![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() edit: ..niin ja siis edelleen kommentoin näitä puhtaasti teoriatiedon varassa, kun ei tota omakohtaista kokemusta ole. Onneks on internet ja iso kasa hyviä kuvia mistä voi tutkailla rakennetta ![]() Lainaus:
Toisaalta sitten, metsässä ajetaan matalilla paineilla, jolloin renkaan runko elää kuitenkin reilusti, joten riittävä kosketuspinta on joka tapauksessa vaikka olisi jäykkä akseli. Erillisjousitetussahan voidaan saada camber ja caster pysymään ihan järjissään isoillakin joustoilla, mutta vaatii sitten jo vähän monimutkaisempia nivelistöjä; sillä saisi myös sopviasti rakennettuna todella pitkiä joustomatkojakin (esim. jenkkien Trophy truckit on usein erillisjousitettuja edestä). TTB:llä camberin hallinta ei oikein ole mahdollista, sen enempää kuin jäykällä akselillakaan. Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Mut onneksi on olemassa Jeep Wrangler Rubicon (JK- mallisarja siitä), siihen ei enää paljon tarttis toivoa että tehtaalta tullessaan vakiomaasturi olisi täydellinen ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Roar Johansenin vanhassa kilpurissa oli TTB akseli (muistaakseni nykyisessä ei ole?) ![]() Kuva täältä: http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=479526 Ja täällä Roar kestoo mitä se on syönyt: http://www.pirate4x4.com/forum/showp...1&postcount=19
__________________
Harbor Cruisers |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kuinka paljon mahtaa painaa TTB:n osat verrattuna yhtenäiseen jäykkään akseliin? Onhan toki akselin puolikkaat pidempiä kuin puolikas jäykkä akseli kun menevät ristiin. Ja väittäisin että jousittamatonta massaa on melkein puolet vähemmän, esimerkiksi perämurikka liikkuu puolet vähemmän jolloin heilahduksenvaimentimella on vähemmän työtä tehtävänä? Onhan TTB:ssä kuitenkin huomattavasti enemmän jousittamatonta massaa kuin vaikka hiluxin risukeulassa, varsinkin tuolla murikan puolella. Onko tuo TTB sitten kestävyydeltään niin paljon "normaalia" risukeulaa parempi, että kannattaa vähän uhrata ajo-ominaisuuksia (eli lisää jousittamatonta massaa ja ääritilanteissa mielenkiintoiset camberit) t: nyybibaxxter |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Yllättävän ohutta on tuo akselipuolikkaiden materiaali, profiilimuodolla on selvästi yritety kompensoida painoa, varsinkin oikeanpuoleinen osa, ottaa törmäyksiä vastaan tehokkaasti, eikä liu´u esteen yli niin hyvin kuin pyöreä suora akseli ,vaan vääntyy mutkalle aika herkästi, jos ei oo suksea alla
Halvat aloitus korotus sarjat ei kyllä pidä autoa tiellä. Jo alle 2"korotus vaatii pitman armin joka palauttaa akseli/y-linkki geometrian kohdilleen, siihen vielä pitkät tukivarret niin on asiat kohdillaan , elikkä ei missään olosuhteissa mitään epäloogisuutta ajo-ominaisuuksissa. Ainoa perä Broncossa ja F-150 on vakio high pinion Dana 44, F-250 on Dana 50 lehtijousilla ja Ranger +Bronco II Dana 27. Bronco- 150 alkuperäiset jouset on muistaakseni 460lbs/tuuma Ranchot jotka lienee vahvimmat 600 jotain |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Bronco II / rangerissa on kyl dana28 ja dana35
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
joo ,ei 27, vaan 28, ja myöhemmin 35
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty HDJ 80 etuakseli | Killer-Wo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 20.08.2010 12:09 |
Myydään / Vaihdetaan BJ-42 etuakseli | PikkuF | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 22.11.2009 19:08 |
Ostettu Hj 60 etuakseli | JuuPeri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 19.04.2009 12:32 |
M: LJ:n etuakseli | Vilpertti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.10.2007 11:31 |
o: etuakseli 80 hdj | mixut | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 21.08.2007 14:32 |