![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() tuli kylmä hiki... mittasitko sillä heittokellolla et ratas on suorassa vai mihin käytit??? mulla ei kyllä tollasta oo.... ainakaan viellä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
edit: ..siis se heittokello.. hammasvälyksen mittaukseen.. se kun ainakin noissa perissä mitä itse olen asentanut niin täytynyt olla haarukassa ~0,1...0,25mm niin paha sitä on mauserilla mitata
![]() On kyllä paljonkin foorumeilla porukka puhunut että näppituntumalla on asennettu, ja jos kokemusta on niin varmaan se onnistuukin ainakin jossain määrin. Mutta jos on liikaa/ liian vähän hammasvälystä niin äkkiä käy niin että joko perä pitää karseeta meteliä, tai sitten kuluu liian helposti. Pahimmillaan liian suurella hammasvälyksellä pääsee klonksumaan niin paljon pinioni ja lautaspyörä vastakkain että hammaspeikko iskee äkkiä. Mutta kuten aiemminkin kirjoitin tapoja on monia, ja todellakaan itsellä ei ole kokemusta kuin muutaman jenkkiperän välitysten asennuksesta. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että aika pitkälti samanlainen on periaate ja idea kaikissa perissä, ainakin mitä on räjäytyskuvia kattonut ![]() Mutta ei se välitysten asentaminen ole ollenkaan niin paha homma mitä voisi kuvitella, mutta tarkkana kannattaa olla ekalla kerralla. Näytti olevan ihan hyviä kuvia ja infoa tuossa tokan postauksen linkin takana. Ei kannata pelästyä jos homma vaikuttaa ihan heprealta, helpottaa kummasti kun vähän aikaa kattelee sitä murikkaa pöydällä nenän edessä ![]() Jos toitsun perässä tarttee krymppirenkaan pinionin laakerien esijännityksen säätöön, niin suosittelen hommaamaan niitä saman tien pari. Eka yritys menee helposti vituiksi ![]() Viimeksi muokannut Timo_L : 21.02.2011 23:34 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
mulle tuli ausseista periin uudelleen rakennus kitit mut en oo kattonu mitä kaikkee ne sisältää. mistäs noita kymppirenkaita??
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan siellä mukana tuli sellasetkin jos niitä tarttee käyttää. Mulla ainakin tuli Yukonin asennuspaketissa niitä mukana pari kappaletta per akseli - jopa sille akselille missä niitä ei edes tarvinnut käyttää
![]() Joku tuossa taisi mainita että Toyotan akseliin maksaa krymppirengas 30€ varaosatiskiltä.. aika suolainen hinta, Danan perään taisi olla Saksasta ~7€ + muutama euro postikuluja ![]() Ei muuta kun rohkeesti hommiin vaan.. ekan murikan kanssa voi mennä tosiaan aikaa, mahdollisesti hermot (käy välillä vaikka safkalla, tai juo pari kaljaa), ja vaatia noin 28 purku- ja kasauskertaa, mut seuraava menee sit jo kokemuksella ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
on mulla haynesin korjausopaskin et sieltäkin luulis löytyvän jotain jeesiä... toivottavasti.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
http://www.torafors.com/mittavlineet.htm
Tuolta edullinen heittokello ja jalka |
#7
|
|||
|
|||
![]()
ei oo kyllä pahan hintasia, mut eipä taida keretä v.lopuks tänne... täytynee yrittää kehittää jostain muualta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vaihdelaatikon välitysten vaihtaminen? | jep | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 03.09.2010 23:15 |
Ostetaan välitysten vaihto | stonefly | O/M/V Muut | 0 | 02.06.2009 08:44 |
JIHAAAAAA hieno välitysten laskuri y.m.s | sjeeppi | Linkit | 1 | 18.04.2006 18:12 |
renkaiden ja välitysten yhteensopivuus | sjeeppi | Linkit | 1 | 18.02.2006 21:10 |
Toyota Perän välitysten vaihto ? | SL | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 20:40 |