![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Mese.fi foorumilta lainattu:
bmw: m5 asetelma ja vaikka 200deen sorvattu vauhtipyörä ja levyksi sprintterin levy tai mersun keskiötä lainaten m5 levy on aika kankea vrt vakioon ja racena tuo m5 levy vasta kankia onkin varaosanroita en nyt kyl alkaa ettimään mutta ne löytyy jostakin kun vaan jaksaa etsiä Miten ois 300TE 4Matic:n 240mm levy ja paine-asetelma. Vauhtilimpun joutuu työstään, mut 300-400€ luokkaan pitäis tuo irrota. tai vaikka kakspuokin orkkis vauhtipyörä ja 312/412D sprintteristä 250mm levy. sorvin kautta Sprintterin 250mm kytkin noudettu ja vauhtis alkaa hiljalleen sorvissa pyörimään ![]() Matkahuolto kertoi paketin painaneen 14kg sis. vauhtis, kytkin ja asetelma. Paljonko alkuperäinen painaa? Huomenna vois siwan vaa'alla käyä kokeileen jos ei tietoa tule aiemmin. Kierrosherkkyys kasvoi, bonanza-ilmiö loisti poissaolollaan ![]() Tyhjäkäynnillä liikkeelle lähtötyyliä ei tarvinut muuttaa =ei sammunut helpommin entä orggiksella. Ja ennenkaikkea mynä-äänelle tuli kilpailija tyhjäkäynnillä, laatikko rolisee/rämisee hiukan.. Mitä paheksuttavampi ääni=karkea, kova.. sen parempi ja mukavempi käynnistellä julkisilla paikoilla ![]() Jämäkämmän oloinen voimansiirto tuli kerrasta, SUOSITTELEN jousittamatonta levyä ![]() ![]() teko ohje: levy kairataan justiinsa samalle korkeudelle kuin 200deen pikkuinen levy on ollut ja 19mm syvälle joten asetelma jää lentoon levyn ollessa paikoillaan ilman ruuveja n 4 mm. itse en ole vielä päässyt testimään kys laitosta sachssin sre asetelma, 228mm massalevyllä pitäis kyllä riittää noille tehoille. Tarkoitatko nyt 602 loppuista vai jotain muuta asetelmaa? en minä ossoo sannoo, mutta tuolla oulaisissa on yks w201 3.0 moniventtiilikoneella ja siinä on ainakin auton omistajan puheitten mukaan joku sachsin jäykempi asetelma, eipä se siinä autossa ainakaan yhtään luistele. Siinä on juurikin tuo 602 loppuinen race asetelma. Oman toteutin bemarin asetelmalla jonka sain risto virtalalta ![]() ![]() ![]() ![]() Asetelma on siis bmw m5 92-97 3.8l. Sachs 308 2240 031. Asennusohjetta sen verran, että vauhtipyörän monttu tehtiin 8.3mm syväksi, sprintterin levy on 10mm paksu. Painelaakeriin pitää tehdä soviteholkki, joka on 17mm pitkä ja asetelman puolelta halkaisija 60mm. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hojojen kytkimistä | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 07.05.2008 19:13 |
Mersun osaa 190 -89 | farmari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.07.2007 18:15 |
O: Mersun napa | HV | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.04.2007 20:55 |
No sitten kysymys kytkimistä ;) | lantikka | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 15.01.2007 13:16 |
O: G mersun vanteet | komu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 01.10.2006 10:26 |