Jos - ja kun - ovat siis ne Bendixin abs- jarrut, niin revi ne pikimmiten sieltä pois ja laita tilalle tavalliset jarrut. Kyseisetbendixin tekeleet on yksi iso murheenkryyni hajotessaan, ja toisaalta ehjänäkin. Pahimmillaan eivät anna mitään oiretta rikkoutumisestaan, ennenkuin olet menossa poikittain kohti valoihin pysähtynyttä rekkaa, tai että auto ei jarruta juuri ollenkaan.
Nimim. kokemusta on, enkä todellakaan ole ainoa jolle niin on käynyt. Jenkeissähän noilla jarruilla on muutamissa järjestelmän osissa elinikäinen takuu, johtuen juuri tietyistä vioista, jotka on todettu vaarallisiksi. Toisaalta en kyllä tiedä saako tohon enää sitä pumppupakettia edes uutena/ korjhattuna mistään, silloin kun sai niin maksoi jenkeissäkin yli 1000$ - mitä sitten lie hinta olisi täällä. Normi pääsylinteri + tehostaja jenkeistä tai vaikka saksasta maksaa reilu pari sataa, ja saat sillä hyvät ja varmatoimiset jarrut.
Kannattaa kattoa se rekkariote huolella läpi, ja kysäistä vaikka konttoriltakin näkyykö siellä mainintaa ABS- jarruista auton tiedoissa. Kaikissa Cherokeissa näin ei ole, joten periaatteessa sun ei edes tarvitse silloin hakea maahantuojalta sitä lappua missä todetaan hankkimasi perinteisten jarrujen osat oikeiksi autoosi jotta ne voidaan leimalla hyväksyä. Esim. mulla ei ollut mainintaa ABS:eista edellisessä XJ:ssä ollenkaan vaikka ne siitä löytyi -> oli helppo vaihtaa pois. Uudemmissa sitten näkyykin, ja niihin lappu on oltava.
|