Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.03.2011, 22:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Säännöt sanelee ja niillä mennään


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IironSika Näytä viesti
Tässä lainaus viime vuodelta topicista koskien Raajärven officrossikisaa ja se on Paavon tekstiä:

"Ajoajan täytyttyä vajaa kierros ajetaan loppuun, ja maaliintulojärjestys määrää yhtä monta kierrosta ajaneiden keskinäisen järjestyksen. Mikäli viimeinen kierros kestä yli 15 minuuttia, katsotaan se keskeytyneeksi, ja kilpailijoiden tulee siirtyä pois radalta. Palkintosijoja ei jaeta, jos viimeinen kierros jää kesken pidemmälle ehtinyt on parempi."

Viimeinen kierros siis ajetaan loppuu, jolloin tullaan MAALIIN. Mun tulkinnan mukaan kaikki jotka eivät tule MAALIIN, ovat keskeyttäneitä. Olkoon syy paskahätä tai jokin muu. Näin toimittiin Heinolassa. Viisi kilpailuajan loppuessa vielä mukana ollutta autoa ajoivat MAALIIN asti. Isossa luokassa järjestys oli helppo juttu, koska kaikki viisi olivat omalla kierrosluvullaan. Kilpailu on ainakin minun mielestä nopeus- ja KESTÄVYYSkisa, joka päättyy maaliin tuloon.
Kun säännöt kerta noin sanovat niin asia selkis. Siitäkin huolimatta tuntuu epäoikeudenmukaiselta että vähemmän kierroksia ajanut sijoittuu paremmin kuin se jolla on paaljon kierroksia, mutta ei saavu ns maaliin ajan umpeuduttua, mutta on kylläkin ajanut myös huomattavasti pidemmän matkan. Säännöt kuitenkin sanelee miten tulokset lasketaan ja niillä mennään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2011, 20:06
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Uuh.. Eipä tullut Raajärvellä ekassa kisassa eteen tilannetta jossa paljon kierroksia ajanut olisi keskeyttänyt, eikä tällaista tullut etukäteen pohdittuakaan, mutta nyt varmaan tarttis... seuraava kisa parin kuukauden kuluttua (21.5.)

Puolesta: ihan sama montako kierrosta on ehtinyt ajaa, jos ei pääse viimeisellä kierroksella (ajoissa) maaliin (=kierroksen loppuun) niin katsotaan keskeyttäneeksi ja jää (jaetulle) viimeiselle sijalle.

Vastaan: tämä on nopeuskisa, ihan sama vaikka ajaa kaikki kierroksen kisan alkupuoliskolla ja sitten ratkeaa ryyppäämään, jos kukaan ei aja enemmän niin se känniääliö tietenkin voittaa.

Mites ratakisoissa menee, esim. formula ykkösissä? Jos joku ajaa sata kierrosta tunnissa ja sitten menee huussiin toiseksi tunniksi, ja kaikki muut ehtii kahdessa tunnissa vaan 95 kierrosta, voittaako se paskaa vääntävä heppu?

Tasakierroksilla olevien keskinäinen paremmuus on helppo; kumpi ehtii viimeisen kierroksen ekana loppuun (=maaliin) on parempi, ja jos kierros jää kesken niin pidemmälle ehtinyt on parempi.

Pitääkö officrossin sääntäjä alkaa puimaan omassa topikissaan, vai jatketaanko tässä?

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 12.03.2011 20:23
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2011, 20:17
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

lukekaas tämä vielä ajatuksen kanssa:

"Ajoajan täytyttyä vajaa kierros ajetaan loppuun, ja maaliintulojärjestys määrää yhtä monta kierrosta ajaneiden keskinäisen järjestyksen. Mikäli viimeinen kierros kestä yli 15 minuuttia, katsotaan se keskeytyneeksi, ja kilpailijoiden tulee siirtyä pois radalta. Palkintosijoja ei jaeta, jos viimeinen kierros jää kesken pidemmälle ehtinyt on parempi."

Missä sanotaan että eniten kierroksia ajanut ei voittaisi? Tuossa käsitellään enemmän kisan loppumista (ajoajan täytyttyä ei enää pääse uudelle kierrokselle) ja samalla kierroksella olevien keskinäistä paremmuutta, sekä tilannetta jossa viimeinen kierros jää kesken.

Oma mielipide on, että eniten kierroksia ajanut voittaa, ihan sama vaikka vääntäis torttua tai vaihtais raidetankoa kun muut ajaa viimeistä kierrosta. Crossi on nopeuskisa, paremmus ratkaistaan sillä kuka ehtii ajoajan puitteissa pisimmälle, riippumatta siitä onko auto lopuksi ajokuntoinen vai ei (rikki, jumissa, parkissa). 25 kierrosta on enemmän kuin 3, ihan sama miten laskee.

-Paavo

PS. ylläoleva (alunperin Iironsian lainaama) teksti siis Raajärven elokuu-2010 säännöistä, mutta tulevaan (toukokuu-2011) kisaan on tarkoitus käyttää samoja tekstejä, ellei yksissä tuumin (kilpailijat + kisajärjestäjät) jotain muuta hyväksi havaitse.

Viimeksi muokannut Paavo : 12.03.2011 20:21
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.03.2011, 20:30
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

mun mielestä nopeus/kestävyys/taito kisa. onko se pakko olla tiety aika joka ajetaan? järjestäjä määrää ratatietämyksensä perusteella että MONTAKO kierrosta kisa kestää, ekana vaaditun kierrosmäärän saavuttanut on voittaja. sit odotellaan loput maaliin siltä kierrokselta jolla voittaja sai kierrokset täyteen ja ynnätään että montako kierrosta tuli täyteen. ja jos tekniikka pettää niin se on siinä!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2011, 21:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Ratakisojen malli


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
mun mielestä nopeus/kestävyys/taito kisa. onko se pakko olla tiety aika joka ajetaan? järjestäjä määrää ratatietämyksensä perusteella että MONTAKO kierrosta kisa kestää, ekana vaaditun kierrosmäärän saavuttanut on voittaja. sit odotellaan loput maaliin siltä kierrokselta jolla voittaja sai kierrokset täyteen ja ynnätään että montako kierrosta tuli täyteen. ja jos tekniikka pettää niin se on siinä!
Suora malli ratakisoista jossa juurikin noin eli kisassa määrätty kierrosten lukumäärä ja ensin sen saavuttanut on voittaja. Kisalle on tämän lisäksi määrätty maksimiaika jonka se saa kestää, joka siis tarkoittaa että kisa päättyy kun jompikumpi näistä täyttyy ja johtava kisaaja ylittää maaliviivan. Sijoituksen määrää maaliintulojärjestys mutta myös kierrosmäärä jos laite vielä liikkuu. Lisänä myös sääntö että sijoittuakseen tuloksissa on ajettava vähintään x-kierrosta, muuten lasketaan keskeyttäneeksi !! Tuosta saattais soveltaen hyvinkin löytyä sopiva sääntö Officrossiin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.03.2011, 21:31
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Viestit: 390
Perusasetus

Noissa officrosseissahan on laskettu tähän mennessä kierroksia, niin kyllähän silloin eniten kierroksia ajanut täytyy olla voittaja. ratakisoissa kun se kierrosmäärä on määrätty niin silloin tietenkin ensimmäisenä tuon kierrosmäärän ajanut on voittaja. Motocrossissa taas on ajoaika esim. 25min. + 2 kierrosta, motocross taas on nimeltään ainakin lähimpänä officrossia. mutta jos näitä kisoja järjestetään lähinnä huvin vuoksi niin toi kierrostenlasku olis varmaan järjestäjien kannalta mukavin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.03.2011, 22:01
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Eikös offroadissa ole kyse siitä, kuka pääsee pisimmälle? (Eli eniten kierroksia?)
Jos eniten kierroksia ajanut voittaa, huolimatta siitä ajaako maaliviivan yli ajan päätyttyä, riittää kisassa vauhtia ja vaarallisen näköisiä tilanteita.
Jos pitää päästä maaliin, suzukimiehet köröttelee litrasillaan varmaan päälle ja katsojat nukahtelee radan varteen.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.03.2011, 23:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

sääntö jäppäsy


Moi

meidän aivoriihenriiihen ehotus

kisa kestää esim 20 kierrosta tai 2 tuntia kumpi tulee ensin täyteen
kuka ajaa ekana 20 kierrosta voittaa muut sijat kierroslukujen ja maaliintulojärjestyksen mukaan

tai kun kaksituntia tulee täyteen kierrosten lasku lopetetaan ja ajetut kierrokset ratkaisee
samalla kierrosmäärällä maaliintulo järjestys ratkaisee
jos esim kolme autoa ajaa saman kierrosmäärän ja jää kahdentunnin jälkeen ns.viimeiselle kierrokselle
niiden sijoitus on sama paitsi sitten kun saadaan ratatuomarit ja kilpailuaika reaaliajassa koko rataalueelle silloin kahden tunnin jälkeen keskeytyspaikka ratkaisee

- ossi-

PS. kattokaa vittu formuloita ei sen tarvi olle sen vaikeampaa

tai tehdään tähänkin todella vaikeat ja sellaiset että joka säännöstä voi tehdä viisi tulkintaa ; )
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
officrossia keväällä Tylylässä!!! uokki Chit-Chat 6 13.12.2010 22:47
officrossia keväällä Tylylässä!!! uokki Tapahtumat 31 08.09.2010 20:37
Rallisprinttiä Heinolassa uokki Tapahtumat 8 13.03.2010 07:37
16.4 heinolassa tapsa4x4 Tapahtumat 22 20.04.2006 12:10
OT: Maarataa Heinolassa. HannuNurminen Tapahtumat 1 20.07.2005 17:03


Sivu luotu: 07:56 (GMT +2).