Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2  
Vanha 03.02.2011, 12:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Jeepissäsi on vakiona 27-spline versiot jos kyseessä on D30 ja D35 akselit eikä siihen ole tehtaalta 30-spline versioita saanutkaan. Chryco 8.25 perässä voi sitten olla 27 spline (vanhemmat) tai 29-spline (uudemmat) vetarit.

Oletko muuten varma että sulla on D35 takana, tuon ikäisissä voi hyvinkin olla myös Suomiautoissa 8.25 perä, ja on erehdyttävän paljon samannäköinen Danan perän kanssa. Tosin, jos sulla on autossasi ABS- jarrut niin sitten sulla on varmasti myöskin D35 takana.

Minkä kokoisia renkaita olet ajatellut? Jos ajat pikkurenkailla niin sitten ei mitään ongelmaa, mutta jos on aikomus laittaa isompaa rengastusta alle niin tuohon D35:een "sijoittaminen" on vähän kuin heittäisi rahaa kaivoon.. ei ole mitenkään erityisen kestävä akseli metsäkäytössä. Tosin riippuu paljon ajotavoista, ajopaikoista, renkaan koosta yms..

Jos haluat selvitä halvalla, niin laita taakse joku lunch-box locker tyylinen joka korvaa pikkurattaat murikan sisältä. Ei maksa kuin muutaman satasen ja toimi veto päällä ihan siinä missä OX tai ARB yms. Ei toki ole kytkettävää mallia eli on "aina päällä" (vapauttaa kyllä mutkissa kun ei ole veto päällä), mutta mun mielestä ei takana niin paha asia. Toki kallistuspaikoissa olisi toisinaan mukava ajaa avoimella perällä... Tien päällä noi pelittää ihan mukavasti eikä pidä turhaa meteliä. Liukkaalla vähän äkäisempi kuin kitkalukko, mutta pitoa ainakin on molemmille renkaille aina

En tiedä mistäpäin olet lukkoja ja vetareita etsinyt, mutta katoppa huvikseen www.4x4-garage.de, siellä on ihan kohtuuhinnalla ja yleensä on tavarat tullut nopeasti. Melkein sanoisin, että jos olet lukkoa ostamassa niin ota etuakselille saman tien 30-spline versio + cromovetarit. Taka-akselin kohdalla miettisin pariin kertaan että ottaako kytkettävä lukko ja maksaa itsensä kipeäksi, vai sitten lunchbox lockeri minkä asentaa parissa tunnissa ja maksaa varsin kohtuullisesti. Melkein ostaisin samalla esim. Yukonin asennuspaketin jos/kun ostat OX- lockerin; kaikki uudet laakerit, krymppirenkaat, shimmit yms. tulee mukana niin ei tartte niiden kanssa arpoa.

Jos haluat uudelta mantereelta tilata, niin jenkkilästä saa halvemmalla kuin keski-euroopasta kunhan kuljetuskulut saa sovittua sopivasti toimittajan kanssa. Isot/ painavat paketit kyllä yleensä tapaa maksaa paljon. Esim. quadratec.com ja 4wd.com on ihan asiallisia puljuja mantereen toisella puolen. On siellä kyllä miljoona muutakin puulaakia..
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Dana30 tasauspyörästön rattaat Mika.U O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 14.01.2011 22:08
Myydään 4.56 välitykset Dana35C timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 30.09.2010 17:44
Myyty dana30/35 akselit linttala O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2009 22:37
Myyty Jeep murikat, etu (Dana30) ja taka (Dana35) Kimpsu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 15.10.2008 08:35
Syötön määrä? Repro Tekniikka & Jutustelu 3 22.03.2006 20:50


Sivu luotu: 21:15 (GMT +2).