![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
![]()
On tainnut hitsari ennenkin hitsata puikolla saumasta päätellen.
|
#77
|
||||
|
||||
![]()
Suzukilla on tullut ajettua jonkun verran syksyn ja talven aikana ja se on toiminut ihan hyvin. Mitä nyt ei pysty yli 80 ajaan kun joku rupee tärisyttään koko autoa. Ilmeni sen jälkeen kun purin perän, laitoin jakikseen välityksen ja vaihdoin yhden kardaanin nivelen. Joku ei mennyt ihan putkeen. Talven liukkaus toi ilmi vinssin tarpeen ja semmoinen tuli hankittua. Muutemia huonoja kuvia suunnitelmista.
Vinssinä Warn 6000 Syyläriä tuli vähän siirrettyä taaksepäin jolloin vinssi mahtui puskurin taakse kokonaan Vinssiin tulee kiintee ohjaus hyttiin ja langaton ulkokäyttöön.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#78
|
||||
|
||||
![]()
nyt se olis sitten asennettu. Vähän on pimee kuva vaikka otettu valoisassa tallissa.
sisälle tuli napit tuollain releboxi tuli ruuvatta syylärin kiinnikkeisiin kiinni kun ei tota langallista kaukkaria ole laturiksi tuli joku saabin 70-80 ampeerinen.. ja kiristimeksi oma tuotanto ![]()
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#79
|
||||
|
||||
![]()
Todella nerokas ratkaisu toi laturin kiristys. Tein ite Suzukin uuteen 70A laturiin omavalmiste kiristimen samaan tapaan kuin vakio ja oli siinä tietysti oma hommansa mutta jos vielä pitää isompi laturi johonki laittaa, plagioin tän jos saa? Hyvältä näyttää vinssin asennus.
|
#80
|
||||
|
||||
![]()
Etupäästä saa parempia kuvia kun peittää ton heijastavan kilven
![]() Ookkos sää puristellu tohon laturinkiristimeen hitsinöölejä jostain tuubista ![]() |
#81
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#82
|
||||
|
||||
![]()
ei ollut laakerit mitkä jakolaatikossa rohisi...
ei muutakun rattaita metsästään..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#83
|
||||
|
||||
![]()
Näyttäisi äkkiseltään tuo hitsisauma ihan liian "kuumalta" eli kuuma on päässyt hampaisiin asti, hampaan karkaisu on koventunut entisestään ja heikentänyt hampaat. Jos rattaan pinta on jo lämpösovitteella kiinni, niin hitsisauma erittäin ohuena vain ns. henkiseksi varmistukseksi.
|
#84
|
||||
|
||||
![]()
Näin on voinut käydä ja osasyyllisenä on varmasti pieni heitto sovituksessa. Ei oo osunu hammastus kohdilleen.
Seuraavalla kerralla sitten tiukempi sovitus ja vähäisempi hitsaus.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#85
|
||||
|
||||
![]()
täytyy ruveta pikku hiljaa tuota varamoottoria korjaamaan kun nykyinen rupee olee aikas väljä. Moottori auki ja tälläistä löytyi..
ajattelin yrittää putsata karstan pois männistä ja kannesta. Venttiilit hioo ja kanavia putsailla ja siistiä vähäsen. Hoonaus on vielä harkinnassa jos löytäis jostain männänrenkaat. Kannattaisko vielä jotain muuta tehdä?
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#86
|
||||
|
||||
![]()
Tilaat Ebaystä männänrenkaat. Ne on melkeen ilmaset. Mulla meni 3 päivää ja oli renkaat postilaatikos. Makso muistaakseni 23€ postikuluineen Pitää hakea Bedfordin männänrenkaita Ebaystä niin löytyy. Tässä linkki. http://cgi.ebay.com/SUZUKI-BEDFORD-S...item20ac192b2b
Edit: on ne vissiin vähä kallistunut mut alle 30€ viel.
__________________
Steady as she goes... Viimeksi muokannut Mappe : 09.03.2010 18:00 |
#87
|
||||
|
||||
![]()
Nyt olis moottori putsattu ja osia osteltu oikein urakalla. Runko- ja kiertokangenlaakerit ja männänrenkaat tuli hommattua. Jakolaatikko on vielä koneistamolla mallina joten taitaa tulla aikas kiire tuonne suzuki meetingiin.. kuvia tulee kun kerkeen laitteleen..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#88
|
||||
|
||||
![]()
Moottori tuli valmiiksi aikoja sitten ja toimii hyvin. Tehoja tuli takaisin jonkun verran vanhaan verrattuna. Jakis on vieläkin laitettavana joten ajelut mennään vakiolla. Nyt kun loma alkoi niin on hyvä lahteä korjaileen suzuki meetingissä saatuja vaurioita.
Kesällä on hyvä rempata kun on ilmanvaihto kunnossa ![]() Tämöiseen kuntoon meni jousen tuet Ja akseliin oli vielä pikku reikäkin syöpynyt ajansaatossa Uusi talla paikoilleen hepattuna. Materiaalina 3 mm profiili. Ja ei kun jatkaan kun kelit suosii..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#89
|
||||
|
||||
![]()
uusia renkaita.. 235/75/15 insa special track.
Vähän ottaa edestä kiinni kun jouset rupee oleen loppu mutta jos niihin keksisi talven aikana ratkaisun..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#90
|
||||
|
||||
![]()
sehän rupes näyttään maasturilta
![]()
__________________
-MMC- |
#91
|
|||
|
|||
![]()
Komiat kummit autossa. Kiinnostaisi mitkä vanteet, leveys ja offsetti ja mahtuuko kääntymään ilman että ottaa jousiin tai koriin kiinni?
|
#92
|
||||
|
||||
![]()
Kuvien perusteella sanoisin että perus 8" leveät vanteet -22 et:llä, ja kyllä pitäisi mahtua 235/75 tuon vanteen kanssa ihan hyvin kääntyilemään ja pyörimään.
__________________
-Pauli- |
#93
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#94
|
||||
|
||||
![]()
pitoja tuntuis olevan uusissa renkaissa ihan mukavasti
![]() vetotikkukin sai osansa siinä samassa. Miten jos/kun tilaan uusia murroksia niin tuleeko vetarin uraan tuo "sokkarengas" mikä noissa palasissa näkyy ja lukittuuko se sillä siihen? Niin ja talvea varten hommasin LJ:n tukivarret jos olis vaikka luppoaikaa silloin.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#95
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä.
__________________
-Pauli- |
#96
|
||||
|
||||
![]()
On se kova
![]() |
#97
|
||||
|
||||
![]()
Omistan kyseisen kiesin nykyään, mutta en viitsinyt vielä tehdä uutta topickia. Eli olisko jollain ohjeita tai hyviä vinkkejä moottorinvaihtoon? Tarkoitus olisi iskeä sutkiin tojon 4k kone+laatikko.
__________________
Suzuki SJ410 |
#98
|
|||
|
|||
![]()
ei kait sinä mitään neuvoja tartte
![]() |
#99
|
||||
|
||||
![]()
Tuskimpa se noin yksinkertasesti sinne heilahtaa.. ainakin näin veikkaisin.
__________________
Suzuki SJ410 |
#100
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-Moottori kannakkeet runkopalkkeihin uusiksi -Vaihdelaatikon kannakkeen rakennus -välikardaanin tein 2:lla ristikolla mikä on vähän pitempi kuin rättinivel -jakolaatikon siirto 3 cm taaksepäin -syylärin siirto niin eteen kuin sai(suikan oma) -sähköinen flekti syylärin eteen -vaihdekepille uusi reikä peltiin -koska halusin kone/laatikko paketit suoraan linjaan pitkittäis suunnassa ![]() -Kytkin vaijerin kiinnitys laatikkoon kikka kolmosilla -jakolaatikon edessä olevan poikittaisen runkopalkin muokkaus että kardaani sopii -hiukan sähköjä -vesi putket kokonaan uusiksi -koska vaakatasossa halusin koneen/laatikko paketit suurinpiirtein samaan linjaan :ilmanputsari kotelon rakennus että sopi konepelti kiinni Nämä tuli ainakin mieleen mitä omaan rakensin |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:TO4:n pakopesä ja nippon D21 ovi | pikkari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.04.2008 18:15 |