![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Ratakisojen malli
Lainaus:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Noissa officrosseissahan on laskettu tähän mennessä kierroksia, niin kyllähän silloin eniten kierroksia ajanut täytyy olla voittaja. ratakisoissa kun se kierrosmäärä on määrätty niin silloin tietenkin ensimmäisenä tuon kierrosmäärän ajanut on voittaja. Motocrossissa taas on ajoaika esim. 25min. + 2 kierrosta, motocross taas on nimeltään ainakin lähimpänä officrossia. mutta jos näitä kisoja järjestetään lähinnä huvin vuoksi niin toi kierrostenlasku olis varmaan järjestäjien kannalta mukavin
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Eikös offroadissa ole kyse siitä, kuka pääsee pisimmälle? (Eli eniten kierroksia?)
Jos eniten kierroksia ajanut voittaa, huolimatta siitä ajaako maaliviivan yli ajan päätyttyä, riittää kisassa vauhtia ja vaarallisen näköisiä tilanteita. Jos pitää päästä maaliin, suzukimiehet köröttelee litrasillaan varmaan päälle ja katsojat nukahtelee radan varteen.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#4
|
|||
|
|||
sääntö jäppäsy
Moi
meidän aivoriihenriiihen ehotus kisa kestää esim 20 kierrosta tai 2 tuntia kumpi tulee ensin täyteen kuka ajaa ekana 20 kierrosta voittaa muut sijat kierroslukujen ja maaliintulojärjestyksen mukaan tai kun kaksituntia tulee täyteen kierrosten lasku lopetetaan ja ajetut kierrokset ratkaisee samalla kierrosmäärällä maaliintulo järjestys ratkaisee jos esim kolme autoa ajaa saman kierrosmäärän ja jää kahdentunnin jälkeen ns.viimeiselle kierrokselle niiden sijoitus on sama paitsi sitten kun saadaan ratatuomarit ja kilpailuaika reaaliajassa koko rataalueelle silloin kahden tunnin jälkeen keskeytyspaikka ratkaisee - ossi- PS. kattokaa vittu formuloita ei sen tarvi olle sen vaikeampaa tai tehdään tähänkin todella vaikeat ja sellaiset että joka säännöstä voi tehdä viisi tulkintaa ; ) |
|
#5
|
|||
|
|||
spekulointia
eikö ensin pitäisi saada edes jotain tuloksia ennen ku voi yritää niitä tulkita. esimerkisi ajettuja kirros määriä tai jos joku on oikeasti keskeyttänyt tekemällä siitä ilmoituksen.tai mainita säänöissä mikä on keskettäminen.joka tapauksessa jos tuloksia ei ole ei kyseessä ole kilpailu vaan harjoitukset ym.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
No soita ja kysy?
|
|
#8
|
||||
|
||||
Tulokset!
Tulokset täytys kyllä julkasta viimestään NY oli ne nyt sittä laskettu sääntöjä mitä hyvänsä käyttäen.
Toi 15min. aikaa ajaa viimenen kierros sääntö on musta perseestä, ku se mahdollistaa sen että 3 kierrosta ajanu voittaa 25 kierrosta ajaneen. Ja sitte se mahdollistaa sellasen kikkailun että ku auto ihan paskana mutta juuri ja juuri saattaa liikkua (esim raidetanko poikki) nilkutellaan maaliviivan tuntumaan odottamaan että kilpailuaika päättyy ja sen jälkeen yritetään ylittää se maaliviiva. Jollonka kisan tasanen kärki ajaa tosissaan viimestä ratkaisevaa kierrosta ja maaliviivan tukkii pari autoo joissa repsikka kääntelee käsin etupyöriä. Heinolassa maaliviivan tuntumassa oli muutenkin aina suma. Eli se voittakoon kuka ajaa pisimmälle, ja kun aika loppuu ni kaikki seis. Jos tää vaatii liikaa ukkoja kelloja lippuja radan varteen ni ajetaan sitte vormula säännöillä. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() kauhee aika! Muutamien (niin kuskien, kuin katsojienkin) kanssa keskustellu näistä crossikisoistakin, niin enemmistö on ollut kyllä sitä mieltä, että tunti olis ihan ihan maximi ajoaika. Perustelut, vanhat kuskit ei jaksa veivaa Katsojille enemmän säpinää ja seurattavaa, kun ajoaika lyhyt ja porukka näin ollen yrittää enemmän. Myös lyhyehkö rata osan mielestä plussaa, koska silloin on enemmän tilanteita ja kuulemma adrenaliini taso pysyy korkealla paremmin. Toiset taas ei tykkää, jos on paljon säpinää ja tapahtumia.......heille suosittelisin shakkia tai jotain muuta, kuin officrossia ![]() ![]() ![]()
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
mitä jos olis 2 kertaa 45min ja laskettas ns: kokonais kilpailu pisteet.
sais kumpaanki luokkaan 2 lähtöä ja ois mahollisuus parantaa sijoituksia jos eka setti meni huonosti. laittas viellä lähdöt luokittain vuoronperään jäis kummallekki luokalle korjaus aikaa lähtöjen välillä. ja eikös toi keskeytys homma mene sillee että jos poistut radalta kisan aikana se on ilman muuta keskeytys. mutta jos pysyt kilpailussa/kilparadalla loppuun asti ja kilpailu aika loppuu laskettaan ajetut kierrokset vaikket päässytkään ns viimeisen kierroksen maaliin. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Välitankkaus mahdollisuus pitää vaan hoitaa jotenkin. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Moi,
> Officrossin tuloksia SÄÄNNÖILLÄ Miten lasketaan keskeyttäneeksi? Auto ei enää liiku? Pitääkö olla rikki, vai rittääkö että on jumissa? Vinssi hajalla (tai sitä ei oo), ja kukaan kilpailijoista tai järjestäjis ei ehdi tai pysty auttamaan jumissa olijaa liikkelle. Vai ei päässyt ajoajan päätyttyä viimeisen kierroksen loppuun? > ja eikös toi keskeytys homma mene sillee että jos poistut radalta kisan aikana se on ilman muuta keskeytys. > mutta jos pysyt kilpailussa/kilparadalla loppuun asti ja kilpailu aika loppuu laskettaan ajetut kierrokset vaikket > päässytkään ns viimeisen kierroksen maaliin. Eli kannattaa jäädä vaihtamaan sitä raidetankoa keskelle rataa että pääsee tuloslistalle? Mieluummin niin että halvaantuneen auton voi siirtää radan ulkopuolelle korjauksen (tai koko loppukisan) ajaksi. Jos tankkaukset ja ei-halvaantuneiden autojen hoito tehdään touhulle erikseen varatulla alueella (ratavarikko), niin ei saa laskea keskeyttäneeksi. Esitetyt ajoaikajutut (XX kierrosta, XX minuttia plus X kierrosta, useampi lyhyempi erä) on hyviä. Esim. tuo XX kierrosta on aika selkeä, kuka ajaa ne täyteen ekana voittaa, ihan sama vaikka kisan kuluessa tekis mitä. Mutta jos tilanne radalla ei olekaan ennakoitu, ja kierrosten ajaminen kestää huomattavasti arvioitua kauemmin, niin kisa venyy, ellei kierrosten määrää pudoteta kisan kuluessa, ja onko sekään taas sitten kovin selkeä asia. -Paavo Viimeksi muokannut Paavo : 14.03.2011 09:29 |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#14
|
||||
|
||||
Mönkijät
ja ATV/UTV porukalle tietenkin riittäisi se 2X30min
jos kisojen aikataulut vaan riittäisi, olisi se lusissa käytössä ollut aika-ajo lähtöjärjestykseen ihan mukava lisä
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| officrossia keväällä Tylylässä!!! | uokki | Chit-Chat | 6 | 13.12.2010 22:47 |
| officrossia keväällä Tylylässä!!! | uokki | Tapahtumat | 31 | 08.09.2010 20:37 |
| Rallisprinttiä Heinolassa | uokki | Tapahtumat | 8 | 13.03.2010 07:37 |
| 16.4 heinolassa | tapsa4x4 | Tapahtumat | 22 | 20.04.2006 12:10 |
| OT: Maarataa Heinolassa. | HannuNurminen | Tapahtumat | 1 | 20.07.2005 17:03 |