Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2011, 11:14
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Mistä löytyy Pajeron hehkurele vm 88


Alkoi joku rele jossain kuskin puolella liikkeelle lähdön jälkeen räpsyä jonkin aikaa ja sitten samassa tuli vaiva,että volttimittari ei enää näyttänytkään reiluja lukemia, vaan siinä 12v kinttailla ja himmeenä latausvalokin paloi hetken päästä,kuvittelin että jospa kärjet jääneet hieman päälle mutta onko edes mahdollista.pakkanen tuntuu kaikenlaista saavan aikaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2011, 14:11
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
Alkoi joku rele jossain kuskin puolella liikkeelle lähdön jälkeen räpsyä jonkin aikaa ja sitten samassa tuli vaiva,että volttimittari ei enää näyttänytkään reiluja lukemia, vaan siinä 12v kinttailla ja himmeenä latausvalokin paloi hetken päästä,kuvittelin että jospa kärjet jääneet hieman päälle mutta onko edes mahdollista.pakkanen tuntuu kaikenlaista saavan aikaan
Hehkujen releet on ne kax iso mutikkaa konehuoneen kuskin puolen reunassa. Helposti löytää ku seuraa hehkuilta lähtevää paksua johtoa...
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2011, 14:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

http://www.mitsubishi4wd.com/ tuolla on pähkäilty samaa asiaa Käys kurkkaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2011, 14:22
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Mulla ainaki pajerossa oli semmonen ongelma että se hehkun ohjausboksi naksutteli jälkihehkua päälle ja pois vaikka kone oli kuuma. Se ohjausboksi on kuskin jalkatilassa, vasemmassa reunassa. Sitten se jälkihehkun vastusboksi konehuoneessa kuumeni ja siinä vieressä menevät piuhat suli. Kyllä mää sitä vikaa yritin selvitellä, mut en saanu toimimaan, joten päädyin irrottamaan jälkihehkun releeltä ohjauspiuhan. Viime talvena se ohjausboksi edelleen naksutteli varsinkin pakkasilla, mut kun se jälkihehkun ohjauspiuha oli irti niin ei se sitä jälkihehkua päälle saanu eikä se vastusboksi enää kuumentunu.....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2011, 15:01
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuukka Impala Näytä viesti
Mulla ainaki pajerossa oli semmonen ongelma että se hehkun ohjausboksi naksutteli jälkihehkua päälle ja pois vaikka kone oli kuuma. Se ohjausboksi on kuskin jalkatilassa, vasemmassa reunassa. Sitten se jälkihehkun vastusboksi konehuoneessa kuumeni ja siinä vieressä menevät piuhat suli. Kyllä mää sitä vikaa yritin selvitellä, mut en saanu toimimaan, joten päädyin irrottamaan jälkihehkun releeltä ohjauspiuhan. Viime talvena se ohjausboksi edelleen naksutteli varsinkin pakkasilla, mut kun se jälkihehkun ohjauspiuha oli irti niin ei se sitä jälkihehkua päälle saanu eikä se vastusboksi enää kuumentunu.....
Löytyykö se jälkihehkun boksi helpolla konehuoneesta, entä se jalkatilassa oleva laatikko, onko siellä vain yksi joku laatikko.Tämäsinun juttu tuntuu niin sopivalta äänineen tuohon minun juttuuni
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2011, 20:13
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

se jälkihehku on siinä samassa boksissa kuskin jalkatilassa,ne solenoidit on konehuoneessa ja toinen on just se jälkihehku.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2011, 21:38
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 Näytä viesti
se jälkihehku on siinä samassa boksissa kuskin jalkatilassa,ne solenoidit on konehuoneessa ja toinen on just se jälkihehku.
Ja solenoidin johtoja seuraamalla löytää kumpi on jälkihehkun ja kumpi varsinaisen hehkun. Jälkihehkulta menee paksu piuha sinne vastusboksille ja siltä toiselta suoraan hehkuille. Jos se on se hehkun ohjaus mikä naksuttaa niin sen tuntee kädellä kumpi solenoidi naksuttaa. Ja se kuskin jalkatilassa oleva boksi on semmonen about 15cm/sivu neliön mallinen noin 5cm korkea peltilaatikko, ruuveilla kiinni vasemmassa seinässä. voi olla muovinen kate päällä, en muista, vai oliko kokonaan näkyvissä.....
Mää en omastani löytäny vikaa ja amputoin jälkihehkun kokonaan ettei se vastusboksi kuumene ja polta koko autoa. sit kun joskus taas sitä alan tutkia niin lämpöanturi vois olla seuraava tarkistettava kohde.....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.02.2011, 21:55
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Kiitos hyvistä neuvoista, mitenkäs sitten jos nappihehkun ja käyttäen noita vahoja vermeitä,niin mitä poistetaan vai poistetaanko mitään ja mihin napilta tulevat piuhat kuuluu vetää, jos näitä omia jotenkin voi hyödyntää
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.02.2011, 08:49
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
Kiitos hyvistä neuvoista, mitenkäs sitten jos nappihehkun ja käyttäen noita vahoja vermeitä,niin mitä poistetaan vai poistetaanko mitään ja mihin napilta tulevat piuhat kuuluu vetää, jos näitä omia jotenkin voi hyödyntää
Mää laittasin ainaki akulta suoraan, mut sulake väliin, niin napin kautta ohjauksen suoraan sinne hehkun solenoidille ja jälkihehkulle oman napin. Niille solenoideille tulee mun mielestä kokoajan suora virta ettei napeilla tartte ohjata muutaku niitä.....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.02.2011, 09:42
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

otat ohjausreleeltä sieltä jalkatilasta liittimen auki ja siitä löytyy virta ja katot mikä tulee solenoidille ,niihin johdot pienillä laatta ampeilla kii ja nappi väliin.ni johan toimii.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.02.2011, 10:53
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 Näytä viesti
otat ohjausreleeltä sieltä jalkatilasta liittimen auki ja siitä löytyy virta ja katot mikä tulee solenoidille ,niihin johdot pienillä laatta ampeilla kii ja nappi väliin.ni johan toimii.
Onko tämä sama johto siis sieltä jalkatilasta sinne solenoidille, hetkinen eli jalkatilasta auki johto jossa jännite ja sitten sieltä solenoidilta irti ja näiden johtojen väliin johdot ja nappi , ymmärsinkö oikein
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.02.2011, 18:51
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
Onko tämä sama johto siis sieltä jalkatilasta sinne solenoidille, hetkinen eli jalkatilasta auki johto jossa jännite ja sitten sieltä solenoidilta irti ja näiden johtojen väliin johdot ja nappi , ymmärsinkö oikein
joo siis siitä liittimestä lähtee suoraan johdot hehkulle ja jälkihehkulle joten ei tarvi turhaan vetää mitään johtoja konehuoneeseen ja lisäks siihen liittimeen tulee myös virta johonkin kulmaan kun on virta kytketty päälle joten niiden kahden johdon väliin se painonappi,siitähän kulkee vaan ohjausvirta sille solenoidille joten alkuperäiset hehkun isot sulakkeet on edelleen pelissä mukana ,ei siis tarvitse laittaa mitään ylimääräisiä releita/sulakkeita.helppoo ku lapsen teko
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.02.2011, 18:52
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

laitan kuvan huomenna .
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.02.2011, 21:02
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 Näytä viesti
laitan kuvan huomenna .
Kiitos, jään odottamaan ja jälkikasvuahan on riittämiin .-)
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.02.2011, 11:31
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
Kiitos, jään odottamaan ja jälkikasvuahan on riittämiin .-)
musta/valkoinen ja sini/musta niiden väliin se nappi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	hehku 003.jpg‎
Views:	669
Size:	99,0 Kt
ID:	17258   Click image for larger version

Name:	hehku 002.jpg‎
Views:	767
Size:	89,6 Kt
ID:	17259  
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.02.2011, 11:39
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 Näytä viesti
musta/valkoinen ja sini/musta niiden väliin se nappi.
Tuossa kuvassa näkyy must/ valk ja siihen olet ruskean johdon laittanyt. ok ja siitä kait napille muuta napilta siihen toiseen mutta sitä ei taida kuvassa näkyä eli tuleeko se tuohon moniliittimeen myös,vai
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.02.2011, 11:44
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

tää ruskee lähtee napille ja toi harmaa/pun myös.toinen on vaan katkastu liittimen takaa,mut voit ne molemmat katkaista siitä takaa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.02.2011, 11:56
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 Näytä viesti
tää ruskee lähtee napille ja toi harmaa/pun myös.toinen on vaan katkastu liittimen takaa,mut voit ne molemmat katkaista siitä takaa.
Eli kun tuosta liittimestä löydän nuo oikeat värit,niin ´niihin tungetaan latta abikot ja niiden väliin nappi, ok .Kiitos ,pakko hieman varmistella, että oikein hoksannut.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.02.2011, 11:58
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
Eli kun tuosta liittimestä löydän nuo oikeat värit,niin ´niihin tungetaan latta abikot ja niiden väliin nappi, ok .Kiitos ,pakko hieman varmistella, että oikein hoksannut.
just näin.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 20.02.2011, 12:08
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupe69 Näytä viesti
just näin.
Kiitos ja sitten napin ostoon ja katsomaan sopiva paikka sille.Tämän kun sitten asentaa, niin virta päälle ja hetken hehkutus ja se on sitten siinä
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 23.02.2011, 17:20
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

En lähtenyt vielä tekemäänn tuota nappihehkua, vaikka jo kyllä löysin hyvien vinkkien perusteella johdoille paikat.Mietiskelin tuota minun lataushämminkiä siinä samalla, kun se tuli uudelleen jalkatilan suunnasta tulleen räpsytyksen jälkeen ja hetken sillä ollaan menty koska kuitenkin lataili ilman valoja 12,5v mutta kyllä nyt sitten jotain outoa tapahtui tai sitten vaan valot kulutti enemmän kuin lataili, mittari laski pahasti jo tuonne 9v tiätämille eilen ja eikun palasin pikku reissulta heti takaisin .Kuvittelin että jos vika olisi siellä kuskin jalkatilan suunnassa olevassa laatikossa,niin eikö pistokkeen pois otto esim nostaisi latausjännitettä mutta ei nostanut.Käytettyä laturia olen jo kysellyt mutta onko se siinä sitten vika, no hyvinkin voi olla. Tuossa yksi tuttu kertoili,että hänelle oli joskus aikoinaan sanottu, ettei vika välttämättä olekkaan laturissa ja että luultavammin vika löytyy kun purkaa kojetaulun,no nytpä heitänkin tietäjille kysymyksen ,että onko siellä jemmassa jotain komponenttejä,jotka voi vaikuttaa tähän lataukseen.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 23.02.2011, 18:07
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Se unohtui vielä tekstistä että kun auto käy niin akuista mitattuna jotain 9-10v ja latausvalo ei pala , se jossain vaiheessa saattoi hieman hämärästi palaa mutta nyt ei ole enää palanut, eipä ymmärrä.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 23.02.2011, 20:49
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
En lähtenyt vielä tekemäänn tuota nappihehkua, vaikka jo kyllä löysin hyvien vinkkien perusteella johdoille paikat.Mietiskelin tuota minun lataushämminkiä siinä samalla, kun se tuli uudelleen jalkatilan suunnasta tulleen räpsytyksen jälkeen ja hetken sillä ollaan menty koska kuitenkin lataili ilman valoja 12,5v mutta kyllä nyt sitten jotain outoa tapahtui tai sitten vaan valot kulutti enemmän kuin lataili, mittari laski pahasti jo tuonne 9v tiätämille eilen ja eikun palasin pikku reissulta heti takaisin .Kuvittelin että jos vika olisi siellä kuskin jalkatilan suunnassa olevassa laatikossa,niin eikö pistokkeen pois otto esim nostaisi latausjännitettä mutta ei nostanut.Käytettyä laturia olen jo kysellyt mutta onko se siinä sitten vika, no hyvinkin voi olla. Tuossa yksi tuttu kertoili,että hänelle oli joskus aikoinaan sanottu, ettei vika välttämättä olekkaan laturissa ja että luultavammin vika löytyy kun purkaa kojetaulun,no nytpä heitänkin tietäjille kysymyksen ,että onko siellä jemmassa jotain komponenttejä,jotka voi vaikuttaa tähän lataukseen.
ei siellä ole mitään.laturi on paskana jos noin vähän tulee akulta mitattuna.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 23.02.2011, 21:01
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Eipä taida paljoa kannattaa vanhaa laturia korjailla
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 23.02.2011, 21:56
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

joo ei.uusi maksaa n.150e. ja jos ostaa vanhan ni se voi toimia 2 viikkoo tai 2 vuotta,eli uutta vaan jos meinaat sitä autoo pitää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mistä löytyy masi?? Uazmies Chit-Chat 10 24.11.2010 21:59
Mistä löytyy 8kg Hemi Chit-Chat 0 08.02.2010 20:45
Mistä löytyy rangesta?? Rouveri Tekniikka & Jutustelu 2 15.03.2009 14:41
Mistä löytyy???? eemu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.02.2008 08:06
Pajeron hehkurele rikki... Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 13 22.11.2005 19:15


Sivu luotu: 11:26 (GMT +2).