![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() No kukin taplaa tyylillään! Jos katsastusmies PTO:n puuttumisen huomaa, sen ei tartte sanoa huomanneensa sen puuttuvan, käräyttää ja vero lankeaa maksuun!! Kallista, mutta jos on varaa, niin siitä vaan...
|
|
|||
|
|||
![]()
Mä oon leimannu 4x4 auton ilman etukardaania, tuli kommentti että akseli pitää olla, mutta ei estäny leimaamista eikä tullu veroa. Akseli oli vaan veke tilapäisesti.
Tällänen pykälä on voimassa tällä hetkellä, löytyy trafin sivuilta: 2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa: a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi; b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia. Eli ei mainintaa peeteeoosta. Olis mielenkiintoista tietää millaiset vaatimukset on ollut 70 luvun lopussa? |
|
||||
|
||||
![]()
Ei ei ja ei! Ulosotto on verotuksellisista syistä sinne laitettu, eikä sillä ole tekemistä N*G tai M*G luokittelun kanssa. Maastoautoksi hyväksymisestä kun taas oli muita etuja kuin tuo autoverotus.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Hyvä tietää, kerrotko tarkemmin? Vaikka mihin kysymykseen tuo "ei" on vastaus?
|
|||
|
|||
![]()
Välillä tuntuu että ois Trafin tarkastajilla muutakin kuin nuo PTO:t, mutta nuohan on katsastusmiehen henkilökohtaisia valintoja :-)
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
PTO-pakko maastohenkilöautoissa 1.8.1990 asti. Sen jälkeen tullattuihin (vanhempiinkaan) ei sitä ole vaadittu. Autoverotusseikka siis, ja tosiaan hankalimmillaan voi johtaa autoveron maksuun.
Normi-pakuna tai paku-huoltoautona = ei tartte, olipa minkä ikäinen tahansa. Ja mitään toiminta-pakkoa ei ole, fyysinen olemassaolo päällepäin riittää. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
(paitsi hernettä mun pään urassa)
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Automaatilla olis vielä parempi...
|
||||
|
||||
![]()
Oletettavasti ketjun alottanu nyybi myöhemmin aikoo irrottaa pto:n, mutta sitte kuljettaa sitä mukana "huoltoon menossa". Saanko kysyä, mikä järki tässä on?
Tai miksi se muutenkaan mitään haittaa? Viis kiloa ylimäärästä painoa kahen ja puolen tonnin maasturissa? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikö sen todellakaan oikeasti tarvitse toimia, vai eikö sitä vaan testata missään - eli sen sittenkin pitäisi oikeasti toimia? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Katsastusmies mulle aikoinaan totesi: en minä sen toimintaa pystyisikään millään toteamaan!! Ei tartte toimia, yleensä käyttövaijeritkin on irti ja käyttövipu PTO:n kyljessä on jo maahantuojan toimesta lukittu OFF-asentoon holkilla!!
|
|
||||
|
||||
![]()
onneks ei tartte ressata ku suikka on vm91 pois ottaessa mietin et kuinka käy jos huomaavat sen puuttuvan, mut ei näköjään tartte olla
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
||||
|
||||
![]()
Olikos se niin että kun se siirtoakseli on ulkona, PTO on kytketty pois päältä, mulla meinaan se holkki systeemi on jossain työkalupakissa...
|
|||
|
|||
![]()
Eihän käynnistyksenestoakaan pysty käytännössä testaamaan muissa kuin uudemmissa Ladoissa, silti pitäisi toimia. Ja kuulemma virilastuja on turha muutoskatsastaa kun asennusta ei huomaa jos päästöt ja obd ok.
|
|
||||
|
||||
![]()
No joo mulla on 90. kymppinen Jeeppi ja siinä on tää PTO ja saa ollakkin ei se häiritse.
Jos jollakin häritsee sen voi poistaa, mutta vastatkoon sitten itse seurauksistaan. IKINÄ ei katsuri ole siihen kommentoinut, joku aikaisempi omistaja on edun saanut ja sen myös pitäköön, on väärä valinta jos ei ylimääräinen vaijeri ja aksélin pätkä kelepaa. Silloin pittää vaihtaa uuteen.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turvavöistä pakollisuus avobertassa? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 15.05.2008 14:00 |
LCD (TFT) näyttö autossa | Td5 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.05.2007 22:08 |
Ohjaustehostimen pakollisuus | JakeHammer | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 23.07.2005 13:07 |
Virus autossa | Hammer__ | Chit-Chat | 5 | 28.01.2005 08:18 |
Paineilmaa autossa | Frohike | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.08.2003 13:10 |