Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajeron lataus- ja öljyvalo alkoi palaa ???? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80695)

Jess 03.02.2011 16:57

Pajeron lataus- ja öljyvalo alkoi palaa ????
 
Pajero on vm 88 TD ja nuo kaksi valoa ensin jokunen päivä vilahtivat ja sitten tänään aaumulla säikäytti kun ne jäivät palamaan ja siinä keskellä oleva jännitemittari näytti alle 12v ja öljynpaine viisari pysyi ennallaan yli 2, no aamusta sammui nuo valot hetken päästä kun jatkoin ajamista mutta nyt kun tulin kotiin päin niin taas ne syttyi ja eivätpä saammuneet enää.Mistähän sitä vikaa sitten pitäisi lähteä hakemaan ja mitä se öljyvalo siinä myös palaa samaan aikaan.

Tuukka Impala 03.02.2011 17:18

Mulla oli pajerossa samanlainen oire ja siinä ei ainakaan lataus toiminu. oliskohan laturin hiilet lopussa.....

Jess 03.02.2011 18:57

kävin juuri hieman lähemmin tarkastelemassa laturia ja silleen ja käynnistin, niin nyt sitten taas ne valot eivät sitten palakkaan.Täytyy katsoa,mistä niitä hiiliä sitten löytyy ja millainen paketti.

Tuukka Impala 03.02.2011 20:49

Mää ainaki laitoin toisen laturin kokonaan...

velmeri83 04.02.2011 11:17

Itellä oli samanmoinen ongelma viimekesänä. vaihettiin eka hiilet josta ei ollu apuu. laturin vaihdolla korjaantu. joku puheli et 300tkm ois pajeron laturin elinikä.

Jess 04.02.2011 17:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja velmeri83 (Viesti 736766)
Itellä oli samanmoinen ongelma viimekesänä. vaihettiin eka hiilet josta ei ollu apuu. laturin vaihdolla korjaantu. joku puheli et 300tkm ois pajeron laturin elinikä.

Mitäs tuohon nyt sanoisi .-) kun eipä tuolla paljoa päälle 300tkm ole ajettu eli sanoit juuri vian , että uusi laturi tilalle.

Pörö 04.02.2011 18:33

Tarkasta ennen laturin vaihtoa laturin johdot, emännän pajesta etsin aikani vikaa valoilmiöön.. Löytyi viimein hantinpuolen runkopalkin päältä johtonipusta jossa öljy sekä hiekka oli syönyt eristeet johdoista ja jonkun sortin oikkaria siel räpsyttelivät.

Jess 04.02.2011 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 736876)
Tarkasta ennen laturin vaihtoa laturin johdot, emännän pajesta etsin aikani vikaa valoilmiöön.. Löytyi viimein hantinpuolen runkopalkin päältä johtonipusta jossa öljy sekä hiekka oli syönyt eristeet johdoista ja jonkun sortin oikkaria siel räpsyttelivät.

Tuo vinkki otetaan ilomielin vastaan ja huomenissa tutkitaan, meinasin tässä jo hätäpäissäni lähteä Motonettiin ostoksille mutta enpä vieilä kuitenkaan.Mitäs ne johdot muuten siellä ovat, kun eilen hieman pitelin niitä, sen mitä kätöset sinne mahtui eli vesitiivisliitin ja kaksi johtoa ja sitten se isompi mutterin alle, pitäisikö sieltä löytyä muita vielä.Onko tämä paksu akulle plussaan ja olisiko ne kaksi ???? säätimelle, no ihan arvausta.

sako 04.02.2011 22:02

Oisko näistä tiedoista apua. Joskus Kirjoittelin mitsun foorumille oman pajeron liika lataus ongelmasta...

Laturissa on kaksi napainen liitin josta toinen johto (valk.) menee merkkivalolle ja toinen (sin.) akulle. Niin se (sin.) johto voi olla poikki (nostaa jännitteen 15V jos poikki) joka menee suoraan akkuun.

Ota liitin irti ja mittaa ne nastat, toiseen tulee akun jännite (jos on kunnossa "sin") ja toiseen akunjännite n.12v-0.7V kun laittaa virrat päälle (merkkivalon johto "valk").

Jess 04.02.2011 22:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sako (Viesti 736974)
Oisko näistä tiedoista apua. Joskus Kirjoittelin mitsun foorumille oman pajeron liika lataus ongelmasta...

Laturissa on kaksi napainen liitin josta toinen johto (valk.) menee merkkivalolle ja toinen (sin.) akulle. Niin se (sin.) johto voi olla poikki (nostaa jännitteen 15V jos poikki) joka menee suoraan akkuun.

Ota liitin irti ja mittaa ne nastat, toiseen tulee akun jännite (jos on kunnossa "sin") ja toiseen akunjännite n.12v-0.7V kun laittaa virrat päälle (merkkivalon johto "valk").

Eikö vain, että siitä johdosta mitataan, ettei sieltä laturista, vai

Pörö 04.02.2011 22:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jess (Viesti 736884)
Tuo vinkki otetaan ilomielin vastaan ja huomenissa tutkitaan, meinasin tässä jo hätäpäissäni lähteä Motonettiin ostoksille mutta enpä vieilä kuitenkaan.Mitäs ne johdot muuten siellä ovat, kun eilen hieman pitelin niitä, sen mitä kätöset sinne mahtui eli vesitiivisliitin ja kaksi johtoa ja sitten se isompi mutterin alle, pitäisikö sieltä löytyä muita vielä.Onko tämä paksu akulle plussaan ja olisiko ne kaksi ???? säätimelle, no ihan arvausta.

Kannattaa seurata mahdollisimman pitkälle niitä johtoja, itellä oli kuoret rikki muistaakseni 20-30cm laturista, siinä oli vaan sopiva paikka johon öljy ja hiekka oli tehnyt sopivan seoksen.... paksu johto tais olla erillään nipusta.

Jess 05.02.2011 13:29

Kävin sitten puuhastelemassa Pajeron johtojen parissa ja kyllä sieltä nuo jutut löytyi eli jännittteet oli kyllä mutta kyllä oli kuorikin molemmista sin ja valk rikki ja kun valkoistakin taivuttelin ,niin oli siinä tosiaan selvä heikko kohta.No kaivoin sen suojan siitä pois sinne pissapojan säiliöön asti ja sitten tarkastelua lisää ja korjausta,no aika näyttää että oliko tämä se ainut heikko lenkkin,luultavasti, kun selvä vika tai viat löytyi.

Jess 17.02.2011 18:14

Tänään sitten tuli jotain lisää em aiheeseen.Minähän sain mielestäni homman kuntoon, kun korjasin juuri tuolta hantin puolelta huonossa hapessa olevat johdot ja alkoi pelittää mutta tänään lähti normaalisti käymään mutta tuossa pikku tiellä jostain kuskin jalkatilasta tai samaltapuolen konehuoneesta,sieltä suunnasta kuitenkin, jatkui releen räpsytys jonkin aikka epäsäännöllisesti ja sitten loppui mutta volttimittari siinä kojelaudan yllä näytti vain karvan päälle 12v.No nyt sitten otin yleismittarin mukaan ja käydessä näytti 12.5v ja lisänä himmeä lataus/vedenerotin valo ,jossain taas yhtäkkiiä häikkää. Vinkkejä vian hakuun taas kaivataan kipeästi,kun kalusto vähenee,Eilen muuten meni katsastusaseman rullista lähtiessä vanhan 650tkm ajetun mesen kuskin puolen vetari kait poikki ja jäi siihen työnnettäväksi.Sellaisellekin olisi käytetylle tarvis ja asd perällä vm 92, no meniko juttu jo sekaiseksi.Latausjuttuhan on Pajerosta


Sivu luotu: 13:44 (GMT +2).