![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Löyhähän tuo kuitenkin on jos tarkoitus on upottaa auto ikkunoita myöten suohon. Kiinnitys on siis syytä tehdä käyttötarkoituksen mukaan. ![]()
__________________
-Kimmo- * Range Rover 4.4 Vogue -02 * Porsche 951 -87 * BMW 730d -00 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Kunnon kiinnitykset ja tukeva puskuri auttaa huomattavasti siihen, että kori ei elä keulasta enää niin pahasti; samoin kuin palkkihelmat auttaa korin keskikohdan kanssa kunhan ne tekee fiksusti. Tuonne ihan etupäähän murtumia tuottaa kyllä ristijouston aiheuttama korin kiertyminen; sitä myös aiheuttaa ohjauksen tuoma vääntö, samoin kuin panhardin kiinnikkeestä tuleva vääntö/ iskut. Helpompaan ja kevyempään ajoon pikkurenkailla Cherokee kestää vakiona oikein mukavasti kunhan tietyt kriittiset paikat vahvistaa. Samoin vinssausta kestää kunhan puskuri on kiinni mahdollisimman monella pultilla. Isommat renkaat ja reippaampi ajo kyllä sitten rikkoo paikkoja hyvinkin nopeasti, jos ei ole vahvistusta vähän siellä ja täällä ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mie olen Timon kanssa samaa mieltä tosta kiinnityksestä, eli ei tule kestämään. Murtuneita aisanpäitä löytyy autoista joissa ei ole koskaan ollutkaan vinssiä. Omassa kinnerissä murtumia ja aisojen taipumia on korjailtu useampaan kertaan vaikka puskurissa on palkkien sivuilla vahvikkeet. Yleensä murtuma on tullut simpukan kiinnityksen tienoille.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() heureka
Jotain tuollaista ku timol on aikoinaan tehny ni pyörittelin mielessä koska vinssi tulee lähinnä riistan liikuttelu välineeksi ja mahdollisien omien ajovirheiden korjaamiseksi! Eli ei niin hirveitä upotuksia suohon! Muistatko timo yhtään mittoja noista ja ainevahvuuksia! Tuosta lähden kehittelemään! Mutta toki lisää hyviä ajatuksia otetaan vastaan muiltakin jeeppi konkareilta!
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Taisi olla enimmäkseen 6mm tavaraa, osittain vähän ohkaisempaa. Mittoja ei kyllä tähän hätään ole muistissa, mutta ei muuta kuin rullamitta, paperia ja kynä kouraan niin siitä ne selviää
![]() ![]() Suosittelen sitten tosiaan tekemään sinne kuskin puolelle simpukan alle (simpukan ja aisan väliin) paremman speicerin; tehtaan jäljiltä siellä on alumiininen rimpula, joka tiellä ajaa asiansa mutta metsässä välttämättä ei. Vaikka ei rankassa käytössä olisikaan, niin simpukasta voi lähteä korva irti (katkeaa), tai sitten aisa painuu kasaan ja/tai murtuu. Esim. 5mm levystä niin pitkä kuin mahdollista (tulisi ulottua simpukan takana näkyvän ison reiän päälle jotta voi pultata siitä läpi puskurin levyyn), ja sitten paksuseinäisestä putkesta tai umpijöötistä johon poraa reäin niin hitsaa korokepalat siihen päälle. Estää tuonkin ongelman; se nimittäin vituttaa jos 5€ materiaalien ja 20-30min. työn tekemättä jättämisen takia on sitten aisan pää paskana ja uuden simpukan osto edessä.. Tämän tyyppisestä puhun: http://www.tntcustoms.com/jeep/chero...ringbrace.aspx |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tämmösiä löyty koneelta, käytin pohjana oman kötöstelyn pohdinnassa. Muistaakseni nuo mitat ei natsannu ihan kohdalleen, tai sitten itsellä tuli joku fiba tuuma-mm muunnoksissa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssin asennus | Suiza410 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.08.2008 23:30 |
vinssin asennus (pajeroon) | road star | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.08.2008 21:59 |
Vinssin asennus -90 discoon? | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.11.2005 12:57 |
bertan tai hj 60 vinssin asennus hj 61:seen? | OffBeast | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.03.2005 19:46 |
hj-60 vinssin asennus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.03.2004 21:14 |