![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Moi!
En ole ehtinyt lukea tätä hetkeen aikaan joten yritän vastata mitä ajatuksia näiden juttujen takana on. - Harraste stanu, tässä luokassa saa ajaa kaikilla mastoautoilla kunhan ne ei ole mitään ruohonleikkureita tai croscartteja. Sillä miksi nämä vehkeet on joskus rekisteröity ei ole mitään väliä! - luokka on siis tehty siksi että jo olemassa olevilla harraste autoilla (yleisimmin siis kadulle tehtyjä isopyöräisiä maastoautoja) saa ajaa kilpaa STANDARD luokan radoilla. Tarkoitus ei ole että kukaan rakentaa erikseen tähän luokkaan autoa. - tämän luokan kohdalla katsastus keskittyy lähinnä turvallisuus seikkoihin. ProModi ryhmästä olen yrittänyt tiedottaa että sääntökirjassa oleva korin pienentämissääntö ei tule voimaan 2012 vaan sääntökomitea muutti tätä sääntöä kilpailijoiden vastustuksesta johtuen. Uutta sääntöä en ole voinut kirjoittaa suomeksi kun se on vasta nyt julkaistu eurotrialin sivuilla! Pääasiassa siinä on kuitenkin ideana se että auto olisi tunnistettavissa edestä ja sivusta siksi myös valoista on oltava jäljitelmät! Korin tulee peittää pituussuunnassa akselelit ja leveyssuunnassa korin tulee ylettää renkaan sisäreunan tasalle. Eli jos valitset akselit joissa renkaiden sisäpintojen väli on 2M niin korin on oltava myös 2M leveä! Jos suzuki on vain 1,5M leveä niin sitä pitää levittää ja jos Hummeri on 2,2M leveä niin sitä saa kaventaa. Vaihtoehtoisesti muutetaan vanteita tai akseleita. - Putkirunkoautoissa kun teette uusia autoja tehkää kunnon tuplaristikko oviaukkoon ja vanhoissa autoissa kuten jaren willyster käytetään järkeä ja hyväksytään se hieman lyhyt vahvike toiseksi oviputkeksi! Painoeroa ei kuitenkaan ole kuin max 1kg ja kun se on tehty aikanaan olleiden sääntöjen mukaisesti ja on vielä tukevan näköinen niin en voi uskoa että tästä kukaan tekee ongelmaa. Selvensikö tämä hieman asioita? Ai niin, miksi käytämme tätä palstaa keskusteluun. No täällä on suurin osa aktiiviharrastajista mukana ja vaikka kaikenlaiset provokaattorit tänne aina kirjoitteleekin niin parempaakaan ei oikein ole. Niitä isoja meetinkejä ei ole niin helppo järjestää vaikkakin pyrin sellaisenkin taas jossakin vaiheessa saamaan pystyyn! Sähköpostia saa laittaa ja puhelimeenkin olen pyrkinyt vastaamaan. Junde Teidän edustaja AKK:ssa ja kansainvälisissä komiteoissa. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala | Saija | Tapahtumat | 188 | 09.03.2015 12:54 |
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås | tare | Tapahtumat | 101 | 04.10.2010 22:18 |
kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |
Trial kaarien uudet säännöt??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.10.2009 20:53 |
Eurotrial säännöt? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 30.01.2009 18:07 |