![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Toyotalta saa 500€ 300mm kytkimelle sopivan vauhtipyörän, joka löytyy 24 valvesta ja myös aussimallin 12valve koneissa vakiona, kumma ettei oo maahantuoja ottanu suomen ohjelmaan aikanaan tota hd kytkintä, Koivuselta löytyy asco/aisin palikat tohon 300mm kytkimeen, noi on nyt omassa paikallaan ja odottaa kokeilua, kunhan auton saan kasaan.
Vakio ei kestä hetkeäkään ruuvattua konetta, luistaa 1. vaihteelta alkaen ja tosiaan ehjä paketti oli paikallaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mites tommonen Toyotan alkuperänen HD kytkinpaketti kestää verrattuna esim toho Lipposen tarjoamaa? Lainaus:
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
||||
|
||||
![]()
siis kokonaan uusi vauhtipyörä. Vanhasta vain starttikehä. mut sen voi ostaa uutena jos vanhassa on vikaa, ei ole kovin kallis.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
a Mikä välitys HDJ:ssä on jakiksessa vakiona ja mistä sinne saa välityssarjoja?
b Mistä löytyisi kivoja manuaaleja koko autoon? c Mistä kannattaa ryöstää öljynpainemittarille paineet ja mikä kierre siellä odottaa? Jaa olisko millainen homma tuollaiseen laittaa tuplajakista, vai miten kannattaa meno hiljentää? Viimeksi muokannut farmari : 26.01.2011 02:53 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oishan tuplajakis miehekäs, mut sen laittamine oma hommasa...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nii, ja alkuperänen välitys on 2.488:1.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Koneen vasemmalla puolella siis kuskin puolella on öljynpainemittarinanturi.Anturin kierre on kartio. Anturin tilalle laitat t-haaran 1/8 NPT johon asennat anturin takaisin ja uuden mekaanisen mittarin.
Viimeksi muokannut Killer-Wo : 26.01.2011 11:20 Perustelu: Kartio |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tossa ois ainakin yks jakiksen välitys. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tota itekki haaveillu. Pitäis vaa saada tilattua suoraa jostai, jos sais edes vähä edullisemmin...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Myyjä totes tyylii et ei saa. Austraaliassa kaikki on suurempaa... Et oliks sul joku yhteystyökykyisempi myyjä/tuttu siel...? ![]() Ja mikähän tällänen olis? http://www.ks-international.com/prod...t=27&catid=929 EI varmaa vaa vauhtipyörää saa mistää...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" Viimeksi muokannut kippo86 : 29.01.2011 08:09 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tere. Onko suomeen tuotu koskaan hdj80 vm 94-98 ?????? ei oo myynnissä kuin noita laakerivikasia 90-93
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Käsittääkseni aika vähän tullut Suomeen 1hd-ft 24valve moottorilla varustettuja HDJ 80 cruisereita verrattuna 1hd-t moottorilla olevia. Aika pitkälti sama alakerta näissäkin koneissa keskenään..
Viimeksi muokannut hunter hdj : 06.11.2016 18:53 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Juu juu. Minä olen ymmärtänyt sit väärin. Joskus luin että liuskavika olis näis alkupään moottoreissa, että olis ollu huonot materiaalit käytössä ja jälkeenpäin koirjattu asia.
Mimmossiihan ni 24 tappiset moottorit mahtaa olla lujuudeltaan näihin perinteisiin verrattuna yläkerrasta? |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Kuten Benjamin kirjoitti, niin saattaa olla että uudemmissa on eri materiaalia laakerit, mutta kyllä noihin vanhempiinkin on saatavissa punametallisia laakereita, jotka kestää alkuperäisiä paljon paremmin. Laakerit maksaa alle 100€/sarja ja vaihdon voi tehdä moottori paikallaan.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Alakerran laakerit on samat, mutta orkkis kk laakerit kumminkin eri numerolla.(olisko eroa materiaalissa ?) 24v moottoria parhaillaan pistetään kasaan,ja oli yli 500 ajettu eikä laakereissä muuta kuin pientä normi kulumaa.(Mielestäni kone ei ollut auki ennen tätä mutta ei voi olla 100 varma). Yläkerta on sitten aivan eri,keinuvipuja ja akseleita mitkä kuluu ajan myötä ja venttiilisäätöjä riittämiin. Kestävyydestä en tiedä mutta paljon yksinkertaisempi on 1 HD-T kansi . |
![]() |
Luokat |
hdj80 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ tietoutta kaivataan | -Juuso- | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 06.12.2009 17:30 |
Kotiteatterivahvistin tietoutta kaivataan | -Stedt- | Chit-Chat | 14 | 14.03.2009 23:09 |
Mog tietoutta kaivataan( kuvia lisätty) | Superlite 27 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 10.11.2007 20:30 |
Pajero tietoutta kaivataan..! | Tebster | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.01.2007 20:42 |
Diesel tietoutta kaivataan | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 58 | 10.10.2005 09:57 |