jokaiselta löytyy sellainen. Viimeksi muokannut helmapelti : 08.03.2011 17:30 |
#57
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Pitkän auton kanssa ajaminen on haasteellista ja hauskaa.Nykyinen rengastus on 33"x12.5/15 ja ovat kyllä toimineet ![]()
__________________
Land Rover Serie III 109" 33-12.5/15 |
#58
|
||||
|
||||
![]()
Älä huoli, ei ole lajinsa ainoa edustaja tuolla saralla...
|
#59
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo kyllä mitään mahiksia tollasella uudella rangella pärjätä series 2-3 lantikalle. Molemmat löytyy pihasta.
|
#60
|
|||
|
|||
![]() rekisteröimätönLainaus:
|
#61
|
|||
|
|||
![]()
Erästä "vanhusta" lainaten ne on KAIKKI ihan paskoja!!! NO mut mun mielestä joissain on vähemmän vikoja???!!!
Niko69 taas nyypinä ![]() |
#62
|
|||
|
|||
![]()
Hei teillä on ihan väärä asenne! Ainoastaan to edellinen nyybi on oikeassa, kerro numero niin täältä tulee yx ääni enskuussa.
Lähtökohta on se, että kaikki on ihan paskoja, niillä ei pääse koskaan mihinkään (eikä taatusti ainakaan pois sieltä), ja ne on kokoajan rikki. Sitten kun joskus jostain pääseekin ajamalla niin tuntee itsensä melkein kuninkaaksi, kun se rottelo ei jäänytkään taas jumiin tai hajonnut. Sitten palataan nopeesti arkeen, eli leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, joista parhaat palat on tietty koettu jo moneen kertaan aikaisemminkin. Huonoin maastoauto on range, koska mulla on sellanen. Oikeestaan se on vilä huonompi kuin huonoin kun mulla on niitä useampi (vaikka kaikki ei oikeita maastoautoja olekaan). Toisex huonoin on suska, kun pojalla on sellanen. Kolmannex huonoin on tojota kun mä tunnen yhden hepun jolla on sellanen, ja se (tojota siis) haiseekin niin pahalle. Kaikki muut on neljännex huonoimpia, hajuista riippumatta. Viimeksi muokannut Paavo : 10.03.2011 22:19 |
#63
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitäisköhän mun vaihtaa toi nicki käyttöön. |
#64
|
||||
|
||||
![]()
Vaihda vasta kun tuut vanhaksi.
Niin ja paskin maasturi on kiistämättä Toyota. Sen merkkiset ainakin on mulla lukumäärällisesti eniten teettäneet remonttia.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Huonoin maastoauto?
Ei verrata muihin kulkuneuvoihin, vaan maastoautoja keskenaan? Mulla on ollu monenlaisia. Muutama huomio muutamista rekisteroidyista: Teknisesti heikoin oli Uaz. Maantiella huonoin oli BJ Kokoisekseen surkein etenija oli Proto Sisu omilla renkaillaan. Maantiemaastureista paras oli ML 400. Kestavin maantiemaasturi oli HDJ 80 Syvimmalle upposi Scania 6x6 ex Ruotsin armeija. Karmein ohjaamo on Volvossa.4x4 ja 6x6. Nykyinen ajokki ML 320 bensa ja on hieno peli. Eri planeetalta tulevat sitten rakennellut laitteet. ![]() Ja vittuako se kellekkaan kuuluu milla ajan. |
#66
|
|||
|
|||
![]() Duster.
Naurettavin loukku mikä tulee mieleen on eräs vehje jonka nimi oli muistaakseen joku duster,merkki ei ollu Simca mut oli kuitenki sama auto erinimellä vaan. Etuvetonen tietty ja samanlaiset puskavalot ku esim. Jeep cherokeessa siel tuulilasin yläkulmissa. Ihan saatanan kusinen pyydys! Jos kiinnostuitte ni se on ainaki jossain kirjassa,olikohan Worst cars ever tai joku sellanen..
|
#67
|
||||
|
||||
![]()
Daciahan tekee nykyjään tuolla nimellä, paska mikä paska. Hengenvaarallinen kolarissa, testistä tuli aika huonot pisteet.
tuoltahan se löytyki: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous...363507&ext=rss |
#68
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa silti tuollainen Duster olla kolarissa monta kertaa turvallisempi kuin nämä 80-90 luvun maasturit. Enpä haluaisi olla tuon BJ:n kyydissäkään jos se ajetaan katolleen tai joku yhtä korkea auto tulee kylkeen.
BJ taitaa olla koriltaan heikoimmasta päästä, ohutta ruosteista peltiä pikku pultein kasassa ja katto jotain vanhaa haurasta lasikuitua. Eikä ne saman ikäluokan ja vähän uudemmatkaan japsimaasturit tunnu sen tukevampaa peltiä juuri olevan. ![]() |
#69
|
|||
|
|||
![]()
No tämä onkin offipalsta jonka jäsenet harrastavat maastoautoilua ja siski ovat valinneet ajoneuvoksi maasturin.jos sä pärjäät farmarilla niin sehän on hyvä sulle, Se että sulla ei oo tarvetta paremmalle maavaralle tarkoittanee sitä että asustelet kerrostalos tai rivarin pätkäs. Itse asun sellaisesa paikassa että esim tänä talvena olisi jääny monena aamuna lähtemättä ilman "oikeaa maasturia" (lj70) 300m pihatietä keskellä peltoaukeaa ja kun lunta tulee 20cm yös helevetinmoisen tuulen kans ni sitä on siinä tiellä aamulla reilusti yli puoli metriä silloon on ihan turha meille yritää millää neliveto farkulla.
|
#70
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itsekin asun peltoaukean takana ja olen mielessäni perustellut sen juuri huonoilla keleillä sun muilla miehekkäillä jutuilla että on tarttenut vanhaa ooppelin reuhkaa korotella ja ostaa isoja renkaita ja ketjuja jne. Sitten kuitenkin kun sitä lunta tulee, niin tulee käytyä aamulla auraamassa tie traktorilla, että "muutkin pääsee" ![]() Ihan rehellisesti on tullut tarpeeseen tänä talvena kaksi kertaa: kerran käytiin mökillä umpihangessa ja tartti jo tiputella ketjutkin alle ja kerran piti kaverin neliveto(maasto)autoa auttaa hangesta. Muuten on ollut ihan harrastelua eli leikkimistä ja turhan takia kiinni jäämistä ![]() Ja aivan totiseksi tosi-offiksi meni vasta silloin kun tuli livautettua traktori ojaan juuri aamulla ennen töihin menoa ja sai vielä kuitenkin sen poiskin sieltä omin avuin. Oli kieltämättä noilla "harrastuksilla ja leikeillä" osuutta siihen, että tuli varmisteltua sitä sun tätä ja mietittyä useammalta kantilta ennenkuin edes lähti yrittämään. Ja jos vielä aiheeseen palaten, niin mahtaisko se huonoin maastoauto olla se, jossa on paskin kuski? |
#71
|
|||
|
|||
![]() Matra rancho.
Juu,kirja on The world´s worst cars ja siinä mainittu Matra rancho,näyttää kovasti disco lantikalta. Valmistettu 1978-84 ja englannissa. 1442cc kone ja 1179kg ja kirjaa lainaten "it was just a poor-quality car" no tuohon aikaan oli yleistä englannissa,itse asiassa kirjassa mainitaan eniten juuri englantilaisia autoja. On siellä jenkkejä,saksalaisia,italialaisia, ja muutama japsikin. Kirjaan pääsyn syy vaihteli suuresti huonon laadun tai huonon menestyksen tai rumuuden välillä.
|
#72
|
||||
|
||||
![]() Eikös se näin ole?Lainaus:
![]() ``Urheilu haisee hielle, harrastukset polttoaineelle.´´ ![]() ![]()
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#73
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä syy miksi ajan maasturilla ![]() |
#74
|
||||
|
||||
![]()
kyllähän melkeinpä kaikissa on omat viat ja hyvyydet.. huonoin minun mielestä on toyotan lj joka perustuu ihan täysin omiin kokemuksiin.
-hyvä on tietenkin oma Range rooveri parilla pikku muutoksella. parasta ei taida ollakkaan.. ![]() -onhan se mukavaa ku nyybit huutelee ku ovat vaan niin katteelisia ja pers aukisia etteivät voi laittaa oikiaa maasturia ja rassata sitä vappailla/joutoajalla.
__________________
toyota lj73 |
#75
|
||||
|
||||
![]()
datsunkit ja suikat on mahtawia, muusta en sitte köyhänä tiijäkkään...
__________________
kötköttimet on kivoja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan O. maastoauto | jukkan | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 12.12.2009 01:59 |
Ostetaan Maastoauto | keranha | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.12.2008 22:57 |
Vuoden huonoin polli | Joukka | Chit-Chat | 43 | 01.07.2005 09:09 |
huonoin öljy: | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.08.2003 09:04 |
Huonoin maastoauto | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.05.2003 19:38 |