Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2011, 00:02
kimlahti:n Avatar
kimlahti kimlahti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.07
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No, älä ainakaan kovin montaa kertaa vedä autoasi suosta irti jos noilla pulteilla meinasit pärjätä.
Noku en oo vielä jääny niin pahasti kiinni että olis oikeesti tarvinnu tuota kiskoa niin ei ole kokemusta. Enemmäkin tuossa noita murtumia aiheuttaa velton korin kiertyminen ja tuo keula kun lakkaa joustamasta mukana niin alkaahan se murtua.

Löyhähän tuo kuitenkin on jos tarkoitus on upottaa auto ikkunoita myöten suohon. Kiinnitys on siis syytä tehdä käyttötarkoituksen mukaan.

__________________
-Kimmo-

* Range Rover 4.4 Vogue -02
* Porsche 951 -87
* BMW 730d -00
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2011, 00:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kimlahti Näytä viesti
Noku en oo vielä jääny niin pahasti kiinni että olis oikeesti tarvinnu tuota kiskoa niin ei ole kokemusta. Enemmäkin tuossa noita murtumia aiheuttaa velton korin kiertyminen ja tuo keula kun lakkaa joustamasta mukana niin alkaahan se murtua.

Löyhähän tuo kuitenkin on jos tarkoitus on upottaa auto ikkunoita myöten suohon. Kiinnitys on siis syytä tehdä käyttötarkoituksen mukaan.
Luonnollisesti, mutta nuo alkuperäiset puskurin kiinnikkeet eivät vain yksinkertaisesti kestä kovin kummoista vinssausta; puhun nyt jostain kevyehköstä mutajumista, en mistään ikkunoihin asti suosta.. Jos näkisit mitä siellä aisojen sisällä on ja miten ohutta kamaa ne on, niin uskoisit varmasti

Kunnon kiinnitykset ja tukeva puskuri auttaa huomattavasti siihen, että kori ei elä keulasta enää niin pahasti; samoin kuin palkkihelmat auttaa korin keskikohdan kanssa kunhan ne tekee fiksusti. Tuonne ihan etupäähän murtumia tuottaa kyllä ristijouston aiheuttama korin kiertyminen; sitä myös aiheuttaa ohjauksen tuoma vääntö, samoin kuin panhardin kiinnikkeestä tuleva vääntö/ iskut. Helpompaan ja kevyempään ajoon pikkurenkailla Cherokee kestää vakiona oikein mukavasti kunhan tietyt kriittiset paikat vahvistaa. Samoin vinssausta kestää kunhan puskuri on kiinni mahdollisimman monella pultilla.

Isommat renkaat ja reippaampi ajo kyllä sitten rikkoo paikkoja hyvinkin nopeasti, jos ei ole vahvistusta vähän siellä ja täällä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2011, 09:24
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Mie olen Timon kanssa samaa mieltä tosta kiinnityksestä, eli ei tule kestämään. Murtuneita aisanpäitä löytyy autoista joissa ei ole koskaan ollutkaan vinssiä. Omassa kinnerissä murtumia ja aisojen taipumia on korjailtu useampaan kertaan vaikka puskurissa on palkkien sivuilla vahvikkeet. Yleensä murtuma on tullut simpukan kiinnityksen tienoille.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.01.2011, 09:36
HJ-Toni HJ-Toni ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: porlammi
Viestit: 190
Perusasetus

heureka


Jotain tuollaista ku timol on aikoinaan tehny ni pyörittelin mielessä koska vinssi tulee lähinnä riistan liikuttelu välineeksi ja mahdollisien omien ajovirheiden korjaamiseksi! Eli ei niin hirveitä upotuksia suohon! Muistatko timo yhtään mittoja noista ja ainevahvuuksia! Tuosta lähden kehittelemään! Mutta toki lisää hyviä ajatuksia otetaan vastaan muiltakin jeeppi konkareilta!
__________________
Aloittelijan tuurilla mennää! AAAAAPUWA.....!!!!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.01.2011, 11:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Taisi olla enimmäkseen 6mm tavaraa, osittain vähän ohkaisempaa. Mittoja ei kyllä tähän hätään ole muistissa, mutta ei muuta kuin rullamitta, paperia ja kynä kouraan niin siitä ne selviää mulla on muutama kuva rakentelusta, laita mailiosoitetta vaikka privana niin pitän sulle mailiin. Mulla olis muuten sitten jykevä takapuskuri myynnissä jos kiinnostaa, sanotaan vaikka 70€ + läh. kulut

Suosittelen sitten tosiaan tekemään sinne kuskin puolelle simpukan alle (simpukan ja aisan väliin) paremman speicerin; tehtaan jäljiltä siellä on alumiininen rimpula, joka tiellä ajaa asiansa mutta metsässä välttämättä ei. Vaikka ei rankassa käytössä olisikaan, niin simpukasta voi lähteä korva irti (katkeaa), tai sitten aisa painuu kasaan ja/tai murtuu. Esim. 5mm levystä niin pitkä kuin mahdollista (tulisi ulottua simpukan takana näkyvän ison reiän päälle jotta voi pultata siitä läpi puskurin levyyn), ja sitten paksuseinäisestä putkesta tai umpijöötistä johon poraa reäin niin hitsaa korokepalat siihen päälle. Estää tuonkin ongelman; se nimittäin vituttaa jos 5€ materiaalien ja 20-30min. työn tekemättä jättämisen takia on sitten aisan pää paskana ja uuden simpukan osto edessä..

Tämän tyyppisestä puhun:

http://www.tntcustoms.com/jeep/chero...ringbrace.aspx
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2011, 21:18
Jii:n Avatar
Jii Jii ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: Joroinen/Kuvansi
Viestit: 158
Perusasetus

Tämmösiä löyty koneelta, käytin pohjana oman kötöstelyn pohdinnassa. Muistaakseni nuo mitat ei natsannu ihan kohdalleen, tai sitten itsellä tuli joku fiba tuuma-mm muunnoksissa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	hickeybiltframebrace7et.jpg‎
Views:	401
Size:	83,6 Kt
ID:	16918   Click image for larger version

Name:	instfwbtech.jpg‎
Views:	739
Size:	61,7 Kt
ID:	16919  
Attached Files
File Type: pdf bumper_mount.pdf‎ (15,9 Kt, 157 lukua)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssin asennus Suiza410 Tekniikka & Jutustelu 7 27.08.2008 23:30
vinssin asennus (pajeroon) road star Tekniikka & Jutustelu 6 05.08.2008 21:59
Vinssin asennus -90 discoon? sippis Tekniikka & Jutustelu 6 19.11.2005 12:57
bertan tai hj 60 vinssin asennus hj 61:seen? OffBeast Tekniikka & Jutustelu 6 13.03.2005 19:46
hj-60 vinssin asennus Tekniikka & Jutustelu 1 26.03.2004 21:14


Sivu luotu: 15:38 (GMT +2).