![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Säännöt sanelee ja niillä mennään
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Uuh.. Eipä tullut Raajärvellä ekassa kisassa eteen tilannetta jossa paljon kierroksia ajanut olisi keskeyttänyt, eikä tällaista tullut etukäteen pohdittuakaan, mutta nyt varmaan tarttis... seuraava kisa parin kuukauden kuluttua (21.5.)
Puolesta: ihan sama montako kierrosta on ehtinyt ajaa, jos ei pääse viimeisellä kierroksella (ajoissa) maaliin (=kierroksen loppuun) niin katsotaan keskeyttäneeksi ja jää (jaetulle) viimeiselle sijalle. Vastaan: tämä on nopeuskisa, ihan sama vaikka ajaa kaikki kierroksen kisan alkupuoliskolla ja sitten ratkeaa ryyppäämään, jos kukaan ei aja enemmän niin se känniääliö tietenkin voittaa. Mites ratakisoissa menee, esim. formula ykkösissä? Jos joku ajaa sata kierrosta tunnissa ja sitten menee huussiin toiseksi tunniksi, ja kaikki muut ehtii kahdessa tunnissa vaan 95 kierrosta, voittaako se paskaa vääntävä heppu? Tasakierroksilla olevien keskinäinen paremmuus on helppo; kumpi ehtii viimeisen kierroksen ekana loppuun (=maaliin) on parempi, ja jos kierros jää kesken niin pidemmälle ehtinyt on parempi. Pitääkö officrossin sääntäjä alkaa puimaan omassa topikissaan, vai jatketaanko tässä? -Paavo Viimeksi muokannut Paavo : 12.03.2011 20:23 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
lukekaas tämä vielä ajatuksen kanssa: "Ajoajan täytyttyä vajaa kierros ajetaan loppuun, ja maaliintulojärjestys määrää yhtä monta kierrosta ajaneiden keskinäisen järjestyksen. Mikäli viimeinen kierros kestä yli 15 minuuttia, katsotaan se keskeytyneeksi, ja kilpailijoiden tulee siirtyä pois radalta. Palkintosijoja ei jaeta, jos viimeinen kierros jää kesken pidemmälle ehtinyt on parempi." Missä sanotaan että eniten kierroksia ajanut ei voittaisi? Tuossa käsitellään enemmän kisan loppumista (ajoajan täytyttyä ei enää pääse uudelle kierrokselle) ja samalla kierroksella olevien keskinäistä paremmuutta, sekä tilannetta jossa viimeinen kierros jää kesken. Oma mielipide on, että eniten kierroksia ajanut voittaa, ihan sama vaikka vääntäis torttua tai vaihtais raidetankoa kun muut ajaa viimeistä kierrosta. Crossi on nopeuskisa, paremmus ratkaistaan sillä kuka ehtii ajoajan puitteissa pisimmälle, riippumatta siitä onko auto lopuksi ajokuntoinen vai ei (rikki, jumissa, parkissa). 25 kierrosta on enemmän kuin 3, ihan sama miten laskee. -Paavo PS. ylläoleva (alunperin Iironsian lainaama) teksti siis Raajärven elokuu-2010 säännöistä, mutta tulevaan (toukokuu-2011) kisaan on tarkoitus käyttää samoja tekstejä, ellei yksissä tuumin (kilpailijat + kisajärjestäjät) jotain muuta hyväksi havaitse. Viimeksi muokannut Paavo : 12.03.2011 20:21 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
mun mielestä nopeus/kestävyys/taito kisa. onko se pakko olla tiety aika joka ajetaan? järjestäjä määrää ratatietämyksensä perusteella että MONTAKO kierrosta kisa kestää, ekana vaaditun kierrosmäärän saavuttanut on voittaja. sit odotellaan loput maaliin siltä kierrokselta jolla voittaja sai kierrokset täyteen ja ynnätään että montako kierrosta tuli täyteen. ja jos tekniikka pettää niin se on siinä!
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Ratakisojen malliLainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noissa officrosseissahan on laskettu tähän mennessä kierroksia, niin kyllähän silloin eniten kierroksia ajanut täytyy olla voittaja. ratakisoissa kun se kierrosmäärä on määrätty niin silloin tietenkin ensimmäisenä tuon kierrosmäärän ajanut on voittaja. Motocrossissa taas on ajoaika esim. 25min. + 2 kierrosta, motocross taas on nimeltään ainakin lähimpänä officrossia. mutta jos näitä kisoja järjestetään lähinnä huvin vuoksi niin toi kierrostenlasku olis varmaan järjestäjien kannalta mukavin
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eikös offroadissa ole kyse siitä, kuka pääsee pisimmälle? (Eli eniten kierroksia?)
Jos eniten kierroksia ajanut voittaa, huolimatta siitä ajaako maaliviivan yli ajan päätyttyä, riittää kisassa vauhtia ja vaarallisen näköisiä tilanteita. Jos pitää päästä maaliin, suzukimiehet köröttelee litrasillaan varmaan päälle ja katsojat nukahtelee radan varteen.
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
|||
|
|||
![]() sääntö jäppäsy
Moi
meidän aivoriihenriiihen ehotus kisa kestää esim 20 kierrosta tai 2 tuntia kumpi tulee ensin täyteen kuka ajaa ekana 20 kierrosta voittaa muut sijat kierroslukujen ja maaliintulojärjestyksen mukaan tai kun kaksituntia tulee täyteen kierrosten lasku lopetetaan ja ajetut kierrokset ratkaisee samalla kierrosmäärällä maaliintulo järjestys ratkaisee jos esim kolme autoa ajaa saman kierrosmäärän ja jää kahdentunnin jälkeen ns.viimeiselle kierrokselle niiden sijoitus on sama paitsi sitten kun saadaan ratatuomarit ja kilpailuaika reaaliajassa koko rataalueelle silloin kahden tunnin jälkeen keskeytyspaikka ratkaisee - ossi- PS. kattokaa vittu formuloita ei sen tarvi olle sen vaikeampaa tai tehdään tähänkin todella vaikeat ja sellaiset että joka säännöstä voi tehdä viisi tulkintaa ; ) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
officrossia keväällä Tylylässä!!! | uokki | Chit-Chat | 6 | 13.12.2010 22:47 |
officrossia keväällä Tylylässä!!! | uokki | Tapahtumat | 31 | 08.09.2010 20:37 |
Rallisprinttiä Heinolassa | uokki | Tapahtumat | 8 | 13.03.2010 07:37 |
16.4 heinolassa | tapsa4x4 | Tapahtumat | 22 | 20.04.2006 12:10 |
OT: Maarataa Heinolassa. | HannuNurminen | Tapahtumat | 1 | 20.07.2005 17:03 |