Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.02.2011, 18:48
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörö Näytä viesti
Tarkasta ennen laturin vaihtoa laturin johdot, emännän pajesta etsin aikani vikaa valoilmiöön.. Löytyi viimein hantinpuolen runkopalkin päältä johtonipusta jossa öljy sekä hiekka oli syönyt eristeet johdoista ja jonkun sortin oikkaria siel räpsyttelivät.
Tuo vinkki otetaan ilomielin vastaan ja huomenissa tutkitaan, meinasin tässä jo hätäpäissäni lähteä Motonettiin ostoksille mutta enpä vieilä kuitenkaan.Mitäs ne johdot muuten siellä ovat, kun eilen hieman pitelin niitä, sen mitä kätöset sinne mahtui eli vesitiivisliitin ja kaksi johtoa ja sitten se isompi mutterin alle, pitäisikö sieltä löytyä muita vielä.Onko tämä paksu akulle plussaan ja olisiko ne kaksi ???? säätimelle, no ihan arvausta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.02.2011, 22:02
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Oisko näistä tiedoista apua. Joskus Kirjoittelin mitsun foorumille oman pajeron liika lataus ongelmasta...

Laturissa on kaksi napainen liitin josta toinen johto (valk.) menee merkkivalolle ja toinen (sin.) akulle. Niin se (sin.) johto voi olla poikki (nostaa jännitteen 15V jos poikki) joka menee suoraan akkuun.

Ota liitin irti ja mittaa ne nastat, toiseen tulee akun jännite (jos on kunnossa "sin") ja toiseen akunjännite n.12v-0.7V kun laittaa virrat päälle (merkkivalon johto "valk").
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.02.2011, 22:13
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Oisko näistä tiedoista apua. Joskus Kirjoittelin mitsun foorumille oman pajeron liika lataus ongelmasta...

Laturissa on kaksi napainen liitin josta toinen johto (valk.) menee merkkivalolle ja toinen (sin.) akulle. Niin se (sin.) johto voi olla poikki (nostaa jännitteen 15V jos poikki) joka menee suoraan akkuun.

Ota liitin irti ja mittaa ne nastat, toiseen tulee akun jännite (jos on kunnossa "sin") ja toiseen akunjännite n.12v-0.7V kun laittaa virrat päälle (merkkivalon johto "valk").
Eikö vain, että siitä johdosta mitataan, ettei sieltä laturista, vai
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2011, 22:16
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jess Näytä viesti
Tuo vinkki otetaan ilomielin vastaan ja huomenissa tutkitaan, meinasin tässä jo hätäpäissäni lähteä Motonettiin ostoksille mutta enpä vieilä kuitenkaan.Mitäs ne johdot muuten siellä ovat, kun eilen hieman pitelin niitä, sen mitä kätöset sinne mahtui eli vesitiivisliitin ja kaksi johtoa ja sitten se isompi mutterin alle, pitäisikö sieltä löytyä muita vielä.Onko tämä paksu akulle plussaan ja olisiko ne kaksi ???? säätimelle, no ihan arvausta.
Kannattaa seurata mahdollisimman pitkälle niitä johtoja, itellä oli kuoret rikki muistaakseni 20-30cm laturista, siinä oli vaan sopiva paikka johon öljy ja hiekka oli tehnyt sopivan seoksen.... paksu johto tais olla erillään nipusta.
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.02.2011, 13:29
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Kävin sitten puuhastelemassa Pajeron johtojen parissa ja kyllä sieltä nuo jutut löytyi eli jännittteet oli kyllä mutta kyllä oli kuorikin molemmista sin ja valk rikki ja kun valkoistakin taivuttelin ,niin oli siinä tosiaan selvä heikko kohta.No kaivoin sen suojan siitä pois sinne pissapojan säiliöön asti ja sitten tarkastelua lisää ja korjausta,no aika näyttää että oliko tämä se ainut heikko lenkkin,luultavasti, kun selvä vika tai viat löytyi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2011, 18:14
Jess Jess ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 03.01.06
Sijainti: Masku
Viestit: 350
Perusasetus

Tänään sitten tuli jotain lisää em aiheeseen.Minähän sain mielestäni homman kuntoon, kun korjasin juuri tuolta hantin puolelta huonossa hapessa olevat johdot ja alkoi pelittää mutta tänään lähti normaalisti käymään mutta tuossa pikku tiellä jostain kuskin jalkatilasta tai samaltapuolen konehuoneesta,sieltä suunnasta kuitenkin, jatkui releen räpsytys jonkin aikka epäsäännöllisesti ja sitten loppui mutta volttimittari siinä kojelaudan yllä näytti vain karvan päälle 12v.No nyt sitten otin yleismittarin mukaan ja käydessä näytti 12.5v ja lisänä himmeä lataus/vedenerotin valo ,jossain taas yhtäkkiiä häikkää. Vinkkejä vian hakuun taas kaivataan kipeästi,kun kalusto vähenee,Eilen muuten meni katsastusaseman rullista lähtiessä vanhan 650tkm ajetun mesen kuskin puolen vetari kait poikki ja jäi siihen työnnettäväksi.Sellaisellekin olisi käytetylle tarvis ja asd perällä vm 92, no meniko juttu jo sekaiseksi.Latausjuttuhan on Pajerosta
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ alkoi ravistaa Reikä_eero Tekniikka & Jutustelu 17 07.10.2018 17:52
Pajeron öljyvalo Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 9 01.11.2010 21:59
12H-t alkoi naputtaan ?? kaapo Tekniikka & Jutustelu 2 23.07.2010 10:40
Patrol GR:n öljyvalo ja paineet... ? peraaa Tekniikka & Jutustelu 2 11.02.2009 09:36
Mistä kaikki alkoi Käyttäjä Tekniikka & Jutustelu 0 12.09.2003 19:11


Sivu luotu: 05:08 (GMT +2).