Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 16.02.2011, 16:00
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LINNA Näytä viesti
perhana, pihalla en oo huomannu/kuullu mitään mut nyt ku vuorokauden oli hallis pakkasia karuus niin painelaakeri huuta ku hyeena :/
Itelläkin oli tänää vaikeuksia saada patrolli käyntii kun jostain syystä lohko ei lämmittäny ja pakkasta oli joku -25 mutta ei suostunu lähtemään käyntiin Liekköhä kaikki hehkut mukana pelissä
Vastaa lainaten
Vanha 16.02.2011, 19:10
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

timeri

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaskapa Näytä viesti
Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.
kävin oman y61:sen kanssa diesel korjaamolla, kyselin huonosta käynnistyvyydestä,huonosta alaväännöstä,ja koneen ravistelusta tietyllä kierrosaluieella. huonoon käynnistyvyyteen ja huonoon alavääntöön ohjeeksi just se ennakon aikaistamine. ja ostin sen lätkän niiltä mut en ole asentanu. huonoon kulkupuoleen ohjeeksi ohjelmistö päivitys?. lähtee kuulemma se aaltoilu kiihdytyksen aikana myös pois sen jälkeen. sitten pumpussa siinä mihin tulee polttoaineputki, siinä iso banjo liitin, se auki ja sieltä sihti pois ,eikä mitään tilalle ,saattaa kuulemma tukkiintua! ja se sihtihomma on kuulemma vain joku nissanin oma systeemi jota ei tarvi!!! hidas reagointi kaasuun johtuu pumpun ja kaasupolkimen sähköisestä keskustelusta ja sitä ei voi nopeuttaa! semmosta...
Vastaa lainaten
Vanha 16.02.2011, 20:56
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kävin oman y61:sen kanssa diesel korjaamolla, kyselin huonosta käynnistyvyydestä,huonosta alaväännöstä,ja koneen ravistelusta tietyllä kierrosaluieella. huonoon käynnistyvyyteen ja huonoon alavääntöön ohjeeksi just se ennakon aikaistamine. ja ostin sen lätkän niiltä mut en ole asentanu. huonoon kulkupuoleen ohjeeksi ohjelmistö päivitys?. lähtee kuulemma se aaltoilu kiihdytyksen aikana myös pois sen jälkeen. sitten pumpussa siinä mihin tulee polttoaineputki, siinä iso banjo liitin, se auki ja sieltä sihti pois ,eikä mitään tilalle ,saattaa kuulemma tukkiintua! ja se sihtihomma on kuulemma vain joku nissanin oma systeemi jota ei tarvi!!! hidas reagointi kaasuun johtuu pumpun ja kaasupolkimen sähköisestä keskustelusta ja sitä ei voi nopeuttaa! semmosta...

Nonni, kiitti vinkeistä Näillä tiedoilla pääseekin jo pitkälle. Mitähän lie kustantaa toi ohjelma päivitys jos ihan merkki liikkeessä käyttäs
Vastaa lainaten
Vanha 17.02.2011, 10:39
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

timeri

Lainaus:
Nonni, kiitti vinkeistä Näillä tiedoilla pääseekin jo pitkälle. Mitähän lie kustantaa toi ohjelma päivitys jos ihan merkki liikkeessä käyttäs
en tiiä sitä että auttaako merkkiliikkeessä käynti asiaa. minulle dieselkorjaamolla sanottiin että mennä käymään näillä jotka tekee teholisäyksiä autoihin, oulussa ainakin kaksi paikkaa nitä tekee! omasta datsunista tukin egr:rän, koneen huohotuksen pistin imusarjasta kartanolle ja sitten coolerin vieressä oleva läppä systeemi joko kokonaan pois tai sitten kunnolla se herkistellä että varmasti toimii! egr:rän tulppaus on enämpi kuin suositeltava homma,sotkee konetta meleko rankanlaisesti...jaskapa? paljonko on ajettu sun datsunilla?onko tuotu joskus jostai? minulla italian terveisiä! mikä katkasia on keskikonsolissa ylimmäisenä? mulla vain pohja jäljellä siitä ja nissanilla eivät osanneet auttaa:-(
Vastaa lainaten
Vanha 17.02.2011, 12:08
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
en tiiä sitä että auttaako merkkiliikkeessä käynti asiaa. minulle dieselkorjaamolla sanottiin että mennä käymään näillä jotka tekee teholisäyksiä autoihin, oulussa ainakin kaksi paikkaa nitä tekee! omasta datsunista tukin egr:rän, koneen huohotuksen pistin imusarjasta kartanolle ja sitten coolerin vieressä oleva läppä systeemi joko kokonaan pois tai sitten kunnolla se herkistellä että varmasti toimii! egr:rän tulppaus on enämpi kuin suositeltava homma,sotkee konetta meleko rankanlaisesti...jaskapa? paljonko on ajettu sun datsunilla?onko tuotu joskus jostai? minulla italian terveisiä! mikä katkasia on keskikonsolissa ylimmäisenä? mulla vain pohja jäljellä siitä ja nissanilla eivät osanneet auttaa:-(
Mulla on hätävilkun katkasija siinä
T:LINNA
Vastaa lainaten
Vanha 17.02.2011, 19:03
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:

Aivan joo. Itekkin ajattelin ottaa ton egr:n pois kun eihän sillä hittoakaan tee, muuta kun että sotkee koneen :P Täytyypä käydä kyselee noista liikkeistä mitä niillä ois tarjota. Suurin osa myy vaan niitä pelkkiä tehoboxeja joka liitetään siihe egun rinnalle. Ja mitä oon hevosten tietotoimistosta kuullu nii niillä on kyllä saatu koneita rikki :/ 290000 on tullu lasiin tossa mun kotterossa. Millasii lukemii lie ajaneet noilla koneilla Ja saksan maaltahan tuo on taitu tuua suomen maalle, kun mitä minä olen ymmärtänyt niin noita ei olisi tuotu suomen markkinoille uutena. en tiiä sit pitääkö paikkaansa. Ja hätävilkun katkaisia löytyy multaki oikeelta puolen ylimmäisestä ja vasemmalla on taas mullakin pelkkä tyhjä paikka
Vastaa lainaten
Vanha 17.02.2011, 20:40
LINNA:n Avatar
LINNA LINNA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.02.07
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Aivan joo. Itekkin ajattelin ottaa ton egr:n pois kun eihän sillä hittoakaan tee, muuta kun että sotkee koneen :P Täytyypä käydä kyselee noista liikkeistä mitä niillä ois tarjota. Suurin osa myy vaan niitä pelkkiä tehoboxeja joka liitetään siihe egun rinnalle. Ja mitä oon hevosten tietotoimistosta kuullu nii niillä on kyllä saatu koneita rikki :/ 290000 on tullu lasiin tossa mun kotterossa. Millasii lukemii lie ajaneet noilla koneilla Ja saksan maaltahan tuo on taitu tuua suomen maalle, kun mitä minä olen ymmärtänyt niin noita ei olisi tuotu suomen markkinoille uutena. en tiiä sit pitääkö paikkaansa. Ja hätävilkun katkaisia löytyy multaki oikeelta puolen ylimmäisestä ja vasemmalla on taas mullakin pelkkä tyhjä paikka
Oikealla puolella on tyhjä paikka mut vasemmalla hätävilkut sit takalasin lämppäri ja alin on lamppujen pesin.
Vastaa lainaten
Vanha 17.02.2011, 21:28
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

timeri

Lainaus:
Oikealla puolella on tyhjä paikka mut vasemmalla hätävilkut sit takalasin lämppäri ja alin on lamppujen pesin.
tarkoitin tuossa käsijarrunvieressä olevaa konsolia ja sen katkaisijat?
Vastaa lainaten
Vanha 18.02.2011, 08:40
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
mulla ei ole siinä mitään katkaisijoita.
Vastaa lainaten
Vanha 18.02.2011, 14:30
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:
Joo ei mullakaan oo siinä mitään. vois olettaa että siinä ois noitten penkin lämmittimien paikat :/ Itellä on nyt vaan ton datsunin kanssa ongelmii kun ei meinaa lähtee käyntiin kirveelläkään vaikka on lohkossa ja eilen vaihdoin uudet hehkut, lupailee ja hörähtelee välillä mutta ei lähe käyntiin Mikähän lie vikana.
Vastaa lainaten
Vanha 18.02.2011, 16:56
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Eli nuo puhutut kulutukset ovat 2.8td entäs onko kellään tietoa sen 3.0 koneen kulutuksesta?
Vastaa lainaten
Vanha 18.02.2011, 21:53
LINNA:n Avatar
LINNA LINNA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.02.07
Sijainti: Parkano, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Joo ei mullakaan oo siinä mitään. vois olettaa että siinä ois noitten penkin lämmittimien paikat :/ Itellä on nyt vaan ton datsunin kanssa ongelmii kun ei meinaa lähtee käyntiin kirveelläkään vaikka on lohkossa ja eilen vaihdoin uudet hehkut, lupailee ja hörähtelee välillä mutta ei lähe käyntiin Mikähän lie vikana.
Ihan samaa pitää mulla, ainut ero ettei oo uusii hehkui eikä lohkolämppäriä.. muutama tunti lämpimäs hallis niin ei meinannu sieltäkään lähteä käyntiin. Näillä kokemuksilla rupee miettiin jo et mitä helvettiä tuli ostettua
Vastaa lainaten
Vanha 19.02.2011, 12:41
KAS:n Avatar
KAS KAS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 06.07.07
Sijainti: Eura
Perusasetus

Lainaus:
mulla ei ole siinä mitään katkaisijoita.
Mulla nuo. Eikä tietoa tuosta ylimmäisestä.

Akku täytyy olla timmissä kunnossa näillä pakkasilla.Täytyy kiertää kunnolla ympäri.

Viimeksi muokannut KAS : 03.04.2011 18:51
Vastaa lainaten
Vanha 19.02.2011, 15:10
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:
Ihan samaa pitää mulla, ainut ero ettei oo uusii hehkui eikä lohkolämppäriä.. muutama tunti lämpimäs hallis niin ei meinannu sieltäkään lähteä käyntiin. Näillä kokemuksilla rupee miettiin jo et mitä helvettiä tuli ostettua
Joo kyllä vähän minuukin mietityttää Eilen vaihdoin uuden suodattimen siihen mut en tiiä auttoko sekään, tänää n. 6 tuntii lämpes nii lähti toisella käyntii :/ Aatelin jos ens viikolla veis paikalliseen diesel huoltoon jos ne siellä tietäs paremmin
Vastaa lainaten
Vanha 20.02.2011, 14:05
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

timeri

Lainaus:
Joo kyllä vähän minuukin mietityttää Eilen vaihdoin uuden suodattimen siihen mut en tiiä auttoko sekään, tänää n. 6 tuntii lämpes nii lähti toisella käyntii :/ Aatelin jos ens viikolla veis paikalliseen diesel huoltoon jos ne siellä tietäs paremmin
minulla ei oo olunna datsunissa mitään käynnistyvyys ongelmia. -33 astetta viikolla oli pakkasta ja noin 5 tuntia roikassa . 2 hehkutusta:ensimmäinen hehkutus niin pitkään että kuuluu releen napsahdus konehuoneesta, että lopettaa hehkutuksen(noin 20sekuntia) sitten käännän virta pois ja odota että sulakerasiasta auton sisällä kuuluu napshdus(noin 2-3 sekuntia) ja sitten uusi hehkutus noin 3 sekuntia ja starttaus ja aina lähtee! jos liian nopeasti yrittää hehkuttaa uudestaan se ei hehkuta, pitää oottaa se sisätilan sulakerasiasta kuuluva napsahdus! oliko hankalasti selitetty? mulla uusi akku ja alaku talvesta vaihettu suodatin, polttoaineen suodatettavuus oulun huoltiksilla -32 astetta
Vastaa lainaten
Vanha 20.02.2011, 14:07
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

timeri

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KAS Näytä viesti
Mulla nuo. Eikä tietoa tuosta ylimmäisestä.

Akku täytyy olla timmissä kunnossa näillä pakkasilla.Täytyy kiertää kunnolla ympäri.
kuva näkyy mutta ensaa selevää nuista katkaisijoista kerro ne mulle?
Vastaa lainaten
Vanha 20.02.2011, 16:44
KAS:n Avatar
KAS KAS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 06.07.07
Sijainti: Eura
Perusasetus

Lainaus:
kuva näkyy mutta ensaa selevää nuista katkaisijoista kerro ne mulle?
Kuva on huono otin uuden.

Kytkimessä merkkivalo ylhäällä. Syttyy kun käyttää kytkintä ON asennossa. Kytkin ponnahtaa perusasentoon.

Kuvassa olis pissapojan tai jms kuva jossa litkunpinta väreilee? Huono on tämä selostuskin.

Auto on uitettu ruotsista joskus.

Viimeksi muokannut KAS : 03.04.2011 18:51
Vastaa lainaten
Vanha 20.02.2011, 16:53
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Perusasetus

Eikös tuossa symbolissa oleva sahalaitainen merkki tarkoita yleensä jonkinlaista lämmitystä?
Pyyhkijälle, lasiin sulan kohdalle, pissapojan suuttimelle...?
Vastaa lainaten
Vanha 20.02.2011, 17:15
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:

Kytkimessä merkkivalo ylhäällä. Syttyy kun käyttää kytkintä ON asennossa. Kytkin ponnahtaa perusasentoon.

Kuvassa olis pissapojan tai jms kuva jossa litkunpinta väreilee? Huono on tämä selostuskin.

Joo käyttöohjekirjasta lukasin niin se on tuulilasin lämmitin. joka toimii n. 15 min. kerrallaan
Vastaa lainaten
Vanha 20.02.2011, 20:13
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

timeri

Lainaus:
minulla ei oo olunna datsunissa mitään käynnistyvyys ongelmia. -33 astetta viikolla oli pakkasta ja noin 5 tuntia roikassa . 2 hehkutusta:ensimmäinen hehkutus niin pitkään että kuuluu releen napsahdus konehuoneesta, että lopettaa hehkutuksen(noin 20sekuntia) sitten käännän virta pois ja odota että sulakerasiasta auton sisällä kuuluu napshdus(noin 2-3 sekuntia) ja sitten uusi hehkutus noin 3 sekuntia ja starttaus ja aina lähtee! jos liian nopeasti yrittää hehkuttaa uudestaan se ei hehkuta, pitää oottaa se sisätilan sulakerasiasta kuuluva napsahdus! oliko hankalasti selitetty? mulla uusi akku ja alaku talvesta vaihettu suodatin, polttoaineen suodatettavuus oulun huoltiksilla -32 astetta
siirretäänpä tämä tänne näkyviin
Vastaa lainaten
Vanha 20.02.2011, 20:20
timeri timeri ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 20.02.11
Sijainti: muhos
Perusasetus

Lainaus:

no nyt näkee, kiitos, onko sulla sitten tuulilasissa näkyvillä jotain vastuksia,minulla ei kyllä mitään näy?
Vastaa lainaten
Vanha 21.02.2011, 16:37
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:
Aamulla taas ei lähteny käyntii vaikka hehkuttelin ihan rauhassa niinkuin sanoit, iltapäivällä kun tulin töistä kotia niin kerrasta käyntii Pakkasta oli aamulla n 30 astetta ja iltapäivällä joku 20. Ite oon laittanut aina sitä lisäainetta tankkiin aina kun olen tankannu. Joku häikkää tossa nyt kyllä on
Vastaa lainaten
Vanha 21.02.2011, 19:12
timeri timeri ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 20.02.11
Sijainti: muhos
Perusasetus

Lainaus:
Aamulla taas ei lähteny käyntii vaikka hehkuttelin ihan rauhassa niinkuin sanoit, iltapäivällä kun tulin töistä kotia niin kerrasta käyntii Pakkasta oli aamulla n 30 astetta ja iltapäivällä joku 20. Ite oon laittanut aina sitä lisäainetta tankkiin aina kun olen tankannu. Joku häikkää tossa nyt kyllä on
miten kauvvan sulla on aina roikan nokassa ja ootha testannu että se lohkolämmitin toimii? oliko nii että ooot hehkut vaihtanu? puhistitko virtakiskon että voltit kunnolla huilaa(lue: saa kontaktia). tuo lisä aineiden laitto tankkiin ei välttämättä paranna sitä käynnistyvyyttä. kaikki muu mitä tankiin laitat lukuunottamatta diesel, voi pahimmassa tapauksessa huonontaa dieselin syttymistä. mitä on se aine jota laitat tankkiin? jään estoako. vai jotain muuta?
Vastaa lainaten
Vanha 21.02.2011, 20:33
Aktiivijäsen+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timeri Näytä viesti
miten kauvvan sulla on aina roikan nokassa ja ootha testannu että se lohkolämmitin toimii? oliko nii että ooot hehkut vaihtanu? puhistitko virtakiskon että voltit kunnolla huilaa(lue: saa kontaktia). tuo lisä aineiden laitto tankkiin ei välttämättä paranna sitä käynnistyvyyttä. kaikki muu mitä tankiin laitat lukuunottamatta diesel, voi pahimmassa tapauksessa huonontaa dieselin syttymistä. mitä on se aine jota laitat tankkiin? jään estoako. vai jotain muuta?
No tossa eilen oli koko yön tulitikku virityksellä tolpan nokassa, ja kyllä toi vastus ihan hyvin lämpenee :/ no tota virtakiskoo en kyllä putsannu, se pitääkin tehä ja jos oikin luvin niist hehkuista niin ne oli 6,5 v teboilita ostin jotain jäänesto ainetta olikoha king merkkistä. tänääkin tossa kun lähin ajamaan silleen että auto oli seisonu 3 tuntii nii helvetin pitkään piti hangata käyntiin. Yritti kyllä käynistyy kokoajan ja startin voimalla kävikin ihan tuntus siltä että noi hehkut ei pelitä kunnolla
Vastaa lainaten
Vanha 22.02.2011, 17:59
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

timeri

Lainaus:
No tossa eilen oli koko yön tulitikku virityksellä tolpan nokassa, ja kyllä toi vastus ihan hyvin lämpenee :/ no tota virtakiskoo en kyllä putsannu, se pitääkin tehä ja jos oikin luvin niist hehkuista niin ne oli 6,5 v teboilita ostin jotain jäänesto ainetta olikoha king merkkistä. tänääkin tossa kun lähin ajamaan silleen että auto oli seisonu 3 tuntii nii helvetin pitkään piti hangata käyntiin. Yritti kyllä käynistyy kokoajan ja startin voimalla kävikin ihan tuntus siltä että noi hehkut ei pelitä kunnolla
jätä ne jäänestoaineet laittamatta,varsinkin kaikki halpis kingit yms biltemat ovat vain ihmisten rahastusta varten. jään estoa kannattaa syksylla ennen kovimpia pakkasia käyttää,mutta muuten ilman parempi. ja putsaile ne virtakiskot, 6,5v=oikeat lukemat. se on vain ollut yksinkertaisesti tieseli niin kohomelossa ettei sen takia oo tartanunna... luulempa ku ilimat lauhtuu ja ajelet pelekällä tiiselillä nii alakaa ramppa kalakattamaan.....ja jos ei niin sitte??

dieselin jäänesto. jos polttoaine järjestemässä tai tankinpohjalla on vettä,liottaa jäänestoaineet nämä vesipisarat sellaiseen muotoon että ne lähtevät/sekoittuvat polttoaineeseen ja sitäkautta jäätymisongelma poistuu. mutta. jos tämä toimenpide tehään talvella kovalla pakkasella ,niin dieselin syttymisherkyys pienenee ja saattaa sitämyten huonontaa käyntiinlähtöä. ja nyt on ollut niin kovat pakkaset että hyvaalätuinen polttoainekkin on ollut jo suodatettavuuden rajoilla( ei tietenkään arktinen laatu)
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan Terrano vm -91 kokemuksia Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 03.02.2010 15:22
Nissan king kokemuksia? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 19.10.2009 20:57
Nissan Navara kokemuksia gikseri Tekniikka & Jutustelu 5 28.09.2009 12:36
Nissan terrano 2,7 td Gsx vm.94? kokemuksia? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 28.06.2008 14:31
Patrol/Trooper kokemuksia Tekniikka & Jutustelu 1 30.08.2007 08:15

Sivu luotu: 23:08 (GMT +2).