Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2011, 08:14
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
kyllä sinne joku isompi menee pikku työstöllä, sprinterin osia tainneet käytellä nuissa STurboissa

vähän se sorvimista kaipas muttei ihmeitä... Jeeper vois tietää
Joo....... Just eilen sain tasapainotuksesta vauhtipyöräpaketin. Aika huimanoloinen viritelmähän siitä tuli, Eivät kyllä Lahden kansityössä tyrmäännet koko vauhtipyörä ideaakaan
Mutta nyt on 265mm kytkin........ EI tämä paketti kylläkään toimi Mersun laatikon kanssa







Tuollainen vois olla paras vaihtoehto M5:n asetelman kanssa http://www.mersuforum.net/forum/view...668581#p668581
Itse en halunnut käyttää satoja euroja kytkimeen..... Eli tein osista mitä oli nurkissa


Viimeksi muokannut Jeeper : 04.03.2011 08:23
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2011, 19:48
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Onko tuossa nyt mikä kytki/asetelma kyseessä. Mersun vai?? Onko suurin levy mikä mersulta löytyy niin 250mm vai löytyykä vielä isompaa. Tuo 250mm taitaa olla sprintterissä ja 270cdi koneessa. Onko muuten millaset kytkimet G-mersuissa. Vai otetaanko suuret tehot vain automaateilla. Paljon kysymyksiä mutta suunitelmissa olisi laittaa volvoon mersun kone ja manuaalina jos vain löytyy sellainen kytkin joka kestää vääntöä ja pientä luistattamista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2011, 19:58
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Tuossa virityksessä on Mersun kiinteä vauhtipyörä jonka päälle sorvasin 15mm paksun kiekon, Ja siihen on sovitettu Jeepin levy + asetelma. Tuolla kiekolla sain sen samalla oikeaan korkeuteen. Muutama kilo tuli lisää pyörivää massaakin samalla.

Simppahan muistaakseni teetti kokonaan uuden vauhtipyörän Tuhatjalkaiseen, Siinä on Volvon "iso" kytkin....... Mitälie sitten halkaisijaltaan?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2011, 20:10
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

oiskohan ollu niin, että isoin kytkin mitä helposti ja kohtuuhinnalla löytyy MB maailmasta, olis Sprinterin vanhempien mallien mokoma, halkaisija 250 mm

uuemmista cdi koneisten kytkimistä mulla ei oo havaintoa, mutta niissähän oli sitten niitä kaksoismassavauhtiksia...

eikö ny sellanen sprinter vauhtipyörä + kytkinasetelma olis melko simppeli ratkasu ? vai eikö riitä ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2011, 20:16
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Mese.fi foorumilta lainattu:



bmw: m5 asetelma ja vaikka 200deen sorvattu vauhtipyörä ja levyksi sprintterin levy tai mersun keskiötä lainaten m5 levy on aika kankea vrt vakioon ja racena tuo m5 levy vasta kankia onkin varaosanroita en nyt kyl alkaa ettimään mutta ne löytyy jostakin kun vaan jaksaa etsiä



Miten ois 300TE 4Matic:n 240mm levy ja paine-asetelma.
Vauhtilimpun joutuu työstään, mut 300-400€ luokkaan pitäis tuo irrota.

tai vaikka kakspuokin orkkis vauhtipyörä ja 312/412D sprintteristä 250mm levy.
sorvin kautta

Sprintterin 250mm kytkin noudettu ja vauhtis alkaa hiljalleen sorvissa pyörimään Kuulema alkaa luistelemaan 420hv tehoilla ja kevyt käyttää

Matkahuolto kertoi paketin painaneen 14kg sis. vauhtis, kytkin ja asetelma. Paljonko alkuperäinen painaa? Huomenna vois siwan vaa'alla käyä kokeileen jos ei tietoa tule aiemmin.
Kierrosherkkyys kasvoi, bonanza-ilmiö loisti poissaolollaan
Tyhjäkäynnillä liikkeelle lähtötyyliä ei tarvinut muuttaa =ei sammunut helpommin entä orggiksella.
Ja ennenkaikkea mynä-äänelle tuli kilpailija tyhjäkäynnillä, laatikko rolisee/rämisee hiukan.. Mitä paheksuttavampi ääni=karkea, kova.. sen parempi ja mukavempi käynnistellä julkisilla paikoilla
Jämäkämmän oloinen voimansiirto tuli kerrasta, SUOSITTELEN jousittamatonta levyä Numeroa en muista kytkimelle. Mutta jos meinaat jousittamatonta levyä, on vain yksi vaihtoehto. muistin mukaan


teko ohje: levy kairataan justiinsa samalle korkeudelle kuin 200deen pikkuinen levy on ollut ja 19mm syvälle joten asetelma jää lentoon levyn ollessa paikoillaan ilman ruuveja n 4 mm.
itse en ole vielä päässyt testimään kys laitosta

sachssin sre asetelma, 228mm massalevyllä pitäis kyllä riittää noille tehoille. Tarkoitatko nyt 602 loppuista vai jotain muuta asetelmaa?
en minä ossoo sannoo, mutta tuolla oulaisissa on yks w201 3.0 moniventtiilikoneella ja siinä on ainakin auton omistajan puheitten mukaan joku sachsin jäykempi asetelma, eipä se siinä autossa ainakaan yhtään luistele. Siinä on juurikin tuo 602 loppuinen race asetelma.

Oman toteutin bemarin asetelmalla jonka sain risto virtalalta Pistän koodia kun joku kuiten kysyy, asetelma Sachs race engineering 88 3082 999 765 ja levy jousitettu Luk rintterin levy 240mm 324 0255 10. Vauhtipyörän tein 200d pyörästä jolle painoa jäi 5.3 kiloa, asetelma on painavampi . Painotuksessa kävi jyväskylässä ja ite mestari sanoi että pitäis kestää,vaikka lätty on vaan sen hammaskehän paksunen. Miten tollasella pääsee edes liikkeelle . No ite olen lähtenyt kokoajan 2 vaihteella kun tuo vaihdekeppi on vääränmallinen tuohon getragiin, toki 1 vaihteenkin saa päälle mutta sitä on niin hankala käyttää. Toki perävälitys on nyt liian tiuha eli 3.67 mutta ei tuo keveys haittaa lähtöä. Kierrokset löytyy todella helposti



Asetelma on siis bmw m5 92-97 3.8l. Sachs 308 2240 031.

Asennusohjetta sen verran, että vauhtipyörän monttu tehtiin 8.3mm syväksi, sprintterin levy on 10mm paksu. Painelaakeriin pitää tehdä soviteholkki, joka on 17mm pitkä ja asetelman puolelta halkaisija 60mm.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hojojen kytkimistä Cental73 Tekniikka & Jutustelu 13 07.05.2008 19:13
Mersun osaa 190 -89 farmari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.07.2007 18:15
O: Mersun napa HV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.04.2007 20:55
No sitten kysymys kytkimistä ;) lantikka Tekniikka & Jutustelu 5 15.01.2007 13:16
O: G mersun vanteet komu O/M/V Renkaat ja vanteet 2 01.10.2006 10:26


Sivu luotu: 18:28 (GMT +2).