Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull
Voitteko ihan kertoa, että mihin hel....iin tommosessa laiskassa diesellohnossa tarvitaan dumppia? Ilmeisesti jorman jatkeeksi että kone antaisi rehvakkaamman kuvan kun oikeesti ei tule kuin savua ja on pirun laiska paska ;-)
Mututuntuman perusteella dumppi on riisselissä täysi turhake, jos ei ole tappiin asti timmattu ratakone.
TT
|
Omasta kokemuksesta sanoisin että suurin hyöty siinä on se että se säästää sitä syöttöpumpun säätökalvoa.
Koska tiukkaakin tiukemmassa kiihdytyksessä ahtopaineiden ollessa tapissaan,seuraavaa pykälää sporttisesti sisään heitettäessä ja kaasuläpän äkisti sulkeutuessa,niin....
....Siellä säätökalvon toisella puolen on kilon ylipaine,ja toisella puolenkilon alipaine, itelläni meni alkuun noita kalvoja kerran vuoteen. Ja a 40 egee kipale plus vaihdon vaiva,niin silloin tuommoinen dumppi tai bypass on kylllä jo hintansa ansainnut.
Tosin miulla ei oo kumpaakaan,vaan varoventiili siinä kaasuläpän yläpuolisessa letkussa....mutta ajanee saman asian.
Ja se blow job venttiili on puhdas varoventtiili joka estää konerikon jos vaikka hukkiksen painekello menee rikki. Tai jos ei ole koko hukkista,niin päästää liiat paineet aholle.(esim. kuulaana syysaamuna kun ilma on oikein hapekasta).