![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#177
|
|||
|
|||
![]() Kait kierrokset ratkaisi eikä pelkkä liikeLainaus:
Tällä en tarkoita sitä että tulokset olisivat virheelliset Blondin osalta, kunhan kyselen. |
#178
|
||||
|
||||
![]()
Mä kyllä veikkaisin toisinpäin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#179
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Sika ajaa Possulla |
#180
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oletetaan että yksi kilpailija ajaa vaikkapa 25 kierrosta tunnin aikana ja sit auto hajoo, ja jää radan varteen. Toinen kilpailija ajaa 24 kierrosta täyteen kun kilpailuaikaa on vielä 10min jäljellä, (jonka aikana tässä kilpailussa ehti siis hyvin ajaa täyden kierroksen) ja jää pakottavan pas..hädän takia suorittamaan tarpeitansa, eli jää radan varteen niin pitkäksi aikaa kunnes aika loppuu. Kolmas ajaa kolme kierrosta eikä mitään hajoa, tulee siis just kilpailu-ajan puitteissa kolme kierrosta täyteen. Kuka voittaa??? |
#181
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
"Ajoajan täytyttyä vajaa kierros ajetaan loppuun, ja maaliintulojärjestys määrää yhtä monta kierrosta ajaneiden keskinäisen järjestyksen. Mikäli viimeinen kierros kestä yli 15 minuuttia, katsotaan se keskeytyneeksi, ja kilpailijoiden tulee siirtyä pois radalta. Palkintosijoja ei jaeta, jos viimeinen kierros jää kesken pidemmälle ehtinyt on parempi." Viimeinen kierros siis ajetaan loppuu, jolloin tullaan MAALIIN. Mun tulkinnan mukaan kaikki jotka eivät tule MAALIIN, ovat keskeyttäneitä. Olkoon syy paskahätä tai jokin muu. Näin toimittiin Heinolassa. Viisi kilpailuajan loppuessa vielä mukana ollutta autoa ajoivat MAALIIN asti. Isossa luokassa järjestys oli helppo juttu, koska kaikki viisi olivat omalla kierrosluvullaan. Kilpailu on ainakin minun mielestä nopeus- ja KESTÄVYYSkisa, joka päättyy maaliin tuloon.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#182
|
||||
|
||||
![]()
Luettu ja ymmärretty, vanhus kiittää.
|
#183
|
||||
|
||||
![]()
Ja Paulin oletustehtävään vastaus ei ole noilla esitiedoilla annettavissa
![]() Näin minä olen säännöt ymmärtänyt. Asioita on toki kuitenkin mahdollista ymmärtää monilla tavoilla.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#184
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitähän ei tarina kerro, onko se tarinan heebo vieläkin siellä torttua vääntämässä.
![]() Mutta muuten just niinku Isika sen kertoi. |
#185
|
||||
|
||||
![]() Maasturi ajaa kilparataa, mittari näyttää 200, yksi pyörä putosi pois...
Tietysti näin!
1. 25 kierrosta ajannnut. 2. 24 kierrosta ajannut. 3. 3 kierrosta ajannut. Kaikkihan ovat tulleet yhtämonta kertaa maaliin kuin ovat kierroksia ajanneet ja eniten kierroksia ajannut on ajannut pisimmän matkan kilpailu aikana ja näin on tietysti voittaja. Aiaskin minun mielestä näin pitäisi olla. t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.03.2011 23:12 |
#186
|
|||
|
|||
![]() Säännöt sanelee ja niillä mennäänLainaus:
|
#187
|
|||
|
|||
![]()
Uuh.. Eipä tullut Raajärvellä ekassa kisassa eteen tilannetta jossa paljon kierroksia ajanut olisi keskeyttänyt, eikä tällaista tullut etukäteen pohdittuakaan, mutta nyt varmaan tarttis... seuraava kisa parin kuukauden kuluttua (21.5.)
Puolesta: ihan sama montako kierrosta on ehtinyt ajaa, jos ei pääse viimeisellä kierroksella (ajoissa) maaliin (=kierroksen loppuun) niin katsotaan keskeyttäneeksi ja jää (jaetulle) viimeiselle sijalle. Vastaan: tämä on nopeuskisa, ihan sama vaikka ajaa kaikki kierroksen kisan alkupuoliskolla ja sitten ratkeaa ryyppäämään, jos kukaan ei aja enemmän niin se känniääliö tietenkin voittaa. Mites ratakisoissa menee, esim. formula ykkösissä? Jos joku ajaa sata kierrosta tunnissa ja sitten menee huussiin toiseksi tunniksi, ja kaikki muut ehtii kahdessa tunnissa vaan 95 kierrosta, voittaako se paskaa vääntävä heppu? Tasakierroksilla olevien keskinäinen paremmuus on helppo; kumpi ehtii viimeisen kierroksen ekana loppuun (=maaliin) on parempi, ja jos kierros jää kesken niin pidemmälle ehtinyt on parempi. Pitääkö officrossin sääntäjä alkaa puimaan omassa topikissaan, vai jatketaanko tässä? -Paavo Viimeksi muokannut Paavo : 12.03.2011 20:23 |
#188
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
lukekaas tämä vielä ajatuksen kanssa: "Ajoajan täytyttyä vajaa kierros ajetaan loppuun, ja maaliintulojärjestys määrää yhtä monta kierrosta ajaneiden keskinäisen järjestyksen. Mikäli viimeinen kierros kestä yli 15 minuuttia, katsotaan se keskeytyneeksi, ja kilpailijoiden tulee siirtyä pois radalta. Palkintosijoja ei jaeta, jos viimeinen kierros jää kesken pidemmälle ehtinyt on parempi." Missä sanotaan että eniten kierroksia ajanut ei voittaisi? Tuossa käsitellään enemmän kisan loppumista (ajoajan täytyttyä ei enää pääse uudelle kierrokselle) ja samalla kierroksella olevien keskinäistä paremmuutta, sekä tilannetta jossa viimeinen kierros jää kesken. Oma mielipide on, että eniten kierroksia ajanut voittaa, ihan sama vaikka vääntäis torttua tai vaihtais raidetankoa kun muut ajaa viimeistä kierrosta. Crossi on nopeuskisa, paremmus ratkaistaan sillä kuka ehtii ajoajan puitteissa pisimmälle, riippumatta siitä onko auto lopuksi ajokuntoinen vai ei (rikki, jumissa, parkissa). 25 kierrosta on enemmän kuin 3, ihan sama miten laskee. -Paavo PS. ylläoleva (alunperin Iironsian lainaama) teksti siis Raajärven elokuu-2010 säännöistä, mutta tulevaan (toukokuu-2011) kisaan on tarkoitus käyttää samoja tekstejä, ellei yksissä tuumin (kilpailijat + kisajärjestäjät) jotain muuta hyväksi havaitse. Viimeksi muokannut Paavo : 12.03.2011 20:21 |
#189
|
|||
|
|||
![]()
mun mielestä nopeus/kestävyys/taito kisa. onko se pakko olla tiety aika joka ajetaan? järjestäjä määrää ratatietämyksensä perusteella että MONTAKO kierrosta kisa kestää, ekana vaaditun kierrosmäärän saavuttanut on voittaja. sit odotellaan loput maaliin siltä kierrokselta jolla voittaja sai kierrokset täyteen ja ynnätään että montako kierrosta tuli täyteen. ja jos tekniikka pettää niin se on siinä!
|
#190
|
|||
|
|||
![]() Ratakisojen malliLainaus:
|
#191
|
|||
|
|||
![]()
Noissa officrosseissahan on laskettu tähän mennessä kierroksia, niin kyllähän silloin eniten kierroksia ajanut täytyy olla voittaja. ratakisoissa kun se kierrosmäärä on määrätty niin silloin tietenkin ensimmäisenä tuon kierrosmäärän ajanut on voittaja. Motocrossissa taas on ajoaika esim. 25min. + 2 kierrosta, motocross taas on nimeltään ainakin lähimpänä officrossia. mutta jos näitä kisoja järjestetään lähinnä huvin vuoksi niin toi kierrostenlasku olis varmaan järjestäjien kannalta mukavin
![]() |
#192
|
||||
|
||||
![]()
Eikös offroadissa ole kyse siitä, kuka pääsee pisimmälle? (Eli eniten kierroksia?)
Jos eniten kierroksia ajanut voittaa, huolimatta siitä ajaako maaliviivan yli ajan päätyttyä, riittää kisassa vauhtia ja vaarallisen näköisiä tilanteita. Jos pitää päästä maaliin, suzukimiehet köröttelee litrasillaan varmaan päälle ja katsojat nukahtelee radan varteen.
__________________
Harbor Cruisers |
#193
|
|||
|
|||
![]() sääntö jäppäsy
Moi
meidän aivoriihenriiihen ehotus kisa kestää esim 20 kierrosta tai 2 tuntia kumpi tulee ensin täyteen kuka ajaa ekana 20 kierrosta voittaa muut sijat kierroslukujen ja maaliintulojärjestyksen mukaan tai kun kaksituntia tulee täyteen kierrosten lasku lopetetaan ja ajetut kierrokset ratkaisee samalla kierrosmäärällä maaliintulo järjestys ratkaisee jos esim kolme autoa ajaa saman kierrosmäärän ja jää kahdentunnin jälkeen ns.viimeiselle kierrokselle niiden sijoitus on sama paitsi sitten kun saadaan ratatuomarit ja kilpailuaika reaaliajassa koko rataalueelle silloin kahden tunnin jälkeen keskeytyspaikka ratkaisee - ossi- PS. kattokaa vittu formuloita ei sen tarvi olle sen vaikeampaa tai tehdään tähänkin todella vaikeat ja sellaiset että joka säännöstä voi tehdä viisi tulkintaa ; ) |
#194
|
|||
|
|||
![]() spekulointia
eikö ensin pitäisi saada edes jotain tuloksia ennen ku voi yritää niitä tulkita. esimerkisi ajettuja kirros määriä tai jos joku on oikeasti keskeyttänyt tekemällä siitä ilmoituksen.tai mainita säänöissä mikä on keskettäminen.joka tapauksessa jos tuloksia ei ole ei kyseessä ole kilpailu vaan harjoitukset ym.
|
#195
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#196
|
||||
|
||||
![]()
No soita ja kysy?
|
#197
|
||||
|
||||
![]() Tulokset!
Tulokset täytys kyllä julkasta viimestään NY oli ne nyt sittä laskettu sääntöjä mitä hyvänsä käyttäen.
Toi 15min. aikaa ajaa viimenen kierros sääntö on musta perseestä, ku se mahdollistaa sen että 3 kierrosta ajanu voittaa 25 kierrosta ajaneen. Ja sitte se mahdollistaa sellasen kikkailun että ku auto ihan paskana mutta juuri ja juuri saattaa liikkua (esim raidetanko poikki) nilkutellaan maaliviivan tuntumaan odottamaan että kilpailuaika päättyy ja sen jälkeen yritetään ylittää se maaliviiva. Jollonka kisan tasanen kärki ajaa tosissaan viimestä ratkaisevaa kierrosta ja maaliviivan tukkii pari autoo joissa repsikka kääntelee käsin etupyöriä. Heinolassa maaliviivan tuntumassa oli muutenkin aina suma. Eli se voittakoon kuka ajaa pisimmälle, ja kun aika loppuu ni kaikki seis. Jos tää vaatii liikaa ukkoja kelloja lippuja radan varteen ni ajetaan sitte vormula säännöillä. |
#198
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samaa mielipuolta minäkin,ja noin teemme jos onnistuu suunnitelmat kisan järjestämisestä. Taitaa "poijaat" tahallaan pimittää tuloksia,tai sit piruuttaan ku tyhmät(niiku minä) niitä huutelee. Tartteis varmaan tyytyy vaan kohtaloonsa ja mennä saunan taakse piiloon
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua. Istun tai kävelen, Pylly päästää sävelen! RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet LA CH 31 TT eli Tupla TEE www.wuoksioffroad.com montenegro offroad club #98 |
#199
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Myös lyhyehkö rata osan mielestä plussaa, koska silloin on enemmän tilanteita ja kuulemma adrenaliini taso pysyy korkealla paremmin. Toiset taas ei tykkää, jos on paljon säpinää ja tapahtumia.......heille suosittelisin shakkia tai jotain muuta, kuin officrossia ![]() ![]() ![]() ![]() |
#200
|
|||
|
|||
![]() Officrossin tuloksia SÄÄNNÖILLÄ.
MÖNKIJÄT
1.Jarkko Lempiäinen 2. Pekka Rasipelto 3. Markku Lehtonen 4. Asta Katajainen 5. Pekka Leppänen PIENIPYÖRÄISET 1. Vitikainen Tuomas/Pasi Matilainen nro.10, 17 kierrosta 2. Lempiäinen Riku nro.8, 17 kierrosta 3. Salmiranta Arto nro.16, 16 kierrosta 4. Pesonen Jorma nro.14, 16 kierrosta 5. Sakari Norokorpi/Eero Koivisto nro.11, 16 kierrosta 6. Lehtomäki Mikko nro.7, 15 kierrosta 7. Parkkinen nro.1, 15 kierrosta 8.Tapani Virtanen/Sanna Isotalo nro.5, 11 kierrosta 9.V-M Raunio/Jukka Fäldt nro.15, 6 kierrosta 10. Juha-Pekka ja Harri Veijanen nro.3, 6 kierrosta Keskeyttäneet: Arto Nyman/Aki Lehtonen nro.2, 14 kierrosta Pekka Lehtonen nro.6, 13 kierrosta Jarmo Laari/Simo Kuutvuori nro.12, 11 kierrosta Pantteri/Dirty Jormalainen nro.9, 2 kierrosta Tomi Laisi nro.4, 1 kierros ISOPYÖRÄISET 1. Nyholm Tomas/Kari Korhonen nro.4, 19 kierrosta 2. Simelius Petri/Saija Pasanen nro.8, 18 kierrosta 3. Jani Heiskanen/Antti Lepola nro.5, 16 kierrosta 4. Mika Jussilainen nro.2, 15 kierrosta 5. Ismo Honkalammi/ nro.6, 7 kierrosta Antti Luostarinen Keskeyttäneet Tero Ovaska/Jari Alanen nro.7, 10 kierrosta Marko Haapsaari nro.13, 10 kierrosta V-M Raunio/Jukka Fäldt nro.15, 9 kierrosta Roope Forsberg/ nro.1, 7 kierrosta Markku Forsberg Sami Lehtinen/Heikki Pajunen nro.3, 4 kierrosta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
officrossia keväällä Tylylässä!!! | uokki | Chit-Chat | 6 | 13.12.2010 22:47 |
officrossia keväällä Tylylässä!!! | uokki | Tapahtumat | 31 | 08.09.2010 20:37 |
Rallisprinttiä Heinolassa | uokki | Tapahtumat | 8 | 13.03.2010 07:37 |
16.4 heinolassa | tapsa4x4 | Tapahtumat | 22 | 20.04.2006 12:10 |
OT: Maarataa Heinolassa. | HannuNurminen | Tapahtumat | 1 | 20.07.2005 17:03 |